Trening

Liso

Betatt av forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg jogget 3-5 dager i uken før jeg ble gravid.
Det har sklidd helt ut , da jeg har vært så dårlig at jeg ikkje har orket å tenkt tanken på å trene. Noen andre som har hatt en god pause , men har klart å komme seg inn i treningsrytmen igjen ? Her må det jobbes veldig med motivasjonen :rolleyes::D

Jeg var nokså godt trent før jeg ble gravid, men har ikke orket særlig. Er fremdeles veldig trøtt (13+5), men håper at det skal gi seg slik at jeg kommer i gang igjen. Merker at musklene forsvinner.

Prøve å få inn 4-5 økter i uken. Men merker når det blir sene kvelder at det kan ødelegge for treningsmotivasjon i dagene etter.
Er ikke samme trening som før, men er fornøyd når jeg får gjort noe:)

Prøve å få inn 4-5 økter i uken. Men merker når det blir sene kvelder at det kan ødelegge for treningsmotivasjon i dagene etter.
Er ikke samme trening som før, men er fornøyd når jeg får gjort noe:)
Det er jo knall bra :)

Jeg var nokså godt trent før jeg ble gravid, men har ikke orket særlig. Er fremdeles veldig trøtt (13+5), men håper at det skal gi seg slik at jeg kommer i gang igjen. Merker at musklene forsvinner.
Merke veldig at både muskler og kondisjon blir dårligere :meh: men satser på å få inn noen økter i uken etterhvert som formen blir bedre:)

Her har det også dabbet mye de siste mnd. Jeg jogget fast en mil hver dag (eller trente intervaller) + litt styrke. På sommeren har jeg brukt å gå mye toppturer.

Vært så trøtt, men har prøvd å gå en tur eller gjøre noe hver dag. Har innimellom hatt lysten og tatt meg en skikkelig økt.

Jeg trente ganske mye da jeg var gravid i 2020, og har store planer om å være aktiv hver dag og løpe så lenge jeg kan.

Tror jeg jogget en del frem til uke 30 forrige gang :-)

Her har det også dabbet mye de siste mnd. Jeg jogget fast en mil hver dag (eller trente intervaller) + litt styrke. På sommeren har jeg brukt å gå mye toppturer.

Vært så trøtt, men har prøvd å gå en tur eller gjøre noe hver dag. Har innimellom hatt lysten og tatt meg en skikkelig økt.

Jeg trente ganske mye da jeg var gravid i 2020, og har store planer om å være aktiv hver dag og løpe så lenge jeg kan.

Tror jeg jogget en del frem til uke 30 forrige gang :)
Jeg og pleier å gå toppturer om sommeren , rett og slett elsker det :) Jeg har Og planer om å være aktiv dette svangerskapet. Så satser på formen kommer seg snart så jeg kan komme skikkelig i gong med treninga igjen. Vi får motivere hverandre:)

Jeg jogget 3-5 dager i uken før jeg ble gravid.
Det har sklidd helt ut , da jeg har vært så dårlig at jeg ikkje har orket å tenkt tanken på å trene. Noen andre som har hatt en god pause , men har klart å komme seg inn i treningsrytmen igjen ? Her må det jobbes veldig med motivasjonen :rolleyes::D
Mhmm.. Trente 4-5 dager i uka og deltok på NM styrkeløft 3 uker før jeg ble gravid.. Da ble det helt stopp. Formen var rævva, orke ikke tanken på å trene, null energi. Nå er mye av energien tilbake, men lysta på å trene er borte :P det stresser meg litt.. For burde jo komme igang igjen. Nå frister det ikke med en gåtur engang liksom.. Det er veldig langt ifra sånn jeg har vært før jeg ble gravid..

