Trening for utrente - 2. trimester?

Mornixuur

Blir kjent med forumet
Har noen et godt treningsprogram som kan gjøres et par-tre ganger i uka for oss som er så å si helt utrente fra før (det har gått i bølger, klarer aldri å få vanen på plass) og som ikke har fått trent pga kvalme og trøttings hittil i svangerskapet?

Gjerne styrkeprogrammer med bare kroppsvekt, tøyningsøvelser og lignende. Jeg har også tilgang til treningsstudio (støttemedlemsskap, haha). Jeg har ikke så mye til overs for løping og sykling, det har jeg gåturer til. Youtube-kanaler som er verdt å følge?

Takk for tips! <3
 
Trening med ball er god trening sa min fysioterapeut. Jeg trener enkel styrke på apparater, lite frivekter (kun litt benkpress og markløft), men om du vil bruke egen kroppsvekt så kan du teste ut pilatesball. Finner nok mange øvelser på nett som du kan gjøre :)
 
Lån boka Frisk graviditet på biblioteket! Der er det tilpasset treningsopplegg for alle trimesterne, tips til fødselen og tida etter og masse annen fin info. Det er for hvert trimester et program for hjemmetrening og et for treningssenter. Jeg har hatt god nytte av boka, det gjør at bekkenet mitt holdes mye bedre i sjakk enn forrige gang :)
 
Back
Topp