Trenger tips ang katten

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Jeg blir snart helt tullete :/

Den katten mjauer så høyt st det skjærer i ørene . Å det er ikke tull en gang.. Vis vi er i stua å han på kjøkkenet må han mjaue hele veien inn. Hele nettene mjauer han. Inn og ut skal han hele tiden. Han mjauer etter mat selv om skåla er full. Det er helt utrolig.

Men det er ikke det verste..

Han er oppe kjøkkenbenken Hele tiden.. I natt glemte jeg å sette inn en pakke med mel.. Den har han klort i fille biter. Vi har måtte gjemme bort alt. Til om med brød har han strødd over alt å kost seg med.

En gang jeg laga middag skulle jeg koke pasta, lille tuppa trengte hjelp i gangen med å få på seg jakken for hun ville ut..
Plutselig peip det som bare det på kjøkkenet!
Jeg løp inn for trodde jo det kokte over. Men neida.. Der stod pusen , oppå komfyren med nesa ned i den kokende gryta :o

Han får aldri vår mat. Så er ikke det. Vi har prøvd appelsin, vann osv han er for dum til å sjønne noen ting :/
( han forstod ikke katteluka på kattedoen en gang)

Huff da.. vår er også ganske pratsom av seg - spesielt når vi er på kjøkkenet.

Han er vandt til å sove sammen med oss - hvis soveromsdøren er lukket, så mjauer han som om verden skulle gått under.

Men er blitt bedre med tid - hvor gammel er pusen deres?

Har heldigvis ikke problemer med katt som mjauer, men jeg har også en katt som hopper opp på kjøkkenbenken/komfyren hvis vi ikke er i nærheten:shifty: har også prøvd appelsin, vann og slikt, uten hell:meh: så hvis noen har tips, så rop ut:p

Våre katter mjauer igrunn aldri.. Prater på sitt vis, og bare klynker litt for å inn/ut eller få mat. Men vi strevde også med at de hoppet opp på benken. Så vi leste oss fram til at vi skulle si bestemt: "Neeeei, gå ned" og peke på gulvet. Så gav vi dem masse ros når de klarte det, og nå har de faktisk sluttet med det! Og det hadde jeg faktisk aldri trodd kom til å skje :P

Huff da.. vår er også ganske pratsom av seg - spesielt når vi er på kjøkkenet.

Han er vandt til å sove sammen med oss - hvis soveromsdøren er lukket, så mjauer han som om verden skulle gått under.

Men er blitt bedre med tid - hvor gammel er pusen deres?
Pusen er ca 8 mnd nå :) skal inn å kastrering nå etter påske :)

Hei
Vi har vært plaget med at katten har vært på kjøkkenbenken tidligere. Hver eneste gang det skjedde så har vi "hevet" han ut og vært strenge. Katta må klare seg ute hele natta-slipper ikke inn før vi står opp og sånn er det bare. Mjauer og prater, og ingen problemer nå:-)

Våre katter mjauer igrunn aldri.. Prater på sitt vis, og bare klynker litt for å inn/ut eller få mat. Men vi strevde også med at de hoppet opp på benken. Så vi leste oss fram til at vi skulle si bestemt: "Neeeei, gå ned" og peke på gulvet. Så gav vi dem masse ros når de klarte det, og nå har de faktisk sluttet med det! Og det hadde jeg faktisk aldri trodd kom til å skje :P
Tihi :p hørtes litt rart ut men alt må prøves :D

Jeg blir snart helt tullete :/

Den katten mjauer så høyt st det skjærer i ørene . Å det er ikke tull en gang.. Vis vi er i stua å han på kjøkkenet må han mjaue hele veien inn. Hele nettene mjauer han. Inn og ut skal han hele tiden. Han mjauer etter mat selv om skåla er full. Det er helt utrolig.

Men det er ikke det verste..

Han er oppe kjøkkenbenken Hele tiden.. I natt glemte jeg å sette inn en pakke med mel.. Den har han klort i fille biter. Vi har måtte gjemme bort alt. Til om med brød har han strødd over alt å kost seg med.

En gang jeg laga middag skulle jeg koke pasta, lille tuppa trengte hjelp i gangen med å få på seg jakken for hun ville ut..
Plutselig peip det som bare det på kjøkkenet!
Jeg løp inn for trodde jo det kokte over. Men neida.. Der stod pusen , oppå komfyren med nesa ned i den kokende gryta :eek:

Han får aldri vår mat. Så er ikke det. Vi har prøvd appelsin, vann osv han er for dum til å sjønne noen ting :/
( han forstod ikke katteluka på kattedoen en gang)

Haha, herregud så herlig :-P godt han har dere, hadde ikke overlevd han, skikkelig surrehuene ;)

Hei
Vi har vært plaget med at katten har vært på kjøkkenbenken tidligere. Hver eneste gang det skjedde så har vi "hevet" han ut og vært strenge. Katta må klare seg ute hele natta-slipper ikke inn før vi står opp og sånn er det bare. Mjauer og prater, og ingen problemer nå:)

Vi er helt motsatte, pus har husarrest på natta og må være inne, vi stenger døra hans, noe han ble litt snurt for de første dagene, men han lærte og nå sover han pent, men vekker oss grytidlig da :p

Jeg bryr meg ikke om at han er på benken, bordet eller senga, gidder ikke å gå å kjefte på han, tar han bare ned når jeg holder på med no, og etter å ha tatt han vekk et par ganger, så gidder han ikke mer, men jeg syns det er koselig med selskap når jeg tar oppvaska :)

Vår pus mjauer mye han også, jeg bare svarer han og ser sikkert ut som den idioten/ gal kattekvinnen :p

Pusen er ca 8 mnd nå :) skal inn å kastrering nå etter påske :)
Det er fullt mulig at det gir seg etter at han blir kastrert - det hjalp i alle fall på vår ;)

Våre hopper ikke opp på benkene lenger - men måtte mye overbevisning til.

Ett tips som funket hos oss: eddik. Våre hater det nok til å holde seg unna av tingene vi sprayer det på (halvt med eddik, halvt med vann i sprayflaske) - har det også på benkeflatene

Det er fullt mulig at det gir seg etter at han blir kastrert - det hjalp i alle fall på vår ;)

Våre hopper ikke opp på benkene lenger - men måtte mye overbevisning til.

Ett tips som funket hos oss: eddik. Våre hater det nok til å holde seg unna av tingene vi sprayer det på (halvt med eddik, halvt med vann i sprayflaske) - har det også på benkeflatene
Får håpe det her å :D

Pleier hjelpe med kastering ja. Vi har også en sprayflaske med vann, trengte bare bruke den en gang. nå forsvinner de når de ser flaska :p

Pleier hjelpe med kastering ja. Vi har også en sprayflaske med vann, trengte bare bruke den en gang. nå forsvinner de når de ser flaska :p
Det funker stort sett, men vår elsker det >< oppsøker sprayflasken når han vil leke... rare pusene ♡

Back
Topp