Trening

Firsttry2019

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Junibollene 2023
❁ Juliskatter 2026 ❁
Noen som holder trening i gang fremdeles? Hva/hvilken type sport/trening/øvelser gjør du?

Sliter med et vondt bekken og vond rygg, og har fått beskjed av fysio om at det bare er å trene så hardt jeg klarer minimum tre ganger i uken, så jeg kjører på det. Føler meg bra når jeg trener, så har tro på at det er det riktige for min kropp og blir også fulgt opp av fysio annen hver uke. Trener ganske som normalt, men blir litt tilpasninger for magen (vanskelig med stang på magen, feks). Kjører blant annet markløft, knebøy, hip thrust, kettlebell swings, nedtrekk, sittende roing, litt plankeøvelser, skulderpress, ol. Ellers prøver jeg å holde kroppen i bevegelse, kan fort få en sviende/brennende smerte i ryggen og øverst i magen hvis jeg blir sittende for lenge stille. Ski og gåturer hjelper på det.

Sliter med et vondt bekken og vond rygg, og har fått beskjed av fysio om at det bare er å trene så hardt jeg klarer minimum tre ganger i uken, så jeg kjører på det. Føler meg bra når jeg trener, så har tro på at det er det riktige for min kropp og blir også fulgt opp av fysio annen hver uke. Trener ganske som normalt, men blir litt tilpasninger for magen (vanskelig med stang på magen, feks). Kjører blant annet markløft, knebøy, hip thrust, kettlebell swings, nedtrekk, sittende roing, litt plankeøvelser, skulderpress, ol. Ellers prøver jeg å holde kroppen i bevegelse, kan fort få en sviende/brennende smerte i ryggen og øverst i magen hvis jeg blir sittende for lenge stille. Ski og gåturer hjelper på det.
Trener styrke, tror dog snittet har ligger på 1 økt i uka fra 2.trimester så ikke enormt mye. For min del hjelper det veldig på bekkenet :)

Samme som her da! Første sv.skap var jeg svært lite aktiv, og plagdes mye med bekken/symfyse på slutten. Denne gangen har jeg trent som vanlig fra start. Måtte kutte jogging til jul, og step+skiturer for noen uker siden.
Er nå på tabata/styrke 2 ganger i uka. Det føles enkelt å tilpasse, ved å bytte ut øvelser som ikke går mer. Fikk øvelser direkte mot bekken av fysio som jeg også smetter inn i disse øktene, og det virker faktisk som det hjelper.
Syklet også en liten time i går, og det fungerte myyye bedre enn jogging/gåing nå..så selv om det er dødskjedelig, vurderer jeg å legge inn ei sykkeløkt i uka framover også, bare for å holde kondisjonen bittelitt i gang.

Kan være tilfeldig, men for min del virker det som at jeg klarer å holde smertene i bekken/symfyse bedre i sjakk av å få til tilpasset trening jevnlig, enn å bare sitte på sofaen. Håper jo det gjør fødsel og tiden etter lettere også!

Eg trener 4-6 økter i veka, halvparten styrke halvparten kondisjon. Overskuddet er ikkje like stort no som før, naturlegvis, så eg velger å fokusere på korte økter fleire gonger i veka, framfor lange økter få gonger i veka. Syns trening hjelper mykje på energi og velfølelse, og av erfaring veit eg at det hjelper kroppen min å komme seg raskare på, etter fødselen. :D

Eg trener 4-6 økter i veka, halvparten styrke og halvparten kondisjon. Overskuddet er ikkje like stort no som før, naturlegvis, så eg velger å fokusere på korte økter fleire gonger i veka, framfor lange økter få gonger i veka. Syns trening hjelper mykje på energi og velfølelse, og av erfaring veit eg at det hjelper kroppen min å komme seg raskare på, etter fødselen. :D

Jeg trener 3 dager styrketrening og bekkenbunn (hjemme), 3 dager en times tur i rask gange, 1 dag svømming. Gjør alle disse i ukedagene.

Hver helg prøver vi å få til 1 fjelltur, men ikke alltid vi har tid til det.

Jeg merker at jeg må gå roligere enn f.eks. for tre måneder siden. Får høyere puls og blir varm uten å måtte gå sååå fort. Ellers er formen fin.

Eg trener 4-6 økter i veka, halvparten styrke og halvparten kondisjon. Overskuddet er ikkje like stort no som før, naturlegvis, så eg velger å fokusere på korte økter fleire gonger i veka, framfor lange økter få gonger i veka. Syns trening hjelper mykje på energi og velfølelse, og av erfaring veit eg at det hjelper kroppen min å komme seg raskare på, etter fødselen. :D
Hvilke aktiviteter velger du for kondisjon nå da?

Her gjør jeg øvelser hos fysioterapaut 1 gang i uka, og prøver å trene litt kondisjon/sirkulasjon på den sittende ellipsemaskinen jeg har hjemme.. men er så utrolig dårlig til å få prioritert treningen hjemme at det er flaut!
Holder meg i hverdagsaktivitet da, lett husarbeid er jo også trening. Jeg har en bindevevssykdom som gjør at jeg har dårlig gangfunksjon, bruker en del hjelpemidler som krykker og rullestol, og blir fort utmattet. Så lenge jeg får rørt meg litt hver dag er jeg fornøyd:) Burde gjort mer bekkenbunnøvelser da :bag:

Skal på rehabilitering/treningsopphold på et rehabsenter i mai da! Døgnopphold, skal være der i 3-4 uker. De har varmtvannsbasseng, så der skal jeg sørge for å trene hver dag!:) Poenget med å dra dit er å «trene seg opp» til fødsel og barseltid, gjorde det forrige svangerskap også, og det var gull:) Men denne gangen får jeg heldigvis permisjon i helgene og på helligdager, i motsetning til forrige gang da det var coronarestriksjoner som ikke engang tillot besøk!! Det var ensomme greier. Hadde vært uaktuelt nå med barn hjemme og det hele!

Eg varierer mellom spinning på sykkel, jogging på mølle, intervall på mølle, fjelltur/tur med stigning eller rask gange på mølle med høg stigning. :)
Oi, det er imponerende! Jeg måtte slutte med alt på mølle til jul..da ble det bare vondt. Samme med å gå lengre turer nå også. Var akkurat likt sist gang og. Har funnet ut at spinning ikke trigger noe, da..så prøver å ta noen øker i uka. Syns bare det er så ulidelig kjedelig:hilarious:

Huff, skjønner.. kjedelig at det skulle bli vondt så tidlig. Håper du blir raskt bra etter sv.skapet. Spinning kan vere utrulig kjedelig ja.. :hilarious: Men svømming skal vere godt for kroppen, viss du har mulighet eller interesse for det. :D

Oi, det er imponerende! Jeg måtte slutte med alt på mølle til jul..da ble det bare vondt. Samme med å gå lengre turer nå også. Var akkurat likt sist gang og. Har funnet ut at spinning ikke trigger noe, da..så prøver å ta noen øker i uka. Syns bare det er så ulidelig kjedelig:hilarious:
Huff, skjønner.. kjedelig at det skulle bli vondt så tidlig. Håper du blir raskt bra etter sv.skapet. Spinning kan vere utrulig kjedelig ja.. :hilarious: Men svømming skal vere godt for kroppen, viss du har mulighet eller interesse for det. :D

Back
Topp