Trenger turpartner/e!! ( sunnmøre)

Mesaana

Forumet er livet
Har kjøpt meg tur bok for ålesund og omegn, og der er det turer i områdene: Giske, Haram, Hareid, Norddal, Skodje, Stordal, Stranda, Sula, Sykkylven, Ulstein, Ørskog, Ørsta og Ålesund.

Har laget en tråd om 13 topper jeg skal på inne på slankeforumet, men går gjerne på flere.

Turene blir mest sannsynlig litt spontane, siden det selvsagt er best å gå på klar værs dager, og siden været her på sunnmøre er en smule ustabil, så er det vanskelig å planlegge noe langt frem i tid.

Jeg har ikke tenkt å spreng gå opp på disse fjellene, det blir i bedaglig tempo og med en del små pauser på veien regner jeg med.[:D]

Svar her, eller send meg en pm vist det er noen som kunne tenke seg å bli med da. Jo flere jo bedre selvsagt.

Og føler en at en kanskje er i litt for dårlig form for en fjelltur, så har jeg tenkt meg opp på en del små og lette topper også, og som sagt i rolig tempo. Selv kava jeg meg opp på liafjellet (528 moh) i fjor, 100kg og 0 kondis, så alt er mulig.[;)]

jeg bur i ørsta, å her er utvalger stoooort når d gjelder fjell! er bare giddaløysa d står i[8D][:D]

ORIGINAL: toblirtre

Må bare si at du har glemt en viktig kommune: Herøy[:D] Her har vi "Herøy ti på topp". Du kan velge ti av tolv topper du vil gå på. Mange av toppene er små og raske, andre mer krevende.

Legger til et par linker[8D]
http://www.heroy.kommune.no/source/inter/side.asp?side=26&mid=965
http://www.heroy.kommune.no/source/inter/side.asp?side=27&mid=966

Ja, jeg beveger meg gjerne ut av boka altså.[:D]

Er det kystfjell det er snakk om da? De er jo virkelig flotte å gå på da, selv om de ikke er så høye alltid.[:)]

ORIGINAL: idama

jeg bur i ørsta, å her er utvalger stoooort når d gjelder fjell! er bare giddaløysa d står i[8D][:D]

Hehe, når vi er på tur til vanylven så sitter jeg meg nesa opp i front ruta og sier: den toppen har jeg lyst opp på, og den og kanskje den, åh dæven DEN ha vært stilig å kommet opp på!![8D]

Men jeg har faktisk Bergehornet på lista mi, så det blir en tur inn i ørsta en gang ja, men den er så høy at det blir ikke før ut på høsten, også må jeg komme i myyyye bedre form før jeg drister meg opp der.[8|]

Jepp. Kystlandskap i massevis her ute. Bl.a Rundefjellet som du sikkert har hørt om.[:)]

ORIGINAL: Manhattan

Jeg kan ta deg med på hesten i haram kommune, men jeg har dødsdårlig kondis![8D]

Får jeg sitte på?[:D]

ORIGINAL: toblirtre

Jepp. Kystlandskap i massevis her ute. Bl.a Rundefjellet som du sikkert har hørt om.[:)]

Ja der ja, der er det jo utrolig flott, men dessverre ingen av de fjella som er nevnt i boka, men de skal komme med et bind 2.

Men så klart, er ikke av veien for en tur ut dit. Vi snakka om det når vi var en svipp tur inn om fjor, at vi skulle komme tilbake i år og gå på rundefjellet, men med småen da, ta med bæremeis i tillfelle han blir sliten.[:)]

Finner du veien til Runde er det ikke problem å følge stien uten kart. [:)]
De fleste toppene som er med på "ti på topp" står sikkert ikke i noen bok. Er små lokale topper.. men får gratis kart på turistinfo eller på Rådhuset tror jeg..

hehe ej e me. Mefjellet er fint akkurat passe langt for slike som meg med dårlig kondis. ka andre toppa som står i norddal da?

