Trening i svangerskapet

Er egentlig en løper, men har sluttet å løpe nå. Jeg sykler en del og trener styrke og har planer om mange fjellturer i sommer/høst :happy:
 
Jeg har kjøpt boken Frisk graviditet og har begynt å følge treningsprogrammet der (målet er to økter i uka), i tillegg til at jeg prøver å komme meg på spinning et par ganger i uka Denne uka har det ikke vært noe trening fordi jeg har vært så kvalm og trøtt, men skal forsøke å prioritere trening igjen fra i kveld av. :talk017
 
Jeg går litt turer og trener litt syrke på treningssenter. Men noe av det første som skjer hos meg ved graviditet er veldig plagsom bekkenløsning. Får veldig vondt av små turer på 30 min osv:( skulle ønske jeg klarte mer da jeg føler innaktivitet tærer på humøret. Noen som har tips mot bekkenløsning? Bekkenbelte o.l:)?
 
Masse flinke folk! :D jeg er avhengig av trening og trener enn så lenge som før. Mest løping, litt styrke. Og så pleier vi å ta noen sykkelturer med barna i vogn i helgene.
 
Nå har jeg noen dager uten treningssenteret (har vært borte), hvor jeg har gått masse tur for å opprettholde aktivitetsnivået og hinderløp i går ;) Men i morgen da blir å komme seg på treningssenteret igjen, jeg har enda ikke bestemt meg for om det blir løping og styrke eller langøkt på ellipsen ;)

Flere som skal starte uken litt aktivt? :D
 
Nå har jeg noen dager uten treningssenteret (har vært borte), hvor jeg har gått masse tur for å opprettholde aktivitetsnivået og hinderløp i går ;) Men i morgen da blir å komme seg på treningssenteret igjen, jeg har enda ikke bestemt meg for om det blir løping og styrke eller langøkt på ellipsen ;)

Flere som skal starte uken litt aktivt? :D
Nå fikk jeg trent styrke i kveld, og i morgen blir det spinning!:gen014
 
Har vært på mølla hver dag denne uka, men i dag hadde jeg bedre tid og fikk sprunget 37 minutter før jobb :D Sprang også på høyere fart enn jeg pleier, så veldig fornøyd med dagens innsats :D
 
Har vært på mølla hver dag denne uka, men i dag hadde jeg bedre tid og fikk sprunget 37 minutter før jobb :D Sprang også på høyere fart enn jeg pleier, så veldig fornøyd med dagens innsats :D

Veldig bra! Jeg gleder meg til løpetime i ettermiddag :smiley-bounce012
 
Jeg er en løpejente. Elsker å løpe i terreng, men har vært i dårlig form i det siste. Så da har det blitt turer og lek med tre barn (det er trim i seg selv). Skal prøve å løpe igjen i helga, og spent på hvordan det blir. Merker jeg får fort sting i magen. Det er også meldt ganske varmt vær. Uansett er det bare å gå hvis det blir for tungt
 
Jeg er en løpejente. Elsker å løpe i terreng, men har vært i dårlig form i det siste. Så da har det blitt turer og lek med tre barn (det er trim i seg selv). Skal prøve å løpe igjen i helga, og spent på hvordan det blir. Merker jeg får fort sting i magen. Det er også meldt ganske varmt vær. Uansett er det bare å gå hvis det blir for tungt
Jordmor her sa at det var veldig bra at jeg trente, men at jeg skulle være litt forsiktig med at jeg ikke ble for varm over en lenger periode, for det kunne være skadelig ;) Jeg skulle helst ikke ligge på makspuls for å si det sånn, så hvis det blir veldig varmt ville jeg vært litt oppmerksom på hvor varm jeg blir ;)
 
Jordmor her sa at det var veldig bra at jeg trente, men at jeg skulle være litt forsiktig med at jeg ikke ble for varm over en lenger periode, for det kunne være skadelig ;) Jeg skulle helst ikke ligge på makspuls for å si det sånn, så hvis det blir veldig varmt ville jeg vært litt oppmerksom på hvor varm jeg blir ;)
Akkurat derfor jeg nevnte varmen Synes å huske at 140-150 i puls er greit, men må jo også ta hensyn til temperaturen ute.
 
Akkurat derfor jeg nevnte varmen Synes å huske at 140-150 i puls er greit, men må jo også ta hensyn til temperaturen ute.
Ja det er greit å ha i bakhodet i alle fall :) Jeg trente så jeg lå mellom 160-170 på pulsen i forrige svangerskap og det blir det samme nå, og vi var i Syden når jeg var en 17-18 uker på vei, og det gikk helt fint det og :)
 
Ja i dag var det 45 min med intervaller i motbakke
Tøft, de har løpetimer (og mye annet spennende) på treningssenteret jeg er på, og jeg tror kanskje det kunne hjelpe meg med å pushe meg videre, men jeg har ikke turt å prøve :p Jeg er skikkelig pyser når det kommer til sånne fellestimer :hilarious:
 
Tøft, de har løpetimer (og mye annet spennende) på treningssenteret jeg er på, og jeg tror kanskje det kunne hjelpe meg med å pushe meg videre, men jeg har ikke turt å prøve :p Jeg er skikkelig pyser når det kommer til sånne fellestimer :hilarious:

Du bestemmer jo tempo selv:D
 
Back
Topp