Trening

Stjernedama

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Hva tenker dere om trening nå når dere er gravid? Jeg har ikke trent på ca 2mnd, men ønsker å trene i svangerskapet. Vet at det sies at man kan trene som før, men nå er det jo en god stund siden sist, og jeg er litt redd for å ta i for mye slik at noe galt skjer med den lille i magen.

noen som har gjort seg tanker om trening i svangerskapet?:anyone
 
Jeg har tenkt å trene som vanlig så lenge det ikke gjør vondt eller føles ubehagelig/skummelt. Utover i svangerskapet vil det sikkert begrense seg litt selv hvor mye man klarer å yte. Går jo an å starte litt forsiktig, litt er bedre enn ingenting tenker jeg ☺️
 
Med de to første trengte jeg crossfit og styrketrening til the bitter end. Regner med jeg gjør det denne gangen og. Det som ev skulle stoppe for det er formen. Så lenge jeg føler meg frisk og opplagt fortsetter jeg som før. :) Jeg er overbevist om at det var treninga som gjorde de to første svangerskapene mine så enkle og ukompliserte, og fødselene lette ;)
 
Skal fortsette treninga, skal t.o.m løpe larviksløpet i april
 
Jeg har lyst til å fortsette treninga, men foreløpig har all energien stukket av. Håper det tar seg litt opp, legger hvert fall inn så mye hverdagsaktivitet som mulig.
 
Jeg har lyst til å fortsette treninga, men foreløpig har all energien stukket av. Håper det tar seg litt opp, legger hvert fall inn så mye hverdagsaktivitet som mulig.

veldig relaterbart, skal få til trening, men de siste dagene har kroppen vært i sirup :p trøtt og sliten
 
Tror dere trening øker risikoen for abort om man har mistet før? Noen erfaringer?
 
Tror dere trening øker risikoen for abort om man har mistet før? Noen erfaringer?

Generelt sett: nei.
Har fått råd fra gynekologen min om å trene hvis jeg orker, har mistet to ganger før.
(Men det var viktig for meg å sjekke det med noen som kjenner min situasjon og tilstand)
 
:) Syns det er skummelt, blir sikkert å gå ned til lettere vekter. Men har ikke turt noe enda, er 5+3. Uff, ikke noe særlig å være kvalm!
 
Er det noen som ikke har trent til vanlig som vurdere og trene?
Jeg har en jobb som gjør at jeg står hele dagen og har teite arbeidstider som har gjort meg lat på å ikke trene før, men min mor er veldig på dette med situps og gå turer nå som jeg har blitt gravid.
Og bekkenøvelser, er dette noe som hjelper på fødsel også?
Har begynt å trene bekkenet litt, men åå så slitsomt det nå er på starten.

er uke 4+4 ♥️
 
Jeg har vært uten trening siden januar etter en operasjon, og hadde akkurat begynt så smått å løpe igjen da jeg plutselig fikk positiv test! Jeg tenker å fortsette som planlagt med opptrening, så får jeg heller bytte ut løpingen med turer i terrenget når det blir for tungt :)
 
Jeg vet jeg ikke bør løpe, det var da bekkenløsningen slo til forrige svangerskap. Håper jeg kan trene styrke og helst litt gruppetimer så langt som mulig denne gangen. Sist trente jeg sist 2 dager før vannet gikk! Skulle egentlig vært på trening kvelden før vannet gikk også :happy119
 
Er det noen som ikke har trent til vanlig som vurdere og trene?
Jeg har en jobb som gjør at jeg står hele dagen og har teite arbeidstider som har gjort meg lat på å ikke trene før, men min mor er veldig på dette med situps og gå turer nå som jeg har blitt gravid.
Og bekkenøvelser, er dette noe som hjelper på fødsel også?
Har begynt å trene bekkenet litt, men åå så slitsomt det nå er på starten.

er uke 4+4 ♥️
Situps er vel ikke det beste etterhvert når man er gravid, siden magemusklene deler seg.. Ville heller fokusert på generell kjernemuskulatur, spesielt rygg. Er vel også anbefalt å få opp pulsen litt innimellom, så hvis det er gåturer du satser på ville jeg gått hurtig med stigning, slik at hjertet får pumpet litt :)
 
Er en del treningsformer på YouTube som er tilpasset de ulike trimester. Ville begynt der kanskje, sånn at du ser litt hvilke øvelser som er anbefalt/ikke for gravide. Situps er som nevnt ikke heldig lenger ut i graviditeten. Plankeøvelser vil da være bedre.
 
Dette er ikke akkurat trening. Men jeg skulle være snill å hjelpe å rydde tomta i går kveld. Ta bort sånne vintermatter og presenning som lå over der de skal grave til grunnmur. Så jeg løftet en del stein som holdt presenningen på plass. Merket etterhvert at jeg begynte å få vondt nederst i magen, så da ga jeg meg....og da jeg var på do etterpå så var det litt rødt på papiret:/ Har ikke kommet noe mer, men merket veldig godt at kroppen sier fra selv når det er nok...
 
Dette er ikke akkurat trening. Men jeg skulle være snill å hjelpe å rydde tomta i går kveld. Ta bort sånne vintermatter og presenning som lå over der de skal grave til grunnmur. Så jeg løftet en del stein som holdt presenningen på plass. Merket etterhvert at jeg begynte å få vondt nederst i magen, så da ga jeg meg....og da jeg var på do etterpå så var det litt rødt på papiret:/ Har ikke kommet noe mer, men merket veldig godt at kroppen sier fra selv når det er nok...
Hvordan går det med deg nå?
 
Back
Topp