Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror nok ikke det er noe du kan gjøre. Enten går de sammen av seg selv eller så må du ta en operasjon. Ville fått legen til å se på det.Snuppa er nå 11 uker og magemusklene mine er ikke samlet enda
Noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse d??
Tror nok ikke det er noe du kan gjøre. Enten går de sammen av seg selv eller så må du ta en operasjon. Ville fått legen til å se på det.
Mine har heller ikke samlet seg og det er litt over 10 uker siden fødsel. Jeg stresser ikke med det ENDA. Prøver og "hjelpe" de litt med å ta så mye situp jeg får til, men vet ærlig talt ikke om det har noe for seg.Snuppa er nå 11 uker og magemusklene mine er ikke samlet enda
Noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse d??
Jeg tok mine første situps og litt styrketrening for en uke siden. Hehe. Ni dager siden er det faktisk!![]()
Hadde et veldig bra svangerskap, så jeg har vært i form hele veien, men ikke trent noe aktivt med styrkebiten da. Men har lyst til å bli flink igjen der! Har masse treningsutstyr hjemme.
Har du et program du skal følge?Trener du på studio?
Sist jeg var hos helsesøster sa hun at bare det å stramme magemusklene også har effekt. Siden de har vært så strukket så er det ikke så mye som skal til i starten hvert fall. Men hvordan kjenner man at de fortsatt er delt? Synes mine har vært sammen siden rett etter fødsel, men det er kanskje ikke mulig?
I følge fysioterapeut på svangerskapskurset er det ingen vits i å ta situps før magemusklene har gått sammen. Også er det visst viktig å først trene opp bekkenbunnen før man begynner med vanlige mageøvelser, som feks situps.Mine har heller ikke samlet seg og det er litt over 10 uker siden fødsel. Jeg stresser ikke med det ENDA. Prøver og "hjelpe" de litt med å ta så mye situp jeg får til, men vet ærlig talt ikke om det har noe for seg.
Bruker vel som regel å ha gått sammen etter en seks uker. Tror der tok lengre tid med nr2, før de samlet seg.Vet du ca når de bruker å samle seg igjen?
Når du strammer magemusklene dine tar du handen din og presser ned på midten av magen. Om du møter en fast vegg så er de samlet. Litt dårlig forklart.Sist jeg var hos helsesøster sa hun at bare det å stramme magemusklene også har effekt. Siden de har vært så strukket så er det ikke så mye som skal til i starten hvert fall. Men hvordan kjenner man at de fortsatt er delt? Synes mine har vært sammen siden rett etter fødsel, men det er kanskje ikke mulig?
Takk for svar. Skjønner hva du mener. Det er åtte uker siden fødsel og jeg føler de har vært aldeles samlet i ganske lang tid når jeg tenker meg om. Men jeg visste ikke at man burde utsette situpsene, så skal drøye litt med dem likevel. Leste at man bør vente til hvert fall 12 uker.Når du strammer magemusklene dine tar du handen din og presser ned på midten av magen. Om du møter en fast vegg så er de samlet. Litt dårlig forklart.
Noen som har noen gode øvelser for å trene bekkenbunnen?I følge fysioterapeut på svangerskapskurset er det ingen vits i å ta situps før magemusklene har gått sammen. Også er det visst viktig å først trene opp bekkenbunnen før man begynner med vanlige mageøvelser, som feks situps.
Jeg har vært hos ei jeg kjenner som er naprapat og driver og tar tilleggsutdanning på "mammamage". Fikk noen øvelser der, men det går stort sett på å knipe, knipe, knipe i ulike stillinger. Finnes også en app som heter Mammamage, med øvelser som hun anbefalte. Følger man opplegget der får man gradvis trent opp magemuskleneNoen som har noen gode øvelser for å trene bekkenbunnen?
Jeg må få kommet igang med litt trening snart, har hittil bare gått turer (11 uker siden fødsel) men begynner å bli rastløs og vil få rørt meg litt mer! Men det var den dørstokkmila da...![]()
Takk for tipset, da har jeg lastet den ned - ser lovende utJeg har vært hos ei jeg kjenner som er naprapat og driver og tar tilleggsutdanning på "mammamage". Fikk noen øvelser der, men det går stort sett på å knipe, knipe, knipe i ulike stillinger. Finnes også en app som heter Mammamage, med øvelser som hun anbefalte. Følger man opplegget der får man gradvis trent opp magemuskleneDen koster 20-30 kr.