Trening

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
Flere enn meg som er over snittet glad i trening her? Jeg elsker og holde meg aktiv og i form. Sist svangerskap gikk vannet mitt på Treningsstudio :)
 
Jeg er :)Trener hver dag, stortsett styrketrening det går. Blitt litt mer kondisjon enn styrketrening siste ukene, men det er rett og slett fordi klinikken anbefalte at jeg holdt meg unna tunge løft en periode :)
 
Vil ikke kalle meg over snittet glad i trening, men jeg liker å røre meg :) Terrengsykling med fatbike liker jeg veldig godt, men jeg har ikke turt etter at jeg fikk positiv test, siden det rister så mye :shy:
 
Ikke egentlig, men har de to siste månedene trent hver dag (korte økter), og blitt litt hektet for første gang i mitt liv. Er med på daglig live trening online,- god blanding tabata og power pilates. Fortsetter med det, men siden jeg er såpass fersk, så forsøker jeg å ligge like under makspuls.
 
Jeg er :)Trener hver dag, stortsett styrketrening det går. Blitt litt mer kondisjon enn styrketrening siste ukene, men det er rett og slett fordi klinikken anbefalte at jeg holdt meg unna tunge løft en periode :)

Artig! Akkurat samme med meg :) Men er litt mer i Cardiohjørnet enda etter Corona. Trener stort sett hver dag jeg også :)
 
Ikke egentlig, men har de to siste månedene trent hver dag (korte økter), og blitt litt hektet for første gang i mitt liv. Er med på daglig live trening online,- god blanding tabata og power pilates. Fortsetter med det, men siden jeg er såpass fersk, så forsøker jeg å ligge like under makspuls.

Det er jo kjempe bra! Det trenger ikke vare så lenge for og være effektivt :)
 
Vil ikke kalle meg over snittet glad i trening, men jeg liker å røre meg :) Terrengsykling med fatbike liker jeg veldig godt, men jeg har ikke turt etter at jeg fikk positiv test, siden det rister så mye :shy:

Ja det er kanskje ikke det beste... men du driver ikke med spinning istede altså?
 
Det er jo kjempe bra! Det trenger ikke vare så lenge for og være effektivt :)
Nei, har skjønt det. Og for første gang i mitt liv kjenner jeg skikkelig fremgang på øvelser! Og det er så motiverende.
 
Ja det er kanskje ikke det beste... men du driver ikke med spinning istede altså?
Nei, jeg er ikke så fan av å trene inne. Men kommer nok til å sykle asfalt fremover, så får vi se hva jeg gjør når det nærmer seg vinter igjen.

Egentlig drev jeg å trente meg opp til å løpe birken i år, har meldt meg på og alt. Men med først korona og så graviditet så må jeg nok se den kampen tapt :rolleyes:
 
Artig! Akkurat samme med meg :) Men er litt mer i Cardiohjørnet enda etter Corona. Trener stort sett hver dag jeg også :)

Veldig forståelig :) prøver kanskje holde meg til den "kosetreningen" her frem til uke 12.
Hvordan gjorde du det med treningen i forrige svangerskap?
 
Veldig forståelig :) prøver kanskje holde meg til den "kosetreningen" her frem til uke 12.
Hvordan gjorde du det med treningen i forrige svangerskap?

Trente som normalt helt ut jeg nesten :) bytta fra løping på mølle til elipse siste måneden for cardio, men styrken holdt jeg gående. Selvfølgelig ikke maksløft, men trente tung baseløft med kanskje 70%-80% Av 1rm :)
 
Flere enn meg som er over snittet glad i trening her? Jeg elsker og holde meg aktiv og i form. Sist svangerskap gikk vannet mitt på Treningsstudio :)
Jeg!! Trening er virkelig livet:hilarious: trener i snitt 5-6 økter i uka! Helst styrke og dans, løping er ikke min ting :rolleyes:
 
Jeg!! Trening er virkelig livet:hilarious: trener i snitt 5-6 økter i uka! Helst styrke og dans, løping er ikke min ting :rolleyes:

Men da har jo jammen meg pulsbiten uansett du da ☺️ jeg elsker dansing jeg og men eier absolutt ikke kordinasjon så jeg bare kløner :) haha
 
Men da har jo jammen meg pulsbiten uansett du da ☺️ jeg elsker dansing jeg og men eier absolutt ikke kordinasjon så jeg bare kløner :) haha
Sa ingenting om at jeg var god til å danse :hilarious::hilarious::hilarious: Men elsker det, det gjør jeg :hilarious: håper på et svangerskap som tillater trening hele veien :smiley-angelic001
 
Sa ingenting om at jeg var god til å danse :hilarious::hilarious::hilarious: Men elsker det, det gjør jeg :hilarious: håper på et svangerskap som tillater trening hele veien :smiley-angelic001

Hahaa:laughing001
Krysse fingrene for at vi holder oss oppegående :)
 
Trente masse før jeg fikk første, trener kun et par ganger i uka nå. Mest styrke. Savner ikke den veldig trente kroppen jeg hadde før, men savner å være sterk og rask! Satser på å holde det gående med et par økter i uka gjennom svangerskapet og at det forebygger endel svangerskapsplager selv om utgangspunktet ikke er like godt som før jeg ble gravid første gang.
 
Jeg starta å trene for 2 uker siden og har fått all in med 5 økter i uka. Har trent alt fra Tabata, styrketrening, yoga osv. Men nå er jeg usikker på om jeg bør fortsette, i hvertfall styrketreningen bør jeg vel kutte ut nå som jeg er gravid? Tror yoga er bra så det vil jeg fortsette med- og gjerne spinning.
 
Jeg starta å trene for 2 uker siden og har fått all in med 5 økter i uka. Har trent alt fra Tabata, styrketrening, yoga osv. Men nå er jeg usikker på om jeg bør fortsette, i hvertfall styrketreningen bør jeg vel kutte ut nå som jeg er gravid? Tror yoga er bra så det vil jeg fortsette med- og gjerne spinning.

De typiske retningslinjene er vel at man ikke starter med noe nytt i svangerskapet, men at man fint kan fortsette med det man driver med fra før og tilpasse etterhvert. Ingen grunn til å kutte styrketreningen hvis du ikke merker at det gir deg noen plager, men ikke forvente å øke masse i kilo fremover. Jeg trente tung knebøy helt til to-tre uker før fødsel sist, men «tung» var mot slutten sett på 50-60 % av maks i stedet for sett på 80-90 % som jeg var vant til. Det er litt annerledes å trene spesielt baseøvelser når magen vokser og magemusklene «slutter å funke», men ikke farlig. Bare unngå øvelser som går direkte på de rette magemusklene etterhvert, og få gjerne en fysio eller en flink PT til å sette opp program for deg :)
 
Jeg er glad i å holde meg i form, men har vært pause noen uker pga ferie og lite motivasjon. Men nå er jeg igang igjen. Tok ei økt på mølla med tre drag nå for å sjekke formen. Skal ikke si hvilken lav fart jeg hadde :hilarious:, men fikk jo opp i 185 i puls i følge klokka. Er sliten da, men dør ikke, liksom. Er det innafor i 1. trimester, eller er det for hardt?
EDIT: ifølge denne artikkelen på forskning.no burde man holde seg under 90% av makspuls, så da vet jeg det :happy::bookworm: Og bør slappe litt mer av neste gang:angelic:

Jeg også begynne med lett styrketrening (hjemme). Noen som har tips til øvelser til en nybegynner? :confused004
Jeg har strikk for å ha rundt låra, samt. lette manualer.
 
Back
Topp