Trening

Snart3barn

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Dere som trener, hva trener dere? Kvalmen er borte og jeg må ta meg sammen og dra å trene. Men hva? Jeg elsker spinning, men ser for meg at det er en dårlig kombinasjon med bekkenløsning :meh:

Dere som trener, hva trener dere? Kvalmen er borte og jeg må ta meg sammen og dra å trene. Men hva? Jeg elsker spinning, men ser for meg at det er en dårlig kombinasjon med bekkenløsning :meh:
Var til fysio mtp trening og bekken i går. Har en klinikk her i Trondheim som har spesialisert seg på trening og behandling til gravide og nybakte mødre. Ble sm forrige svangerskap, så skal gjøre mitt for å unngå dette nå. Spinning var flott sa hun, bare juster setet slik at du sitter behagelig (kanskje må du litt lenger frem, og med høyere styre enn vanlig). Ikke max belastning, og mellom 30-45 min totalt. Elles, ikke tren rette magemuskler, men skrå og dype er viktig (Google øvelser for det). Bein og sete, men med mindre vekt og mer styrke. Unngå øvelsene som gir økt buktrykk. Bevegelige øvelser som i tillegg kobler på balanse er toppen. Overkropp kan trenes som normalt, vær bare litt obs på buktrykk ved løft over hodet, i tillegg til armhevinger hvor det er veldig viktig å koble på indre magemuskulatur så man ikke fåer den pyramiden som stikker ut av magen. Ellers viktig å bøye og tøye rolig og jevnt på hofteleddsbøyer mv. Rull på ball for å bevege bekken uten belastning skal også være fint!

Jeg har veldig vondt når der gjelder bekkenløsning og bekkenlåsning.
Jeg prøver å gå å svømme 2 dager i uken og så går jeg til fysioterapeut.

Svømming syntes jeg er veldig god trening!

Jeg trener styrke og går mye tur i ulendt terreng. Skal ta meg sammen og begynne med yoga igjen også.
Nå har jeg akkurat kommet til Spania så her blir det nok noen fjellturer, svømming og tennis i tillegg :)

Når det gjelder trening tenker jeg det beste er å prøve seg litt frem, kjenner du at noe ikke fungerer for kroppen din, så får du prøve noe annet. Svømming er ofte er super treningsform for gravide og styrketrening anbefaler jeg absolutt, ikke minst ved bekkenløsning, men da med øvelser som kan fungerer for deg. Om du er usikker ta kontakt med en dyktig PT eller fysioterapeut for øvelser som passer til deg og din kropp! :)

Jeg er på yoga en gang i uka, og skulle egentlig ha trent styrke jevnlig, men det har det blitt lite av. Hadde jeg trent styrke hadde jeg i hovedsak gjort slyngeøvelser med fokus på rygg og hofte :) Ellers har jeg planer om å svømme litt, må bare komme i gang. Dørstokkmilen :shy:

Her går det i yoga ("nybegynner styrke" - passelig nivå, har gjort yoga lenge da), sykling (til/fra jobb og iblant ned i byen og hjem igjen), og noe styrke/kondis på det lokale treningssenteret.
Hadde en runde for å oppdatere treningsprogrammet mitt, oppvarming i elipsemaskin (eg liker den best, romaskin eller sykkel kan og være greit), og noe knebøy, hofteøvelser samt mage/rygg og arm/skulder-styrke. Skal prøve å huske å ta bilde av programmet mitt neste gang (neste uke)....

Så flinke dere er. Kanskje vi kunne hatt en trene-skrytetråd. Så kan vi pushe og skryte av hverandre. Jeg trenger i hvertfall et lite dytt i disse dager!

Elsker svømming jeg også, gjorde det mye med første da jeg også hadde bekkenløsning. Men nå har vi ikke svømmeanlegg i kommunen (får et stort i Jan/feb, gleder meg) så jeg må til nabokommunen og da blir det tiltak :wtf:

Back
Topp