Trening

Håpefull85

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2018
Julibarna2024☀️
Da var første styrkeøkt etter jeg fant ut at jeg var gravid overstått, har liksom kviet meg litt selv om jeg VET at man skal leve livet som normalt (selvsagt utenom alt fy fy greiene). Har liksom tenkt en del rundt d at ENN HVIS d skjer noe rett etter trening etc, så vil jeg automatisk "skylde" d på treningen osv. Men som man egentlig kunne forvente hendte d ingen verdens ting:p
Hvis noen har gode lenker/tips etc ang trening, gjerne del:D Jeg tror jeg blir å kjøre samme programmet som jeg bruker ellers, frem til d evt sier naturlig stopp:p

SÅ flott da.. :) Flink du! Du bør helst ikke løfte tungt da, feks knebøy med tunge vekter på skuldrene osv. (Tror jeg). Men legen sa til meg i dag at jeg ikke kunne trene like hardt som vanlig. Så roer ned tempoet litt. Det hender jeg drar dekk i skogen, det er fin trening vet du. Lag deg ett dekk å dra! :)

Personlig så trenger jeg kun hjemme og i skogen. Jogget fire ganger forrige uke, og det gikk helt fint. Bortsett fra at jeg ikke kunne bruke inhalatoren min, men når har jeg fått en jeg kan brukle når jeg er gravid. Jippi!! :)

Bruker også å ta Yoga hjemme i stua. Det kan du jo prøve? Invester i en Yoga cd!?

Jeg trener jevnlig med PT så da vi begynte å prøve å bli gravide igjen i høst, endret han litt på programmet mitt så det skal være bedre tilpasset. Mye funksjonell styrke og slynge med fokus på kjernemusklatur. Har ikke merket noe forskjell på treningen etter jeg fant ut at jeg var blitt gravid og håper jeg kan fortsette lenge! Men feks i dag kastet jeg opp frokosten og har fått i meg en tørr hvetebolle og litt vann på jobb så da drøyer jeg den planlagte liten til en dag med bedre energiinntak.
Trente dere lenge i evt tidligere svangerskap?

SÅ flott da.. :) Flink du! Du bør helst ikke løfte tungt da, feks knebøy med tunge vekter på skuldrene osv. (Tror jeg). Men legen sa til meg i dag at jeg ikke kunne trene like hardt som vanlig. Så roer ned tempoet litt. Det hender jeg drar dekk i skogen, det er fin trening vet du. Lag deg ett dekk å dra! :)

Personlig så trenger jeg kun hjemme og i skogen. Jogget fire ganger forrige uke, og det gikk helt fint. Bortsett fra at jeg ikke kunne bruke inhalatoren min, men når har jeg fått en jeg kan brukle når jeg er gravid. Jippi!! :)

Bruker også å ta Yoga hjemme i stua. Det kan du jo prøve? Invester i en Yoga cd!?

Høres ut som du er mye flinkere enn meg da:p Men takk;)
Mener å ha lest at man helt fint kan ta knebøy etc, men at man ikke skal trene for å bli sterkere...bare vedlikeholde, så jeg tok av 5 kg på knebøy eneste (trener ikke så tungt altså, så hadde 45 kg i dag):o Skjønner jeg må google dette litt mer, vil ikke gjøre noe som kan ødelegge på noe vis!! Mener å ha lest tidligere at man kan trene som normalt, men bare høre på kroppen...så d vil bli naturlig redusering ettehvert uansett. Styrke driver jeg ikke med mer enn 2 ganger i uken, så tror d er innafor:) Hadde jeg hatt en skog så nærme som hadde funket hadde d selvsagt vært mulig med dekkdraging, men bor i ett boligfelt og d er kortere til studio enn marka:p
4 ganger jogging forrige uke, SPREKT!!!

Jeg trener jevnlig med PT så da vi begynte å prøve å bli gravide igjen i høst, endret han litt på programmet mitt så det skal være bedre tilpasset. Mye funksjonell styrke og slynge med fokus på kjernemusklatur. Har ikke merket noe forskjell på treningen etter jeg fant ut at jeg var blitt gravid og håper jeg kan fortsette lenge! Men feks i dag kastet jeg opp frokosten og har fått i meg en tørr hvetebolle og litt vann på jobb så da drøyer jeg den planlagte liten til en dag med bedre energiinntak.
Trente dere lenge i evt tidligere svangerskap?