Tror jeg jogget en del frem til uke 30 forrige gang :)
Så stilig at du løp så lenge! Håper jeg også klarer det. Begynte å løpe for litt over et år siden. Men med en gang jeg ble gravid så merket jeg det sånn på tempoet..får såvidt på frem:) men deilig å få vært ute uansett. Håper bekkenet holder så jeg kan løpe like lenge som deg:)

Så flinke dere er! Jeg trente også jevnlig før graviditeten. Ikke like intenst som flere her inne, men hvertfall 2-3 dager i øka med relativt harde økter (intervaller, gruppetimer etc). Om sommeren går jeg også mye på fjelltopper, jeg bare elsker den typen trening! Etter jeg ble gravid mistet jeg all piffen, så all "trening" jeg har fått er noen gåturer i marka + én gang på yoga :P Jeg har også slitt en del med ligamentsmerter som kommer etter en del anstrengelse, så har liksom ikke turt annet enn å ta det litt med ro. Nå når andre trimester nærmer seg så håper jeg at energien kommer tilbake og ligamentsmertene begynner å roe seg! (men basert på tidligere erfaring kommer vel kynnerne smygende om ikke mange ukene)

Så stilig at du løp så lenge! Håper jeg også klarer det. Begynte å løpe for litt over et år siden. Men med en gang jeg ble gravid så merket jeg det sånn på tempoet..får såvidt på frem:) men deilig å få vært ute uansett. Håper bekkenet holder så jeg kan løpe like lenge som deg:)

Det begrenser jo ofte seg selv. Med guttungen så fikk jeg alt for mye kynnere av løping. så da var det ikke vits å prøve etter uke 18. Men med jenta gikk det helt fint altså. Så sikkert artig ut der jeg sprang rundt med den store magen og puppene som rista :hilarious:

Det er jo ikke det samme å løpe som gravid. Man kjenner jo magen liksom, og puppene har blitt større osv. Men enn så lenge så merkes ikke det så mye enda, også får det bli mer gåjogg etterhvert. Men syns det er greit å løpe litt i motbakke og heller ta ned farten litt. Sprang mye motbakkeintervaller på mølla. Også ble det en del ellipse og mange gåturer :-)

Kjenner ei som er aktiv jogger, hun mener jeg har ei Thule-vogn! Tenkte å høre mer med henne når graviditeten er offisiell :hilarious:

Både jeg og sambo jogget mye med vogn. Spesielt han som driver med løping og løper 150 km i uka. Hadde ikke noe valg når han hadde pappaperm, så da var det ut å løpe med vogn når hun sov :D

Vi overlevde med vogna vi hadde (nxt 60 offroad), men det fins nok absolutt bedre egnede vogner for løping som thule og babyjogger.

Mhmm.. Trente 4-5 dager i uka og deltok på NM styrkeløft 3 uker før jeg ble gravid.. Da ble det helt stopp. Formen var rævva, orke ikke tanken på å trene, null energi. Nå er mye av energien tilbake, men lysta på å trene er borte :p det stresser meg litt.. For burde jo komme igang igjen. Nå frister det ikke med en gåtur engang liksom.. Det er veldig langt ifra sånn jeg har vært før jeg ble gravid..
Så stilig at du har deltatt i NM styrkeløft :)
Jeg burde absolutt trene mer styrke , får prøve å få inn litt styrke når motivasjonen kommer tilbake :D

Jeg og pleier å gå toppturer om sommeren , rett og slett elsker det :) Jeg har Og planer om å være aktiv dette svangerskapet. Så satser på formen kommer seg snart så jeg kan komme skikkelig i gong med treninga igjen. Vi får motivere hverandre:)
Ja, det må vi!! Fikk meg årets første topptur i går. Gikk fint det, men bruker litt lengre tid enn hva jeg gjorde før :happy:

