Trening :)

E lite med trening på mæ. Men går til og fra jobb, 30min Kvær dag. Åsså e det mye gåing og litt løfting på jobb, så får litt trening der. :-)

Foreløbig mens-termin 18.2.14 :-)

Fordi jeg besvimer når jeg får høy puls.. blodtrykk har gått litt opp og ned men i går var det 107/62 hvilepuls på 62.. har fått låne apparat sånn at jeg måler hver dag selv

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg har samme problem. Var nede i 95/55, men da besvimte jeg i dusjen også. Nå hadde jeg 135/95 sist legekontroll, som igjen er noe høyt... Men svimler fortsatt når jeg får høy puls, eller bare høyERE

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Jeg danser. Har i mange år holdt kurs men i det siste har det mest dansejobber jeg har trent opp mot. Trener litt styrke (mest på vinteren) og går og jogger mye i skogen (bare på sommerhalvåret). Håper på mange fine turer i skog og mark til høsten så fort kvalmen gir seg. Jeg har også lavt bt så må vel høre med legen min...

Jeg har samme problem. Var nede i 95/55, men da besvimte jeg i dusjen også. Nå hadde jeg 135/95 sist legekontroll, som igjen er noe høyt... Men svimler fortsatt når jeg får høy puls, eller bare høyERE

Oi undertrykket ditt er ganske høyt ja. Skal de gjøre noe med det? Undersøke deg oftere? Du kan bli svimmel av for høyt blodtrykk også, men det kan også være du har ortostatisk blodtrykksfall. Det merker du hvis du blir spesielt svimmel når eller etter du har reist deg opp fort.

Termin 9. februar med første frøet:)

Har du forresten vært til undesøkelser for å finne ut hvorfor du besvimer ved høy puls? Det høres jo veldig skummelt ut og det er jo ikke normalt. Håper du har fått skikkelig utredning for problemet:)

Er ikke noe å gjøre. Er blodtrykksfall jeg får. Var sånn sist jeg var gravid.. når ungen er ute er jeg helt normal igjen med 110/75 da kan jeg trene så mye jeg vil :)

Ny termin 03.02.14

Er ikke noe å gjøre. Er blodtrykksfall jeg får. Var sånn sist jeg var gravid.. når ungen er ute er jeg helt normal igjen med 110/75 da kan jeg trene så mye jeg vil :)

Ny termin 03.02.14
Oki jeg trodde du hadde det slik til vanlig også jeg:p godt at alt er bra igjen når du ikke er gravid:) hadde vært slitsomt for deg hvis ikke!

Termin 09.februar med første frøet:)

Jeg svimlet veldig da jeg hadde høyt bt på slutten av svangerskapet med sønnen min. Vet ikke om det er når jeg fikk litt høyere bt eller om det var btfall...var som regel rett etter jeg dusjet.

ÅÅh, jeg savner trening! Trente styrke 4-5 ganger i uka før jeg ble gravid. Har prøvd meg på noen lettere økter etter jeg ble gravid, men blir bare uvell.. Får hodepine med en gang! Satser på at kvalmen gir seg snart, slik at jeg kan prøve igjen :)
Ellers går jeg tur med hunden hver dag!

Jeg savner trening veldig, håper på å få trent 2-3 ganger i uka når formen forhåpentligvis bedrer seg iløpet av 2.trimester :) Men da blir det mest spinning og lett aerobic, kanskje ellipsemaskin :)

Jeg spontanaborterte etter en step-styrke time i uke 8. Jeg vet jo at det slettes ikke skyldtes step-styrken, men likevel: jeg merker at jeg er redd for å "ta i". Håper jeg tør mer etterhvert :)

Fikk beskjed fra fysioterapauten min, om at jeg skulle trene som jeg gjorde før, selv om jeg hadde bekkenplager. Gikk kjempeflott å løpe på tredemølla. Men jeg stivna jo helt etterpå... kanskje det blir bedre etter hvert?? :-/

Jeg har trent jevnlig etter jg fant ut at jg ble gravid. trener vanligvis (ellers) 3-4 ganger i uken. Nå siste mnd har jg vært trøtt og sliten, samt hatt unger hjemme og vært på ferie, så har bare trent 1 gang ibuka. Denne uken blir det 2 ganger da ;)

Jeg har også noe lavt blodtrykk til vanlig og hvilepuls på 45-47. Merker det av og til til vanlig men aldri i forb. M trening. I graviditeten har bt sunket noe mer, mens hvilepulsen naturlig nok har økt.

Har ikke det med blodtrykk litt å gjøre med hva kroppen er vant med til vanlig? Mitt har sunket siden jeg ble gravid og merker det ved brå bevegelser, men har hele tiden holdt meg innenfor det normale.

Har ikke trent siden jeg ble gravid, så det blir interessant å prøve det igjen. Jeg trente hardt før jeg ble gravid første gangen, men tenker jeg holder meg til trening for gravide, yoga og gå turer.

Oi undertrykket ditt er ganske høyt ja. Skal de gjøre noe med det? Undersøke deg oftere? Du kan bli svimmel av for høyt blodtrykk også, men det kan også være du har ortostatisk blodtrykksfall. Det merker du hvis du blir spesielt svimmel når eller etter du har reist deg opp fort.

Det jeg syns jeg merkelig er at begge de to gangene jeg fikk målt blodtrykket (både det høye og det lave) så var det "normale" verdier for gravide??? Syns det er merkelig.. Så de har ikke sakt noe spesielt!

Skal til legen i morgen da for blodprøver. Får spør om legen kan sjekke det da!

Det jeg syns jeg merkelig er at begge de to gangene jeg fikk målt blodtrykket (både det høye og det lave) så var det "normale" verdier for gravide??? Syns det er merkelig.. Så de har ikke sakt noe spesielt!

Skal til legen i morgen da for blodprøver. Får spør om legen kan sjekke det da!
Kan jo være det går under normalen som gravid, det vet jeg ikke så mye om:p legene bør jo ha kontroll :)

Back
Topp