Trenger tips på hva jeg kan gjøre om dagene!

Miss M

Blir kjent med forumet
Dagene begynner å føles ganske lange før barnefar kommer hjem sånn i 18:00 tida. Føler jeg synger de samme sangene og reglene og gjør de samme tingene 1000 ganger daglig og begynner å bli litt lei mitt egent repetoar :jokercolor

Vi er på babysvømming en gang i uken, ellers går det mye i å synge "bæ bæ lille lam" og "lille kattepus" og trilleturer for at mini skal få sove :schocked028

Vil veldig gjerne tips på hva mini og jeg kan finne på! Hvilke sanger, rim og regler synger dere? Hva gjør dere på dagene? Er dere med på noen spesiele aktiviteter?

Alle tips tas imot med stor takk!! :signs001
 
Vi har barseltreff en gang i uka, babysvømming en gang i uka og babysang en gang i uka. I tillegg har iallfall jeg lært meg/frisket opp en del flere barnesanger via Spotify og sangkort (som kjøpes på bokbutikk). ;-)

Ellers varieres dagene våre med å lese bøker, synge, få besøk, dra på besøk, og gå mye turer. Når bæreselen brukes, kan vi variere turene litt ekstra, som er kjekt i dette fine været. Vi kan også bruke litt tid på måltider, hvor h*n prøver nye smaker etc.
Og så er h*n med på diverse ærender og gjøremål ellers i hverdagen. :)
 
Veldig lik som over egentlig! Vi har fast ukentlig barselstreff, babysvømming og babysang. Ellers så er det trilleturer, tur inn til byen i bæresele, gjøremål ute, måltider, cafe med venninner, få besøk og besøke folk. Nesten alle rundt meg er gravid eller nettopp født, så mange babyer! Prøver å ha 1-2 dager i uken hvor vi ikke drar noe sted, bare være hjemme og trille turer i nærområdet.

Syns ukene bare flyr unna, men har hatt dager som du beskriver.
 
Her er det litt som ovenfor siden vi går på babysang og babysvøm, men likevel kjenner jeg meg igjen i at dagene blir lange når dagen starter kl 06 og mannen ikke kommer før 18 her heller.
Først nå har barselgruppa treffes ett par ganger, så har vært dumt å ikke ha tidligere. Finnes det babysang i nærheten av der du bor?
Jeg drar endel på besøk til mamma eller søster (med baby), gjør ærender i byen og bytter på med bæresele så hun får se litt mer. Jeg føler jeg blir litt stille for man kan jo ikke snakke med babyen hele tiden når man er hjemme, så har tenkt at det er ok at hun leker litt alene på gulvet, men at jeg sitter rett ved eller gjør litt husarbeid. Hun liker veldig godt å utforske selv for tiden. Tenker at man ikke trenger stimulere dem hele tiden heller. Søk på babysang på spotify, der er noen regler og sanger. Dog kanskje noen ukjente sanger for folk flest, men har blitt kjent med dem på babysang.

Synger
apekatten bonga bonga
Kom og bli med opp på loftet
gå i skogen
Panneben- reglen
Nå sitter vi og ror
Ro ro til fiskeskjær
Mikkel Rev
Hjulene på bussen
Alle barna
Oppe på fjellet
Det satt to fugler på en grein
Dyrene i afrika
Bæ bæ lille lam
Lille petter edderkopp
Puss puss så får du en suss (under tannpuss)
VAske vesle brumlemann (under vask)

Det var de jeg kom på. Men har jobba i bhg, så mange er nok ukjente for hvermansen;-)
 
Vi har også barseltreff, Babysang og svømming en gang i uken. Ellers har det blitt en del trilleturer rundt 1 time. Vi har vært syk siste uken og nesten bare vært hjemme. Dagene blir lange og det kjennes på humøret. Gleder meg til lengre turer i skogen, shoppingturer til byen og trening på sats nå når våren er her og influensaen er over. Dagene går så utrolig mye fortere når man er litt på farten. ☺️
 
Det finnes ikke noe åpen barnehage i området? Hører at det skal være veldig fint :)

Vi er mye hjemme bare meg og henne, har besøk, er på besøk, barseltreff, i byen, på kafé med venninner, trilleturer. Vi renner ned dørene hos faren min, da han jobber skift og er mye hjemme i perioder. :)

Her går det mest i "vi har ei tulle", "hvem kan seile", "herr president", "blåmann", "boogie, boogie" (hver gang vi kler på henne, for da blir påkledningen bare gøy!)
Ellers synger vi andre sanger innimellom:
Se min kjole
Hjulene på bussen
Bjørnen sover
Bro, bro brille
Lille Petter edderkopp
Bæ, Bæ lillelam
En elefant kom marsjerende
Hode, skuldre, kne og tå
Dyrene i Afrika
 
Last edited:
Morsomt å få tips om flere sanger man kan synge!

Her er sanger/rim og regler jeg synger:

Hompetitten
Du skal få en dag imårå
Hvis dine ører henger ned
Sjørøverne kommer
Bæ Bæ lille lam
Lille Petter edderkopp
Bake kake søte
Mikkel rev
Jeg gikk en tur på stien
Hjulene på bussen
Hode, skulder, kne og tå
Panneben, øyesten.....
Ro, ro din båt
Ro, ro til fiskeskjær
5 små apekatter
Høyt, høyt, høyt i et epletre
Sjøen er stor
Star wars theme song (....)
I bakvendtland

Byssing:
Fola, fola blakken
Fader Jakob
So ro, lillemann

Leggetid:
Trollmor og 11 små troll
Jon Blund (pappa'n)



Ellers så prøver jeg å ha litt ting vi kan leke med, såpebobler, sitte på en gymball og "hoppe" f eks.
 
Her er det barseltreff annenhver uke og klatring en gang i uken...ellers ingen faste aktiviteter. Må gå tur to ganger om dagen (holder på å bli sprø (og sprek :p ) ) for at han skal sove. Drar til foreldrene mine for å sove over et par dager pr mnd ;) ellers treffer jeg et par av de i barselgruppa/fb.gruppa noen ganger.

Føler, som deg, at jeg blir litt smårar av å gå hjemme og synge de samme sangene:

Ro ro til fiskeskjær
Bæ Bæ
Ro din båt
Hvem kan segle foruten vind
Teddybjørnens vise
Jeg har ei tulle med øyne blå
Hode, skulder
Oppe på fjellet
Å jeg vet en seter, (?)
Ride ride ranke

Prøver å trene noen av yogaøvelsene vi lærte på babyyoga og mammamage app øvelsene.

Hvis du bor i Drammen kan vi trille sammen!!!
 
Back
Topp