Trening

Håperpåenattpåskatt

Flørter med forumet
Augustbarna2024
trener du? Hvor mye trener du iforhold til det som du er vant med? Jeg kjenner at å ha sittet stille mye i julen har gjort meg skikkelig guggen. Elsker kardio og har redusert intensiteten etter jeg ble gravid.. samtidig savner jeg så sykt å presse meg og kjenne at jeg blir helt pudding :wacky: Setter pris på erfaringer:happy8
 
Jeg trener vanligvis litt, altså styrke og litt utholdenhet på studio 1-2 ganger i uka. Men nok ikke like heftig som deg!

Etter en time jeg var på i uke 7 hvor jeg ble veldig svimmel og kvalm har jeg ikke vært der + i uke 8 ble det oppdaget hematom og da skal man jo ta det litt i ro. Men har planer om å sette i gang igjen snart, lurte på om jeg skulle booke meg PT-time for å få hjelp til å lage et opplegg som passer både graviditet og formen min som den er nå.

Så ingen erfaringer å dele enda, men pushes gjerne litt på å komme i gang igjen!
 
Jeg trener vanligvis litt, altså styrke og litt utholdenhet på studio 1-2 ganger i uka. Men nok ikke like heftig som deg!

Etter en time jeg var på i uke 7 hvor jeg ble veldig svimmel og kvalm har jeg ikke vært der + i uke 8 ble det oppdaget hematom og da skal man jo ta det litt i ro. Men har planer om å sette i gang igjen snart, lurte på om jeg skulle booke meg PT-time for å få hjelp til å lage et opplegg som passer både graviditet og formen min som den er nå.

Så ingen erfaringer å dele enda, men pushes gjerne litt på å komme i gang igjen!
Hei :) takk for svar :Heartred Jeg trener ikke så heftig:laughing002 er veldig overvektig og hadde kommet i en god trend før vi fikk oss en overraskelse:happy:

Er med dette derfor litt opptatt av å holde ting ved like, og ikke miste trenden. Samtidig så har det jo vært utrolig positivt for meg :)

Det skjønner jeg veldig godt at du må gjøre :) jeg trener også styrke nå, men kardio er utentvil det som girer meg mest.. men lagt en del til siden akkurat nå.

satser på at det blir mer rørelse etter hvert :happy093
 
Formen min har endelig begynt å snu ganske godt den siste uka! Så har planer om å starte opp med hjemmestyrke nå denne uka. Er nok helt pudding de neste 3 dagene pga snøskuffinf idag:hungover:

Jeg ELSKER å trene styrke, men faller jeg ut av rutinen, bruker jeg en EVIGHET på å komme inn i den dessverre. Prioriterer heller andre ting. Men har kjøpt meg 4 uker coaching og nytt hjemmeprogram, så nå skal jeg bygge opp muskelmasse igjen og ta vare på mine gravide kropp!
 
Formen min har endelig begynt å snu ganske godt den siste uka! Så har planer om å starte opp med hjemmestyrke nå denne uka. Er nok helt pudding de neste 3 dagene pga snøskuffinf idag:hungover:

Jeg ELSKER å trene styrke, men faller jeg ut av rutinen, bruker jeg en EVIGHET på å komme inn i den dessverre. Prioriterer heller andre ting. Men har kjøpt meg 4 uker coaching og nytt hjemmeprogram, så nå skal jeg bygge opp muskelmasse igjen og ta vare på mine gravide kropp!
Så spennende! Fantastisk hvis du har disiplin nok til å trene hjemme :happy: Det har ikke jeg sjanse til:laughing002!

Hvilket program er det? Sikkert ikke dumt å trene styrke iforhold til å gå gravid. Tenkt at ryggen sikkert er smart å trene :happy8
 
Hater cardio, liker å trene styrke. Får ikke lov å løfte i svangerskapet, så må motivere meg for å få bevegd litt på meg :smiley-angelic006
Jeg kan sende litt cardio vibber til deg :)! Hater jo å starte med det, men sykt deilig etterpå!

Får du lovt å trene med din egen kroppsvekt eller er det helt no go?
 
Har ikke hatt helt rutinene inne denne høsten, men jeg tror det er veldig lurt å få beveget seg så fremt man er i form og ikke får vondt. Målet mitt er å klare bittelitt hver dag. I tillegg vil jeg gjerne få gått litt tur, men nå er det jo så mye snø ute at det blir veldig tungt.