Må være så bra med PT:) Fikk du fortsette med knebøy etc? Ble nesten litt bekymret her...
Uff, hørtes ikke noe særlig ut å være dårlig da:( Håper d kommer seg fort!
Dette er første gang jeg er gravid, så har dessverre ingen tidligere erfaring...

Må være så bra med PT:) Fikk du fortsette med knebøy etc? Ble nesten litt bekymret her...
Uff, hørtes ikke noe særlig ut å være dårlig da:( Håper d kommer seg fort!
Dette er første gang jeg er gravid, så har dessverre ingen tidligere erfaring...
Jeg har ikke knebøy i programmet nå pga ryggen min men han sa at hvis kroppen er vant med en viss belastning trenger man ikke endre noe med mindre det føles ubehagelig. Tror ikke det er mye man bør holde seg unna av trening. Det kommer jo så godt med utover i graviditeten! :)

Jeg har ikke knebøy i programmet nå pga ryggen min men han sa at hvis kroppen er vant med en viss belastning trenger man ikke endre noe med mindre det føles ubehagelig. Tror ikke det er mye man bør holde seg unna av trening. Det kommer jo så godt med utover i graviditeten! :)

D høres ut som d samme jeg har hørt...d er bare så dumt at man kan google seg frem til d resultatet man ønsker egentlig (prøvde i sted, og noen sier ikke ta knebøy andre sier d går helt fint...er d rart man blir forvirret:p). Men har absolutt tro på d du sier at så lenge d ikke kjennes ubehagelig kan man gjøre som normalt;) Ja, kan ikke slutte nå og bare ligge på sofan i 8 mnd:o haha!

Jeg trener ganske tung styrke til vanlig, og trener nå på ca 60% av maks i knebøy, markløft. Det vil si trente med 60kg i går. Gjorde ikke vondt, men var mer sliten / andpusten enn til vanlig. Har mye høyere hvilepuls nå. Jeg har lest at vektene skal være så man orker ti eller fler repetisjoner og at det ikke skal være så tungt at man trenger å holde pusten (for å øke buktrykket).

Tror uansett at man merker fort på kroppen hva som funker og ikke funker. Må bare lytte til den! :) Og legge egoet på hylla. Det er litt vanskelig syns jeg, men dette er tid for vedlikehold og ikke nye rekorder.

Dette er i hvert fall det jeg prøver å holde meg til så langt :)

Jeg trener ganske tung styrke til vanlig, og trener nå på ca 60% av maks i knebøy, markløft. Det vil si trente med 60kg i går. Gjorde ikke vondt, men var mer sliten / andpusten enn til vanlig. Har mye høyere hvilepuls nå. Jeg har lest at vektene skal være så man orker ti eller fler repetisjoner og at det ikke skal være så tungt at man trenger å holde pusten (for å øke buktrykket).

Tror uansett at man merker fort på kroppen hva som funker og ikke funker. Må bare lytte til den! :) Og legge egoet på hylla. Det er litt vanskelig syns jeg, men dette er tid for vedlikehold og ikke nye rekorder.

Dette er i hvert fall det jeg prøver å holde meg til så langt :)

Så godt å høre:) VELDIG enig i d du sier!! Og skal si du er sterk;)
Vi får bare kose oss videre med treningen, så sier nok kroppen ifra når d evt går for langt ja:D

Jeg kjenner at jeg er skikkelig misunnelig på dere som kan trene enda. Jeg trener ikke styrke, men elsker å jogge, spesielt i skog og mark ❤ Allerede nå er jeg kvalm og uggen i formen så løping er ganske uaktuelt :p

Så godt å høre:) VELDIG enig i d du sier!! Og skal si du er sterk;)
Vi får bare kose oss videre med treningen, så sier nok kroppen ifra når d evt går for langt ja:D

Hihi takk for det :)

Det får vi! Kose oss og sette pris på at vi er i form til å trene. Jeg krysser alt jeg har for at det vedvarer - for oss begge :)

Jeg kjenner at jeg er skikkelig misunnelig på dere som kan trene enda. Jeg trener ikke styrke, men elsker å jogge, spesielt i skog og mark ❤ Allerede nå er jeg kvalm og uggen i formen så løping er ganske uaktuelt :p

Det er veldig kjedelig å være kvalm. Skjønner at det er kjipt altså. Kanskje du i hvert fall får gått turer i skog og mark etter hvert? Kvalmen skal jo avta. Krysser fingrene for deg og :)
Hvor langt er du på vei?

