Trening i graviditeten

Jeg er med op sirkeltrening 1 gang i uka og prøver å gå litt ellers ( men i denne varmen er det blitt lite gåing. Takler varmen dårlig om dagen.)

Jeg prøver å få svømt, så er jeg også glad i å gå turer. Men i denne varmen er det jo ikke mulig[emoji85] Nå gleder jeg meg faktisk til det blir litt kaldere[emoji28]

Jeg har drevet med yoga i noen år og tenker å fortsette med det. Merker at kroppen allerede føles litt annerledes, og at jeg er redd for å gjøre noe galt. Jeg driver mest på egenhånd hjemme, men nå må jeg snakke med en instruktør tror jeg.

Jeg skal gå på spreke mager trening etter sommerferien. Kjempe bra

Jeg har vært ekstremt dårlig på trening generelt de siste årene etter at hunden døde, og vi kjøpte hus og brukte all tid på det[emoji85] Jeg har heldigvis ikke en stillesittende jobb, så blir fort 12.000 skritt der hver dag. Bestemt meg for å gå turer nå mens jeg er gravid iallfall. Men for varmt nå[emoji28]

Jeg skal på topptur i dag (913 moh), så blir spennende å teste formen. Sist jeg var gravid og akkurat like langt på vei så ble jeg kvalm og fort sliten, men jeg kom meg opp på toppen (1400 moh).

Tror det viktigste er å lytte til kroppen og prøve å være i bevegelse minst 30 min hver dag.

Her blir det bodybalance, yoga og turer [emoji2] Og med tre barn fra før rekner eg med det blir nok aktivitet [emoji85]

Jeg går og jogger med bikkja hver dag og det har jeg tenkt å fortsette med så lenge formen er ok. Tror det er en fordel at kroppen er i form før man skal gjennom en maraton om 7,5 måned. Så lenge man ikke presser seg for mye da, selvfølgelig :)

Sykler 9 km hver vei til jobb hver dag, og trener tabata med jobben en gang i uka. Er litt mer forsiktig med tunge løft enn jeg pleier nå, men samtidig så går jeg jo og bærer på godt og vel 12 kg med barn hjemme rett som det er da :P jaja

Jeg hadde hypermesis med førstemann og bekkenet begynte å knirke i uke fem, og i andre svangerskap var formen noe bedre men fikk tidlig problemer med bekkenet så etter erfaring så var svømming det beste. Ingen plager her foreløpig (uke 4) [emoji87] så nå slår jeg et slag for hverdagsaktivitet med barna og noen fjellturer. Måtte det vare :)

Jeg går ca 1,5 time hver dag, prøver i tillegg å gjøre litt stretching og styrke for gravide (youtube)

Går turer på rundt 2-2,5 time annakvar dag og går ellers ein del utenom! Dreiv med tabata før, men har sommerferie ellers hadde eg nok fortsatt med da så lenge bekkenet tillot det! :-)

Back
Topp