Jeg tenker å prøve meg på Adrienes 30 dager med flow yoga. Kan bare droppe øvelsene som blir for tunge: https://www.youtube.com/@yogawithadriene/

Ellers har jeg veldig god erfaring med PT (før jeg ble gravid), kan absolutt anbefale det.
 
Så spennende! Fantastisk hvis du har disiplin nok til å trene hjemme :happy: Det har ikke jeg sjanse til:laughing002!

Hvilket program er det? Sikkert ikke dumt å trene styrke iforhold til å gå gravid. Tenkt at ryggen sikkert er smart å trene :happy8
Jeg begynte min treningsreise for 5 år siden hjemmeni stua, for jeg trengte det så lavterskel som overhode mulig. Så begynte jeg på senter når jeg trengte tyngre vekter og ville bruke apparater jeg ikke hadde tilgang til hjemme. Det er ikke like gøy å trene hjemme synes jeg, ofte at sofaen frister mest :hilarious: men nå trenger jeg det helt lavterskel igjen for å komme i gang. Det har vært så vanskelig å finne en god rutine med jobb og flere treninger i uka på de to eldste, med minsten i tillegg. Nå kan jeg liksom trene, selv med minsten hjemme lekende på gulvet eller deltagende på sitt vis:) ser for meg ho vil prøve seg hvis ho er våken.

Jeg har vært kunde av ElitePT (GetinShape heter det nå) etter jeg starta min treningsreise. Både med og uten oppfølging. Jeg bestilte ny runde med oppfølging, med nytt treningsprogram nå:)

Skal i tillegg endelig i gang med et hypopressivt program jeg kjøpte for mange år siden, men bare leste teorien på:hilarious: må begynne med riktig pusteteknikk og jobbe meg oppover
 
Jeg løper til jobb hver dag (litt over 2 km). Går ikke like fort nå som tidligere men det får bare være. Har også noen øvelser for bekken (ønsker å unngå bekkenløsning som tidligere), samt trener hypopressiv for gravid og litt yoga.
 
Jeg pleide å trene, men har blitt ufrivillig eremitt denne vinteren :hilarious: Går til vanlig mellom 10-25k skritt (gjerne lange turer hver dag), og med litt trening på senter. Skal prøve å ta igjen snart, ikke helt bra å være inaktiv.
 
Jeg har et håp om å komme tilbake til litt treningsrutiner etterhvert! Er veldig glad i å trene styrke, ellers liker jeg å gå turer ute med samboer, så med en gang den kvalmen her roer seg litt skal jeg nok komme meg i gang igjen!:)
 
Jeg løper til jobb hver dag (litt over 2 km). Går ikke like fort nå som tidligere men det får bare være. Har også noen øvelser for bekken (ønsker å unngå bekkenløsning som tidligere), samt trener hypopressiv for gravid og litt yoga.
Wow!!! Sprek du er :)! Hva er hypopressiv?
 
Wow!!! Sprek du er :)! Hva er hypopressiv?
Det er en form for trening som går på å trene/samle kjernemuskulaturen innenfra. Startet med det da jeg fikk underlivsprolaps ett år etter forrige fødsel, og nå er det borte. Kan ikke trene skikkelig hypopressiv når man er gravid men jeg har en modifisert versjon som jeg håper kan hjelpe med å holde ting i sjakk under graviditeten.
 
Det er en form for trening som går på å trene/samle kjernemuskulaturen innenfra. Startet med det da jeg fikk underlivsprolaps ett år etter forrige fødsel, og nå er det borte. Kan ikke trene skikkelig hypopressiv når man er gravid men jeg har en modifisert versjon som jeg håper kan hjelpe med å holde ting i sjakk under graviditeten.
Aha!! Ja, det hadde vært greit å fått trent! Eier ingen kjernemuskler føles det til tider ut som :laughing002
 
Har en fast dag i uka med en spesifikk idrett, som jeg håper å fortsette med lengst mulig. Er også en periode jogger, som har vært i en bølgedal siste halvåret så tror jeg dropper å ta opp det nå og heller satser på å gå litt oftere tur :laughing002
 
Back
Topp