Trenger tips :)

Beccaa

Elsker forumet
Julikulene 2020
Jeg og samboer har prøvd å bli gravide i over 1,5 år. Lille søsteren min er gravid, for noen uker siden fortalte hun meg at det ble ei jente, hun begynte å grine da hun fortalte meg dette, jeg trodde hun gjorde d for de hun var så glad, jeg begynte jo selvfølgelig også å grine fordi jeg ble så rørt å jeg ska bli tante til ei herlig jente :) men det viste seg at hun begynte å grine fordi hun har så dårlig samvittighet ovenfor meg. Hun syns det var så forferdelig at vi har prøvd så lenge uten hell å at hun ble gravid ved et uhell (hun gikk på å pillen ) å jeg sitter med dårlig samvittighet fordi jeg vil ikke at hun ska føle det slik å jeg sier ofte til henne at jeg gleder meg til jenta kommer osv at jeg er veldig glad på hennes vegner. Vi har et veldig bra forhold å hun er ikke bare min søster men også min bestevenn.
Så hva kan jeg gjøre for at hun ikke ska føle det slik ? Jeg har snakket med noen av hennes nærmeste å vi ska ha babyshower for henne. Hva kan jeg kjøpe i gave og slik ?

(Vet det ble et veldig rotete innlegg men setter pris på svar )

Først og fremst så må jeg si du har et stort hjerte ❤
Ikke alle hadde taklet denne problemstillingen så godt :-)

Jeg vet ikke hva du kan si til henne for å lette hennes samvittighet, men kanskje bare fortsette å glede deg med henne?

Ang gaver så ville jeg kanskje kjøpt noe til henne selv. Salve til såre bryst, ansiktskrem/skrubb/maske? Så kan de andre stå for babyting kanskje?

Først og fremst så må jeg si du har et stort hjerte ❤
Ikke alle hadde taklet denne problemstillingen så godt :-)

Jeg vet ikke hva du kan si til henne for å lette hennes samvittighet, men kanskje bare fortsette å glede deg med henne?

Ang gaver så ville jeg kanskje kjøpt noe til henne selv. Salve til såre bryst, ansiktskrem/skrubb/maske? Så kan de andre stå for babyting kanskje?

Tusen takk, det var veldig snilt sagt :)
Ja er vel kanskje ikke så mye annet å gjøre en å være der men syns bare det var veldig trist at hun føler det slik:) ønsket å kjøpe noe for henne ja bare ikke lett å vite hva :p og heller til babyen når den kommer :)
Takk for svar

Kan du ikke bare fortelle henne at du gleder deg veldig på hennes vegne og at du gleder deg masse til å bli tante? Og at du sier fra hvis du syns det blir for mye og du trenger en pause?

For du er veldig forståelsesfull og glad i henne, og hennes reaksjon viser at hun føler det samme for deg. Jeg tror dere kommer til å takle dette helt fint hvis dere fortsetter å være ærlige mot hverandre :)

Jeg og samboer har prøvd å bli gravide i over 1,5 år. Lille søsteren min er gravid, for noen uker siden fortalte hun meg at det ble ei jente, hun begynte å grine da hun fortalte meg dette, jeg trodde hun gjorde d for de hun var så glad, jeg begynte jo selvfølgelig også å grine fordi jeg ble så rørt å jeg ska bli tante til ei herlig jente :) men det viste seg at hun begynte å grine fordi hun har så dårlig samvittighet ovenfor meg. Hun syns det var så forferdelig at vi har prøvd så lenge uten hell å at hun ble gravid ved et uhell (hun gikk på å pillen ) å jeg sitter med dårlig samvittighet fordi jeg vil ikke at hun ska føle det slik å jeg sier ofte til henne at jeg gleder meg til jenta kommer osv at jeg er veldig glad på hennes vegner. Vi har et veldig bra forhold å hun er ikke bare min søster men også min bestevenn.
Så hva kan jeg gjøre for at hun ikke ska føle det slik ? Jeg har snakket med noen av hennes nærmeste å vi ska ha babyshower for henne. Hva kan jeg kjøpe i gave og slik ?

(Vet det ble et veldig rotete innlegg men setter pris på svar )

Så bra du tenker sånn. Det er mange som ville ha slitt med tanker angående hvorfor er det ikke meg. Du viser at du har et stort hjerte, og ikke er egoistisk. Hun er heldig som har en søster som deg. Og du er heldig som har henne. Å bli tante er herlig, og en vakker dag blir nok du også mamma. Det skjer som regel når en ikke stresser med å bli det. Du kan jo si noe om hvor glad du er i henne, og hvor mye du gleder deg til å bli tante. At du vil at hun skal glede seg over dette også. At tiden kommer når du også blir mamma, men nå er det hennes tur.

Jeg var i akkurat samme situasjon selv, og helr to ganger. Først i sommer da storesøsteren min ble gravid for andre gang, og så nå i februar da en venninne også ble gravid. Jeg hadde da prøvd i over 2 år. Begge to var redde for å såre meg ved å bli så fort gravide. For min del holdt det å snakke med de, betrygge de og fortelle hvor utrolig glad jeg var på deres vegne, for det var jeg. Jeg var overlykkelig over å skulle bli tante igjen. Heldigvis ble jeg gravid selv 6 uker etter venninnen min med prøverør, og går nå gravid samtidig som henne.
Et lite tips kan være å kjøpe noen babyklær, litt ting til henne og kanskje noe godteri. Putt det i en pakke/eske og send til henne i posten. Gjerne skriv en søt lappe og putt nedi i tillegg. Selv om dere kanskje bor veldig nære hverandre så kan jeg love at hun kommer til å elske å få pakke i posten der du viser så god omtanke. Og gjerne send flere pakker etterhvert. Trenger ikke være store og dyre ting, bare noe som gjør at du viser at du tenker på henne og babyen :)

Utrolig menneske du er:) bare forsett med det. Gled deg over hennes barn.

Jeg hadde gitt henne en kurv gave. Med purelan 100 (elsker dette produktet. Alt fra såre bryster til milde brannsår..) ansikt og body scrub. Weleda sine produkter uten hormon og farlige stoffer for fosteret. Viss hun har fått noen kravings så puttet du dette i. Med et par gode tøffer og et mykt Håndkle . Så kan du ha foile rundt hele kurven bind sammen med tråd der du fester til med en smokk og sutteklutt bamse :)

Back
Topp