Trening

Annilie

Blir kjent med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Noen som har begynt å trene? Kanskje noen har funnet et bra treningsprogram for gravide?
Eg har bare gjort noen lette øvelser her hjemme. Har veldig lyst å trene magemusklene litt... Men tør ikkje. :hilarious:

https://www.nrk.no/livsstil/styrketrening-for-gravide-1.10936749

Jeg synes denne artikkelen med øvelser er fin.

Selv trener jeg som normalt, har ikke begynt å trappe ned på intensiteten ennå. Kommer til å unngå de største belastningene utover svangerskapet.

Men trener du bare hjemme, eller på senter? Gruppetimer eller for deg selv? Kanskje du kan bli med på gravidyoga eller vannaktivitet for gravide om du ønsker avveksling fra vanlig styrketrening?

Og det er ikke noe i veien for å trene magemusklene under svangerskapet. Kun etter fødsel at du skal være forsiktig med å trene magen før musklene har fått tid til å vokse sammen igjen :)

Jeg var på gravid trening på jobben i dag. Kjempe slitsomt. Murrer masse i bekkenet nå.

Jeg gjør yoga for gravide. Er utdannet barne-og ungdomsyoga lærer, og skal begynne gravid-og barselyoga lærer utdanningen min om 2 uker!
Gleder meg skikkelig til å kunne lære bort til andre også:Heartred

Jeg tenkte å sjekke ut hvilke timer de har på livegym.no, tror iallfall de har gravidyoga. Men jeg venter til jeg er litt mindre dårlig.

https://www.nrk.no/livsstil/styrketrening-for-gravide-1.10936749

Jeg synes denne artikkelen med øvelser er fin.

Selv trener jeg som normalt, har ikke begynt å trappe ned på intensiteten ennå. Kommer til å unngå de største belastningene utover svangerskapet.

Men trener du bare hjemme, eller på senter? Gruppetimer eller for deg selv? Kanskje du kan bli med på gravidyoga eller vannaktivitet for gravide om du ønsker avveksling fra vanlig styrketrening?

Og det er ikke noe i veien for å trene magemusklene under svangerskapet. Kun etter fødsel at du skal være forsiktig med å trene magen før musklene har fått tid til å vokse sammen igjen :)
Det var en flott artikkel! Takk for at du delte! :happy:
Eg trener lette styrkeøvelser hjemme. Eg er altfor sjenert til å trene blant folk. :rolleyes:
Og takk for at du nevnte det med magemusklene. Kanskje eg våger å prøve noen øvelser !

Jeg skal snakke med fysioterapeut til uka for å få litt veiledning. Men ellers så kommer jeg til å trene som før, så lenge formen holder seg. Trenger 4-5 ganger i uka normalt, men har blitt mindre pga. trøtthet og kvalme.
Tenkte å begynne på gravidyoga etter uke 12 (var anbefalt etter uke 12 der jeg sjekket). Går på vanlig yoga nå.

Det var en flott artikkel! Takk for at du delte! :happy:
Eg trener lette styrkeøvelser hjemme. Eg er altfor sjenert til å trene blant folk. :rolleyes:
Og takk for at du nevnte det med magemusklene. Kanskje eg våger å prøve noen øvelser !

Bare hyggelig :) Håper du får glede av treningen utover svangerskapet, er så godt å klare å holde seg litt i form :)

Back
Topp