Trening

Tenker å prøve å holde med fysisk aktiv så langt ut i svangerskapet det lar seg gjøre. Prøver å trene styrke minst 1-2 ganger i uka, eller går jeg tur
 
Har landet på at om (nei, når) jeg kommer meg til andre trimester skal jeg melde meg på gravidyoga. Noen som har gjort det før og hatt nytte av det? Gått på lette yogakurs med jevne mellomrom tidligere, men noen år siden sist nå.

Vil gjerne svømme mer også, men synes det er så lang reisevei til alle aktuelle svømmehaller.
 
Har landet på at om (nei, når) jeg kommer meg til andre trimester skal jeg melde meg på gravidyoga. Noen som har gjort det før og hatt nytte av det? Gått på lette yogakurs med jevne mellomrom tidligere, men noen år siden sist nå.

Vil gjerne svømme mer også, men synes det er så lang reisevei til alle aktuelle svømmehaller.
Jeg vil også prøve gravidyoga dette svangerskapet, tenker det vare kan være bra for kropp å sjel :Heartred

Bruker å gå på timer på SATS 4-5 ganger i uka, men er redd de blir litt voldsomme nå som jeg er gravid. Så vil finne meg en PT som kjenner til gravid trening og kan gi meg et godt opplegg for å styrke spesielt rygg og ben gjennom svangerskapet.

Min forrige jordmor da fødsel er ett marathon og det hadde man jo ikke gjort uten å ha trent først. Hun refererte da til veldig lavterskel trening som å gå litt turer eller generelt holde kroppen i bevegelse om jordmor sier man kan det :happy:
 
Åh, hva jeg hadde gitt for å kunne røre meg uten å gå i bakken… håper jeg kan gjøre litt myk yoga etterhvert, jeg!
 
Har landet på at om (nei, når) jeg kommer meg til andre trimester skal jeg melde meg på gravidyoga. Noen som har gjort det før og hatt nytte av det? Gått på lette yogakurs med jevne mellomrom tidligere, men noen år siden sist nå.

Vil gjerne svømme mer også, men synes det er så lang reisevei til alle aktuelle svømmehaller.

Høres ut som en god plan! :Heartred :happy:
 
Brukte denne boken masse forrige svangerskap, veldig fornøyd! Fikk vondt i bekkenet i andre trimester, bekkenøvelsene fra denne boken hjalp skikkelig! Anbefaler den til alle rundt meg, helt overbevist om at en del av smertene under graviditet kan unngås/lettes av rette styrke/tøyeøvelser
Så godt å høre, takk for tilbakemelding!

Jeg hadde ekstrem bekkenløsning i første svangerskap (på krykker fra rundt uke 28). Trente bekkenøvelser fra starten i andre svangerskap og merket ingenting. Har dessverre rotet bort de øvelsene så er på jakt etter noe annet som funker. Da prøver jeg denne boka :)
 
Så godt å høre, takk for tilbakemelding!

Jeg hadde ekstrem bekkenløsning i første svangerskap (på krykker fra rundt uke 28). Trente bekkenøvelser fra starten i andre svangerskap og merket ingenting. Har dessverre rotet bort de øvelsene så er på jakt etter noe annet som funker. Da prøver jeg denne boka :)
Takk for at du delte den linken! Bok herved bestilt :smiley-bounce012
 
I dag kom jeg meg på treningssenter for styrketrening etter jobb! Føltes bra ut, men pusha meg selv ikke så innmari hardt, tør ikke helt det. Men la inn litt bekkenbunnsøvelser og tenker jeg skal prøve å få til det med noen ganger i uka.

Har dere andre kommet i gang?
 
I dag kom jeg meg på treningssenter for styrketrening etter jobb! Føltes bra ut, men pusha meg selv ikke så innmari hardt, tør ikke helt det. Men la inn litt bekkenbunnsøvelser og tenker jeg skal prøve å få til det med noen ganger i uka.