ORIGINAL: Lena25

hehe ej e me. Mefjellet er fint akkurat passe langt for slike som meg med dårlig kondis. ka andre toppa som står i norddal da?

Mefjellet står på lista mi, du bor vel rett under?

De har bare med rugga, nysetra og mefjellet, og muldal, men det er vel lengre inn mot tafjorden?

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

Jeg er med vettu!!

Hehe, sulafjellet da eller?[8D]

hehe, nei da. Men vist jeg ser det blir fine vær en dag, så kan jeg sende rundt jungeltelegrafen så kan vi bli enig om hvor vi skal gå hen og om vi evt skal møtes en plass og kjøre sammen vist det er et stykke å kjøre.

*vurderte faktisk sulafjellet altså*

Ej kan bli me!! (Hareid å Ulstein)

ORIGINAL: *Gitte87*

jeg kan kanskje være med på noen av turene rundt omkring her[:)]

Ja, jeg kunne faktisk tenke meg opp på sukkertoppen. Har faktisk ikke vært der. Tenkte det kunne være en fin tur å begynne med. Men da lurer jeg på å ta med mann og barn, men kunne kanskje vært kjekt å møtes flere med mann og barn, samles en god gjeng å gå opp. Er jo bra å krøke barna tildig vet du, med sunne vaner.[:D]

ORIGINAL: Sienna si mamma

Ja, der har de med skolma, blåtind, kongsvollen og melshorn. Der hadde jeg sikta meg inn på blåtind kanskje fra kongsvollen, men mulig det blir litt hardt altså, får se hvordan forma blir ut over sommeren.

Men kom gjerne med andre tips om fine topper å gå på. Trenger ikke å være så sky høye og vanskelig, selv om det er stas å si en har vært på de høye toppene.[:)]

ORIGINAL: White Zinfandel

Ingen fjell fra Volda da?

Nei, men kom gjerne med tips.[:)]

Det har bare valgt ut 36 av flere hundre topper, så klart det er mange som mangler. Jeg savner også flere fra lenger sør på sunnmøre, men håper de kommer med i bind2.

ORIGINAL: Mesaana

jeg kan kanskje være med på noen av turene rundt omkring her[:)]

Ja, jeg kunne faktisk tenke meg opp på sukkertoppen. Har faktisk ikke vært der. Tenkte det kunne være en fin tur å begynne med. Men da lurer jeg på å ta med mann og barn, men kunne kanskje vært kjekt å møtes flere med mann og barn, samles en god gjeng å gå opp. Er jo bra å krøke barna tildig vet du, med sunne vaner.[:D]

jeg kan godt dra med meg mann, barn og hund[:D][:D]

Ja, jeg tenkte å låne hunden til pappa på de fleste turene. Men vist noen andre skal ha med ei tispe så må hun bli hjemme, hun er ikke så glad i andre hunder. Hannhunder over ser hun, men tisper kan hun bli hissige på.[&:]
Sær gammal tante serru.[:D]

ORIGINAL: Mesaana

ORIGINAL: Sienna si mamma

Ja, der har de med skolma, blåtind, kongsvollen og melshorn. Der hadde jeg sikta meg inn på blåtind kanskje fra kongsvollen, men mulig det blir litt hardt altså, får se hvordan forma blir ut over sommeren.

Men kom gjerne med andre tips om fine topper å gå på. Trenger ikke å være så sky høye og vanskelig, selv om det er stas å si en har vært på de høye toppene.[:)]

Garnestua er en finn tur og kjempefin utsikt på toppen[:)]

Kan liste opp turene som er beskrevet i boka, men som sagt er veldig åpen for andre turer!![:)]

Lette turer:

Emblemsfjellet (eikenos)
Emblemsfjellet (spjelkavik)
Sukkertoppen (Hessa)
Liafjellet ( Sjøholt)
Melen ( Vatne/fiksdal)
Myklebusthornet ( ellingsøya)
Aksla (ålsesund)
Melshornet (Hareidlandet)
Varden ( valderøya)
Rugga (Valldal)
Muldal ( tafjord)