Trenger tips! Sovestilling

Karnil90

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Hei!

Trenger seriøst noen gode tips til hvordan eg kan ligge i sengen uten å få vondt i ryggen? Våkner hver gang jeg skal snu meg pågrunn av smerter i mellom skulderbladene. Ligger mest på siden.

Tar i mot alle tips!

Jeg har også vondt mellom skulderbladene for tiden.. Og jeg tror det har med at bh'ene mine har blitt så stramme. Håper det hjelper å bruke sportsbh - gjør det i dag og ser om det hjelper :)

Ellers priser jeg meg lykkelig for at senga vår er så god. Vi har tempur overmadrass som former seg etter kroppen, det kan jeg virkelig anbefale! Har også ekstra pute mellom knærene og en pute foran og (litt) under magen.

Jeg sliter med vondt bekken og generelt vond rygg. Våkner av at jeg klynker hver gang jeg snur meg. Ligger for det meste på venstresiden pga smerter i høyre, men er veldig urolig og snur meg rundt til stadighet. I natt forsøkte jeg noe nytt, tok ei ekstra dyne, rullet den sammen til ei pølse og lå og holdt rundt den i natt, med nederste delen mellom knærne for å avlaste bekkenet. Og jeg har sovet som en stein, våknet ikke en eneste gang av smerter, og lå i samme stilling når jeg våknet som når jeg sovnet :)

Jeg sliter med ryggen og bekkenet så vet hvordan det er, men jeg ligger på begge sider. Har flere puter og føler det er litt bedre

Det er viktig for bekkenet at puta går mellom beina helt til og med anklene. Jeg har låsning begge sider bak, og skikkelig vondt forran også. - Selv får jeg vondt i skuldrene når det blir for mye sideleie, så jeg har funnet ut at det er godt å ligge mer skrått mot magen med øverste fot godt plassert oppå puter og ei ekstra pute eller dyne forran som jeg kan lene meg mot og holde rundt. Om jeg dropper puta begynner lillegutt å hoppe i senga (!) og holder ikke fred før jeg får støtta opp litt :p Alternativt har jeg pute mellom beina og legger ekstra dyne eller stor pute bak ryggen på samme måte, så jeg kan lene meg godt bakover uten å ligge på rygg. Selv om det er litt styr når man vil snu seg, er søvnkvaliteten så mye bedre at det er verdt det. Alternativt kan jeg frekke meg til å ha opplegget forran, og bare legge meg på mannen bak når jeg vil ligge mer den veien.

Av og til kjenner jeg at jeg bare MÅ ligge på rygg, og da legger jeg pute under nedre del av rumpa, puter eller noe stort umder knærne, og passer på at jeg ligger skeivt med rumpa høyere på høyre side enn venstre. Vet ikke hvorfor dette er bra, bare det som funket best for meg. - Men fysio skrøt og sa det var helt riktig og viktig med høyere høyre side..?

... Men når jeg ligger på rygg slik våkner jeg myyye lettere av lillegutt når han våkner.. Kjenner sparkene så mye bedre da :D

Back
Topp