Har dere andre kommet i gang?
Så bra du er i gang!

Vi har et styrkerom på jobb, men det er iskaldt nå, så det har ikke fristet så veldig. Men har fått gjort litt yoga hjemme og gått tur hver dag. Jeg er egentlig i grei form nå symptommessig, men merker jeg blir andpusten av å gå i tung snø.
 
Så bra du er i gang!

Vi har et styrkerom på jobb, men det er iskaldt nå, så det har ikke fristet så veldig. Men har fått gjort litt yoga hjemme og gått tur hver dag. Jeg er egentlig i grei form nå symptommessig, men merker jeg blir andpusten av å gå i tung snø.
Det er flinkt! Jeg prøver også å gå hjem fra jobb noen ganger i uka (tar 45 min), men det er litt ekstra tungt i snøen ja. Gleder meg til vår!
 
I dag kom jeg meg på treningssenter for styrketrening etter jobb! Føltes bra ut, men pusha meg selv ikke så innmari hardt, tør ikke helt det. Men la inn litt bekkenbunnsøvelser og tenker jeg skal prøve å få til det med noen ganger i uka.

Har dere andre kommet i gang?
Kjempebra!

Har jogget til jobb nesten hver dag, men i dag tok jeg en pause og det var veldig herlig. Vet ikke om det var tilfeldig men hadde en mye bedre dag enn vanlig. Gjorde bekkenøvelser og hypo i stedet i morges.
 
Kjempebra!

Har jogget til jobb nesten hver dag, men i dag tok jeg en pause og det var veldig herlig. Vet ikke om det var tilfeldig men hadde en mye bedre dag enn vanlig. Gjorde bekkenøvelser og hypo i stedet i morges.
Jogging hver dag er imponerende! Og hvis du er en jogger til vanlig så går det kanskje greit å fortsette med også, med litt nedtrapping jf dagen idag?
 
Jogging hver dag er imponerende! Og hvis du er en jogger til vanlig så går det kanskje greit å fortsette med også, med litt nedtrapping jf dagen idag?
Er ikke så langt da. Ja, jeg må nok finne ut hvordan jeg skal gjøre det. Liker best å jogge på tom mage, men tror kroppen starter å kreve litt mat når jeg står opp. Tar uansett et par dager pause nå for å se om det var tilfeldig eller ikke.
 
Er ikke så flink til å trene, men er i stallen og gjør (masse!) stallarbeid og rir treninger et par ganger i uka. Bra for å holde seg i aktivitet og selve ridningen er jo supert for kjernemuskulatur og bekkenbunn. Men er usikker på hvor lenge jeg tør å fortsette med det, begynner å bli redd for å falle av. Det har riktignok ikke skjedd på 15 år, men man vet jo aldri :hilarious: Jordmor var positiv ihvertfall frem til ca. halvveis, så det går kun på egen trygghetsfølelse foreløpig. Tar det uke for uke :)
 
Dere er skikkelig flinke altså! Her er det null trening bortsett fra turer med hunden. Eller går på yoga 1 gang i uken (yin, så ikke høy puls akkurat).
Og danser mye! Både fast med mannen og generelt :laughing002 Men litt bevegelse er vel bedre enn ingenting.
Har bestilt en bok, som skal gi tips til diverse bekkenøvelser osv. Vil i gang med det, siden mamma har vært veldig plaget med bekkenløsning i sine graviditeter.
 
Jeg jobber innen renhold og har alt fra 6 - 11 timers dager, pluss to barn jeg følger opp. I helgene har vi vært ute å akt i flere timer, mesteparten av turene opp bakken igjen så drar jeg de opp bakken. Jeg har gått med de på ski, bygd snøhuler, etc
Til sommeren regner jeg med å løpe etter de når de øver på sykling.
Jeg er med de i alt av lek og har mellom 10 og 15 000 skritt om dagen.
Så hverdagen er nok trening for meg.
 
Back
Topp