Det er veldig kjedelig å være kvalm. Skjønner at det er kjipt altså. Kanskje du i hvert fall får gått turer i skog og mark etter hvert? Kvalmen skal jo avta. Krysser fingrene for deg og :)
Hvor langt er du på vei?
Ja, jeg tenker at jeg må få rørt på kroppen etterhvert, og jeg skal høre med lege/jordmor om løperutiner når kvalmen en gang roer seg :) Jeg er ikke mer enn 3+5 på vei idag, så dette kan bli spennende :p

Ja, jeg tenker at jeg må få rørt på kroppen etterhvert, og jeg skal høre med lege/jordmor om løperutiner når kvalmen en gang roer seg :) Jeg er ikke mer enn 3+5 på vei idag, så dette kan bli spennende :p

Du var en av dem som fikk kvalmen raskt. Heldigvis vet du at det er en veldig veldig fin grunn til at du er kvalm. Selv om det kanskje er en "fattig trøst" når det står på som verst. :)

Du var en av dem som fikk kvalmen raskt. Heldigvis vet du at det er en veldig veldig fin grunn til at du er kvalm. Selv om det kanskje er en "fattig trøst" når det står på som verst. :)
Ja, det er trøst mens kvalmen herjer, men hadde vært fint å slippe unna i noen uker til :p Men, det er som det er og så lenge lille spira vår har det fint gjør det ikke noe at jeg lider litt ❤

Har ikke lest alt her, skal gjøre det i morra. Men det med knebøy, da tenkte jeg på ryggplager/bekkenløsning. Det er ikke farlig for barnet. ;-)

For min del har jeg som mål å GÅ i alle trapper i stedet for heisen på skolen, og gå opp den bratte bakken til hovedinngangen i stedet for flat bakke og heis opp. Og gå turer med vesla, kanskje sykle litt :) Da er jeg fornøyd :D

Høres ut som du er mye flinkere enn meg da:p Men takk;)
Mener å ha lest at man helt fint kan ta knebøy etc, men at man ikke skal trene for å bli sterkere...bare vedlikeholde, så jeg tok av 5 kg på knebøy eneste (trener ikke så tungt altså, så hadde 45 kg i dag):eek: Skjønner jeg må google dette litt mer, vil ikke gjøre noe som kan ødelegge på noe vis!! Mener å ha lest tidligere at man kan trene som normalt, men bare høre på kroppen...så d vil bli naturlig redusering ettehvert uansett. Styrke driver jeg ikke med mer enn 2 ganger i uken, så tror d er innafor:) Hadde jeg hatt en skog så nærme som hadde funket hadde d selvsagt vært mulig med dekkdraging, men bor i ett boligfelt og d er kortere til studio enn marka:p
4 ganger jogging forrige uke, SPREKT!!!

Enig, tren som normalt. :) Selv Marit Bjørgen trener som før. He he! Men det jeg tenker IKKE er bra, hvis man er vandt til å trene masse, så blir man gravid å slutter å trene, og motsatt....Det tror jeg ikke er bra! Så tenker, fortsett som før, men lytt til kroppen. :D Det skal jeg!

Bor i boligfelt jeg også, men marka er 0,6 km unna.

Og forresten, 45 kg er bra... Yo go girl! :) :)

Enig, tren som normalt. :) Selv Marit Bjørgen trener som før. He he! Men det jeg tenker IKKE er bra, hvis man er vandt til å trene masse, så blir man gravid å slutter å trene, og motsatt....Det tror jeg ikke er bra! Så tenker, fortsett som før, men lytt til kroppen. :D Det skal jeg!

Bor i boligfelt jeg også, men marka er 0,6 km unna.

Og forresten, 45 kg er bra... Yo go girl! :) :)

Sååå enig;) Er nok bare å prøve seg frem, og håpe at formen fortsetter så bra som den er nå...tenk å ha d så fint i den vanlige kvalmeperioden (bank i bordet).
Heldige deg:) Er litt lengre her gitt, men tenker å hvertfall klare en liten (30 min) tur ut hver dag.
Haha, du er søt da;) Har vært mye flinkere tidligere, har hatt en liten "down" periode siden før sommeren, og nå er ikke akkurat tiden for å komme seg tilbake...vedlikehold er bra de neste 8 mnd tenker jeg:)

Back
Topp