Trening under graviditeten

Stinemoren89

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Tenkte kanskje jeg skulle høre med dere hvordan aktivitetsnivået deres er nå under graviditeten? I forhold til før? Og trener dere anderledes nå etter dere fant ut at dere var gravide?? :)
 
Jeg var ganske dårlig til å trene i sommer, men etter at jeg ble gravid nå har jeg tatt meg sammen, og vært litt mer aktiv. I første svangerskap trente jeg ganske hardt, men da var jeg i veldig god form fra før. Denne gangen går det mest i lett styrketrening, turgåing, dans, svømming og poweryoga. Jeg har liggende noen dvder med trening for gravide, kommer nok snart til å ta frem dem igjen nå.
 
Jeg har vært veldig flink nå i sommer og utover. Fant ut at jeg var gravid i går, og merket jeg tok det mer med ro under treningen i dag tidlig :p Rart med det !
 
Trener som før, men jeg merker jeg blir mer og mer redd for å gjøre noe feil. :p
 
Jeg går på spinning 1-2 dager i uka, håper jeg kan fortsette med det en lang stund:) Ellers så går jeg turer og trener litt styrke.
Sist jeg var gravid trenge jeg ikke noe, falt helt av lasset da kvalmen kom i uke 6, men nå skal jeg prøve å være mer aktiv i dette svangerskapet:)
Og ikke minst øve på knipingen!! Jeg syns det er så kjedelig og glemmer det hele tiden, men det er jo så viktig:)
 
Jeg går på spinning 1-2 dager i uka, håper jeg kan fortsette med det en lang stund:) Ellers så går jeg turer og trener litt styrke.
Sist jeg var gravid trenge jeg ikke noe, falt helt av lasset da kvalmen kom i uke 6, men nå skal jeg prøve å være mer aktiv i dette svangerskapet:)
Og ikke minst øve på knipingen!! Jeg syns det er så kjedelig og glemmer det hele tiden, men det er jo så viktig:)

Kniping?:eek: Hilsen fersking.
 
går turer til nå:) blir nok ikke mer enn det, i de forgje 2 svangerskapene fikk jeg bekkenløsning, det begrenser seg selv med andre ord:)
 
Jeg tenker å trene som vanlig tre ganger i uka (kondisjon og kondisjon+styrke) så lenge jeg kan. Har lest at man kan fortsette som før så lenge det ikke blir vondt. Så langt er symptomene få også så.
 
Har ikke turt noe enda jeg. Har egentlig nylig begynt å jogge, men siden jeg har hatt kraftig bekkenløsning i tidligere svangerskap og har merket det litt etter løping av og til, så er jeg veldig redd for det nå. Tenkte å finne noen gode øvelser for bekken og kjernemuskulatur jeg kunne gjøre, og gå litt turer kanskje, litt skeptisk til det også.
 
Gleder meg til denne hosten og surklingen gir seg så jeg kan komme igang med trening igjen. God erfaring med spinning og styrketrening i svangerskapet. Nå vil jeg også jogge så lenge det lar seg gjøre. Satser på 3 økter i uka!
 
Trener 2-3ganger i uken, men etter positiv test har jeg ikke trent. Tror frykten etter å mistet to ganger henger igjen. Vil gjøre alt "rett" denne gangen. Men tenker at jeg kommer til å gå en del turer, og drive med lett styrketrening.
 
Har ikke turt noe enda jeg. Har egentlig nylig begynt å jogge, men siden jeg har hatt kraftig bekkenløsning i tidligere svangerskap og har merket det litt etter løping av og til, så er jeg veldig redd for det nå. Tenkte å finne noen gode øvelser for bekken og kjernemuskulatur jeg kunne gjøre, og gå litt turer kanskje, litt skeptisk til det også.
Jeg kunne ikke gå tur forrige svangerskap på grunn av bekkenet, men sykling gikk fint. Hvis du ikke har prøvd det er det verdt et forsøk i alle fall. :) Men setet på sykkelen må stå litt lavt, så du ikke vrir på bekkenet mens du sykler.
 
Trener annenhver dag :) Skal prøve å fortsette med det sålenge formen er bra :)
 
Jeg er helt fersk på dette så lurer på om noen kan svare på et spørsmål:oops:: Jeg har trent masse styrke de siste årene. Kan jeg fortsette med dette på samme måte som før, eller er det noen øvelser jeg ikke bør gjøre? :rolleyes: F.eks: knebøy, markløft, militærpress ol :D
 
Back
Topp