Trening og kosthold

Idag har jeg vært på Elixia på første gang på en måned! :nailbiting: Hvor ble den mnd av? :hilarious:
Var ihvertfall utrolig godt å bevege kroppen litt igjen :happy: Er overvektig. Men har heldigvis ikke lagt på meg noe i svangerskapet til nå.
Har 2 svangerskap bak meg hvor jeg har lagt på meg ekstremt mye så har bestemt meg for å spise sunt og prøve å trene 3 ganger i uka dette svangerskapet :)
 
Jeg prøver å få gått tur 2-3 ganger i uken men det er ikke lett. Med kvalme, jobb, barn og en mann som jobber mye så er jeg helt ferdig.. vurderer å sykemelde meg bare for å kontrollere kvalmen litt. Sist var jeg kvalm til uke 20 og er redd for at det ikke går over med det første nå heller :p
 
Hadde planer om og bli flinkere til og trene så kom dene trøtten hit til meg så da ble det bare soving på sofaen og bruke det siste av energi etter jobben til å leke med datteren min men håper på bedre form etterhvert :)
 
Gjør som før, satser på noen fjellturer i høst, og jevnlige joggeturer. Har vært syk og i dårlig form (+kvalm) og derfor litt mindre tilfeldigvis den måneden som har vært. Har jogget noen turer siste uke og har følt meg i helt fin form, men de har vel vært av relativ moderat intensitet.
Når det kommer til kosthold er jeg jo litt glad i sukker så satser på å trappe litt ned på det. :D
 
Fått trent mindre enn til vanlig pga kvalme. Har ikke vært på treningsstudioet siden før ferien, men prøver å få gått en tur om dagen i det minste. Ikke hver dag formen tillater det heller:/ Prøver å spise nogen lunde sunt og variert,men blir uvel av for eksempel fisk, som jeg normalt spiser mye av. Går mye i brødmat, poteter, grønnsaker og frukt. Søtsaker spiser jeg knapt til vanlig, men MÅ ha ingefærøl, Mariekjeks og lovehearts for å få bukt med kvalmen. Noe annet søtt frister ikke heldigvis:)
 
Går daglige turer, kommer til å svømme etterhvert. Har akkurat åpnet et nytt badeanlegg i byen og samboeren får 50% rabatt på medlemskap for hele familien! :)
 
Trener som vanlig. Zumba to ganger i uka og yoga en gang i uka. Prøver å gå mer tur også. Godt å holde kroppen litt i gang ☺️
 
Denne tråden synes jeg burde ligge litt lengre oppe :p
Her er kvalmen satt inn for fult siste uka, er 7+1 i dag.. og dermed fulgte det et dårlig kosthold og null trening :(
 
Denne tråden synes jeg burde ligge litt lengre oppe :p
Her er kvalmen satt inn for fult siste uka, er 7+1 i dag.. og dermed fulgte det et dårlig kosthold og null trening :(
Samme her... elendig form siste uka. Har trent litt da, men i kveld tror jeg ikke jeg orker. Skulle svømt egentlig... har spist greit da, bare mindre enn vanlig.
 
Har kuttet ut pepsi Max! Spiser ikke godteri i ukene. Og blir veldig lite brus drikking i helgene for jeg har allerede fått halsbrann. Må også tenke litt ekstra på hva jeg spiser. I forrige svangerskap lå jeg på grensen til svangerskapsdiabetes. Eneste jeg drikker sjokomelk HVER dag. Men må ha det mot halsbrannen.
Har meldt meg inn på treningssenter og for å være litt i bevegelse :D
 
Skulle starte uken så fint med en økt på senteret i dag før jeg hentet ungene.. istedet ble jeg liggende over doskåla hjemme :(
 
Back
Topp