Noen som holder trening i gang fremdeles? Hva/hvilken type sport/trening/øvelser gjør du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sliter med et vondt bekken og vond rygg, og har fått beskjed av fysio om at det bare er å trene så hardt jeg klarer minimum tre ganger i uken, så jeg kjører på det. Føler meg bra når jeg trener, så har tro på at det er det riktige for min kropp og blir også fulgt opp av fysio annen hver uke. Trener ganske som normalt, men blir litt tilpasninger for magen (vanskelig med stang på magen, feks). Kjører blant annet markløft, knebøy, hip thrust, kettlebell swings, nedtrekk, sittende roing, litt plankeøvelser, skulderpress, ol. Ellers prøver jeg å holde kroppen i bevegelse, kan fort få en sviende/brennende smerte i ryggen og øverst i magen hvis jeg blir sittende for lenge stille. Ski og gåturer hjelper på det.
Trener styrke, tror dog snittet har ligger på 1 økt i uka fra 2.trimester så ikke enormt mye. For min del hjelper det veldig på bekkenet![]()
Hvilke aktiviteter velger du for kondisjon nå da?Eg trener 4-6 økter i veka, halvparten styrke og halvparten kondisjon. Overskuddet er ikkje like stort no som før, naturlegvis, så eg velger å fokusere på korte økter fleire gonger i veka, framfor lange økter få gonger i veka. Syns trening hjelper mykje på energi og velfølelse, og av erfaring veit eg at det hjelper kroppen min å komme seg raskare på, etter fødselen.![]()
Eg varierer mellom spinning på sykkel, jogging på mølle, intervall på mølle, fjelltur/tur med stigning eller rask gange på mølle med høg stigning.Hvilke aktiviteter velger du for kondisjon nå da?
Oi, det er imponerende! Jeg måtte slutte med alt på mølle til jul..da ble det bare vondt. Samme med å gå lengre turer nå også. Var akkurat likt sist gang og. Har funnet ut at spinning ikke trigger noe, da..så prøver å ta noen øker i uka. Syns bare det er så ulidelig kjedeligEg varierer mellom spinning på sykkel, jogging på mølle, intervall på mølle, fjelltur/tur med stigning eller rask gange på mølle med høg stigning.![]()

Men svømming skal vere godt for kroppen, viss du har mulighet eller interesse for det. Huff, skjønner.. kjedelig at det skulle bli vondt så tidlig. Håper du blir raskt bra etter sv.skapet. Spinning kan vere utrulig kjedelig ja..Oi, det er imponerende! Jeg måtte slutte med alt på mølle til jul..da ble det bare vondt. Samme med å gå lengre turer nå også. Var akkurat likt sist gang og. Har funnet ut at spinning ikke trigger noe, da..så prøver å ta noen øker i uka. Syns bare det er så ulidelig kjedelig![]()
Men svømming skal vere godt for kroppen, viss du har mulighet eller interesse for det.