Du kan gjøre mye av de samme øktene som når du ikke var gravid. Spesielt i første trimester. Når magen blir større må enkelte øvelser modifiseres. Ellers har jeg sluttet å trene magen med crunch øvelser og fokuserer mer på indre core muskulatur. Her er det viktig å unngå coning/doming som er et tegn på at kjernen ikke er sterk nok til å støtte øvelsen (da modifiseres den heller bare). Har også lest at øvelser som må gjøres liggende på rygg bør unngår uti svangerskapet, f.eks benkpress.
Selv følger jeg det programmet jeg gjorde før men med lettere vekter og litt lavere volum. Har gjerne også litt lengre pauser mellom sets. Og gjør nok en del endringer i de neste to trimester. Tanken nå for meg er ikke å bygge muskler men vedlikeholde og være aktiv.
Har booket en PT time med en PT med kurs innen svangerskapstrening. Skal spørre om pusteteknikk under løft osv. Kan skrive til deg når jeg har fått tilbakemelding.

ellers vet jeg at youtuber Megsquats har mange gode videoer fra når hun var gravid og trente hele svangerskapet. Hun er sertifisert pre og postnatal coach.