Trening

Jeg skulle liksom trene og komme meg i form i år. Fikk påmelding til Trondheim maraton (10 km) i julegave av søsteren min, så det var det store treningsmålet jeg skulle sikte meg inn på fram til september. Men så kom jo koronaen, og jeg ble permittert og gående hjemme og dasse i stedet fra mars. :headphone:
Oppdaget første uken av permitteringen at jeg var gravid, men mistet dessverre en måned etterpå. Og nå sitter jeg her, gravid igjen, og er fortsatt i dårlig form. :yuck:
Prøver å være flink til å gå tur i det minste, da. Enten med hunden/e eller kveldstur med lydbok/podcaster på øret for meg selv. Godt å komme seg ut i frisk luft og røre på seg.

Jeg er glad i å holde meg i form, men har vært pause noen uker pga ferie og lite motivasjon. Men nå er jeg igang igjen. Tok ei økt på mølla med tre drag nå for å sjekke formen. Skal ikke si hvilken lav fart jeg hadde :hilarious:, men fikk jo opp i 185 i puls i følge klokka. Er sliten da, men dør ikke, liksom. Er det innafor i 1. trimester, eller er det for hardt?
EDIT: ifølge denne artikkelen på forskning.no burde man holde seg under 90% av makspuls, så da vet jeg det :happy::bookworm: Og bør slappe litt mer av neste gang:angelic:

Jeg også begynne med lett styrketrening (hjemme). Noen som har tips til øvelser til en nybegynner? :confused004
Jeg har strikk for å ha rundt låra, samt. lette manualer.
Jeg er også glad i å løpe intervall! Kjenner man får en skikkelig effektiv treningsøkt av det :D

Jeg begynte dog å blø etter en hard spinningøkt i uke 24 forrige gang, og sykepleieren på telefonen på føden sa at det var lurt å roe ned :P Trente en del i graviditeten forrige gang, og med baby på mor&baby-timer i barseltida. Nå er det litt så som så med treninga, men har veldig lyst til å bli litt flinkere selv om jeg er gravid igjen!

Jeg er også glad i å løpe intervall! Kjenner man får en skikkelig effektiv treningsøkt av det :D

Jeg begynte dog å blø etter en hard spinningøkt i uke 24 forrige gang, og sykepleieren på telefonen på føden sa at det var lurt å roe ned :p Trente en del i graviditeten forrige gang, og med baby på mor&baby-timer i barseltida. Nå er det litt så som så med treninga, men har veldig lyst til å bli litt flinkere selv om jeg er gravid igjen!
Oi, ja da går det an å roe litt ned ja :p
Men ja, litt er jo bedre enn ingenting. Leste en ny forskningsartikkel om at man får en helt spesiell morsmelk dersom man trener i svangerskapet, og at denne har mange fordeler. Så jeg gjør alt jeg kan for å få det til bra når jeg har sjansen :angelic: Forige svangerskap fikk jeg treningsnekt fra uke 24, så tenker jeg begynner tidlig så har jeg gjort noe dersom det skulle bli slik igjen (men forhåpentligvis ikke da så klart) :angelic:

Elsker følelsen av intervalltrening. Man føler virkelig man har fått noe ut av det! Og formen blir fort bedre :happy:

Back
Topp