Trening

Eppie

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Tenkte vi kunne ha en tråd der vi motiverer hverandre til å få inn litt trening i den nye gravidhverdagen!

Man sier jo at all trening er bra så lenge man ikke kjører på med maks intensitet og ikke øker tyngden på vektene osv.

Selv liker jeg å trene 2-3 ganger i uka, men må innrømme at jeg syns det er litt skummelt nå i begynnelsen av graviditeten. Jeg er (unødvendig?) redd for å miste så tør derfor ikke jogge eller drive med gruppetimer eller styrkeløft for tiden. Treninga mi for tiden går dermed mest på å gå turer i fjellet, noe som egentlig passer meg kjempebra for det er favorittmåten min å trene på og nå går vi mot sommer :)

Har i tillegg mål om å komme i gang med yogaen igjen snart!

Jeg trener også en del! Tenker at jeg gir meg med intervaller og tunge knebøy, hip thrust og markløft. Trenger ikke å kjøre helt til failure lenger heller :hilarious:. Skal ta en ren ryggøkt senere i dag, og den blir nok som vanlig (-markløft) :hilarious:. Men tviler jeg klarer 4 økter i uken som jeg er vandt til! Tar heller å vektlegger å gå lange turer enkelte dager :shy:. Vil nok også være litt med observant på pulsen min:shy:

Jeg har også planlagt å lage flere treningsøkter for hele kroppen, i stede for å fokusere på enkelte muskelgrupper :Heartpink

Sniker fra juli. Det er absolutt ingenting farlig med å trene styrketrening inkl baseøvelser som knebøy, markløft osv sp lenge dere tilpasser det formen. Vil absolutt anbefale å fortsette med disse øvelsen så godt som mulig. Det kommer til å bli gullverdt mtp eventuelle bekkensmerter senere i svangerskapet.

Knebøy trenger selvsagt ikke være med masse kilo og stang, men kan være eksempel med kettlebell

Sniker fra juli. Det er absolutt ingenting farlig med å trene styrketrening inkl baseøvelser som knebøy, markløft osv sp lenge dere tilpasser det formen. Vil absolutt anbefale å fortsette med disse øvelsen så godt som mulig. Det kommer til å bli gullverdt mtp eventuelle bekkensmerter senere i svangerskapet.

Knebøy trenger selvsagt ikke være med masse kilo og stang, men kan være eksempel med kettlebell

Derfor jeg skrev tungt :hilarious::hilarious:

Så fin tråd! Jeg tenker å fortsette med trening som før i de første 3mnd eller så lenge jeg klarer å ikke fortelle min PT om graviditeten. Jeg tenker at jeg trener 2-3 ganger i uken og det er anbefalt. Myte at man skal være så veldig forsiktig med treningen:)

I dag ble det en god tur oppi marka her! Fikk skikkelig opp pulsen så ble ei god treningsøkt. Herlig når været spiller på lag. Gleder meg til sommeren og mange turer i fjellet, forhåpentligvis uten bekkenløsning :hilarious:

Dagens trening (eller hver tirsdags trening) er 1t spinning til kvelden , da jeg er instruktør :)
Godt å ha den timen fast som jeg MÅ på selv om jeg egt ikke har ork.. For angrer aldri etterpå :D
I morgen skal jeg prøve meg på en styrkeøkt. Første styrketrening på 4 uker etter at jeg ble dritt lei etter styrkeløft stevnet i slutten av mars :p
Skal ta det pent så jeg ikke blir aaaltfor støl tenkte jeg, lurt å komme igang igjen :)

Jeg er en sånn person som er veldig av og på på trening. Sist graviditet så hadde jeg trent godt i forkant, og fortsatte til ca. uke 8-9 når oppkasten satte inn :hungover: Så ble det lite trening frem til midten av andre trimester, da tok jeg det opp igjen av ulike årsaker. Trente godt fram til fødsel, og følte meg virkelig sterk :woot: Kom meg fort etter fødsel også, og trente allerede etter et par dager (mest tøy og bøy og trilleturer da :hilarious:).

Denne gangen har jeg ikke trent i forkant av svangerskapet, men har lyst til å begynne med det igjen. Bør kanskje begynne veldig snart før oppkasten setter inn igjen :eek:

Første styrkeøkt unnagjort.. 15 min oppvarming og bare 25min styrke. Det var nok for i dag :P før jeg ble gravid og trente styrkeløft trente jeg vanligvis 1,5-2t hver gang, men det er litt godt å ikke ha noe press på at jeg må ditt eller datt..

Kjenner jeg er sliten om dagen, så all aktivitet får være bra nok :) I efta blir det padel med familien, så bevegelse blir det :happy:

Var på bodypump i gårkveld, og trilla tur med frøkna under første dupp. Må trene det jeg kan nå før kvalmen slår til for fullt!

Idag er forkjølelsen bedre, og tror kanskje jeg kommer meg på trening i morgen. Kvalm/uggen allerede, men så lenge jeg ikke kjører for hardt spyr jeg kanskje ikke :hilarious:

Jeg sovna fra gruppetimen i går :woot: La meg nedpå litt etter middag og våkna halv 8, en halvtime etter at timen begynte :hilarious: Merkes at trøttheten kommer snikende.

Åj, så flinke dere er! Jeg har pleid å få tid til en eller to løpetur i uka, men etter jeg ble gravid har jeg bare ikke energi til det.. Orker så utrolig lite. All energi går med til de to gutta våre, så her blir det bare gåturer når jeg har tid. Prøver å ha litt bra tempo da.

Da har jeg gjennomført ukas andre økt. Litt lavere intensitet enn jeg har brukt, men fortsatt 40 min cardio, 1 time styrke i 15 minutt stretching :woot: jeg skal ned i vekt, og håper jeg kan fortsette å gå ned i vekt som gravid uten at det går utover babyen :rolleyes:

Triller lillemor i oppoverbakker i nabolaget, vet ikke om det blir så mye mer trening på meg med det aller første :rolleyes:

Ny økt gjennomført, denne var veldig tung. Hadde ikke sjans til å gjennomføre halvparten av intensiteten under cardioøkta idag :facepalm: men viktigste er å gjennomføre, og det har jeg gjort :rolleyes:

Back
Topp