Vedlegg

• 97565B03-C22C-4A24-9524-AAFBC780A6FC.jpeg
    97565B03-C22C-4A24-9524-AAFBC780A6FC.jpeg
    972,1 KB · Visninger: 12
Så stilig at du har deltatt i NM styrkeløft :)
Jeg burde absolutt trene mer styrke , får prøve å få inn litt styrke når motivasjonen kommer tilbake :D
Veldig moro å nå et bra mål :D
Jeg ønsker meg veldig motivasjon til å sette igang igjen, men sliter litt akkurat nå gitt.. Men livet skjer og det er ikke det viktigste i livet.. Selv om jeg har godt av det :)

Er det noen som har tips til en fin måte å komme seg i bedre form igjen? Jeg var jo i ganske god form før svangerskapet med treninger ca 3 dager i uka (kondis og styrke), og har vanligvis null problemer med å løpe i marka eller på en topptur, men nå etter 2 mnd på sofaen med lite bevegelse pga lite energi og ligamentsmerter kjenner jeg at kondisen er omtrent fraværende! I går skulle vi gå en tur til svigers og det er litt bakker opp dit, men ikke verre enn at det til vanlig kanskje bare øker pulsen litt. Men jeg fikk altså så ekstremt høy puls oppover der og måtte gå kjempesakte! Pusta og peste.. Skjemmes over dårlig form, selv om jeg vet jo at det skyldes graviditeten (har jo hatt treningspauser før, men har aldri vært SÅ vanskelig å komme seg litt i form igjen.

Er det bare å ta et lite steg av gangen? Jeg savner å kunne gå opp på fjellene i marka her, spesielt nå når det er så fint vær!

Og høy mye puls er egentlig farlig som gravid? Hvor mye kan man presse seg? Ønsker å kunne bevege meg litt mer uten å bli så utrolig sliten - ikke minst for å kunne ha litt mer muskelmasse og forberede meg til fødsel

Jogget en tur på 5km igår. Gikk opp de verste bakkene da. Merker også at pulsen stiger fortere.
Ble mye gåing resten av dagen også pga at vi er på ferie.
Så idag våkner jeg med skikkelig vondt dy i bekkenet. Klarer ikke å gå skikkelig. Føler meg så høygravid da med bekkenvondt når jeg bare er 14uker på vei:) hehe

Er det noen som har tips til en fin måte å komme seg i bedre form igjen? Jeg var jo i ganske god form før svangerskapet med treninger ca 3 dager i uka (kondis og styrke), og har vanligvis null problemer med å løpe i marka eller på en topptur, men nå etter 2 mnd på sofaen med lite bevegelse pga lite energi og ligamentsmerter kjenner jeg at kondisen er omtrent fraværende! I går skulle vi gå en tur til svigers og det er litt bakker opp dit, men ikke verre enn at det til vanlig kanskje bare øker pulsen litt. Men jeg fikk altså så ekstremt høy puls oppover der og måtte gå kjempesakte! Pusta og peste.. Skjemmes over dårlig form, selv om jeg vet jo at det skyldes graviditeten (har jo hatt treningspauser før, men har aldri vært SÅ vanskelig å komme seg litt i form igjen.

Er det bare å ta et lite steg av gangen? Jeg savner å kunne gå opp på fjellene i marka her, spesielt nå når det er så fint vær!

Og høy mye puls er egentlig farlig som gravid? Hvor mye kan man presse seg? Ønsker å kunne bevege meg litt mer uten å bli så utrolig sliten - ikke minst for å kunne ha litt mer muskelmasse og forberede meg til fødsel
Jeg er også vant til å trene. Trente mye forrige svangerskap, og kunne fint ha puls på 170-180. Viktig å drikke mye og kjenne på formen.

De siste månedene har det vært alt for slapt her også. Vært så travelt på jobb, også har jeg rett og slett ikke vært flink nok til å komme meg ut på kvelden.

Men nå når vi er tilbake fra ferie, så skal jeg steppe opp den treningen igjen altså! Hadde meg en topptur rett før vi reiste til Danmark, og har vært på senteret innimellom eller gått en tur, men jeg pleide i utgangspunktet å trene hver bidige dag, uten unntak :rolleyes:

Back
Topp