Trenger sårt hjelp!

• Trådstarter Trådstarter rikke
  • Opprettet Opprettet
Da har jeg dratt og til nå har det gått fint. Kjenner plutselig at jeg tenker masse på de gode studene og glemmer det fæle. Har en rar følelse over at jeg har gjort det slutt. Vet jo det er for det beste da. Men gjør vondt å se når han poster diverse tilfeldige poster på Facebook og kommenterer ting ivirig på andre poster med smiley. Får en følelse av at det er bare jeg som er i sorg og føler meg alene om å ha det vondt :( Men er vel en reaksjon og følelser som må bearbeides.
Prøv å hold deg i aktivitet. Gjør ting som gjør det glad:) Etter en liten stund kommer du til å være så glad for valget ditt. Du og barnet ditt fortjener å ha det godt og trygt, og bli respektert av omgivelsene.

Det høres ut som en psykopat kom deg langt vekk vekk fra han reis til familie få hjelp fra dem og skaff slik at du får full omsorg forbungen er ikke trygt for deg å ungen der. Hadde ei vennine som var å er samme situasjon som deg. Ho sa rett ut jeg slår oppmed deg fikk familie til hjemmet samme dag han stalket å var utfor huset å lusket. Fikk dratt til politiet og han fikk besøksforbud. Ho sliter mye enda siden de var lenge sammen. Dra nå så du kan få tilbake livet ditt for hvis du blir kan det ende galt med dere.

Da har jeg dratt og til nå har det gått fint. Kjenner plutselig at jeg tenker masse på de gode studene og glemmer det fæle. Har en rar følelse over at jeg har gjort det slutt. Vet jo det er for det beste da. Men gjør vondt å se når han poster diverse tilfeldige poster på Facebook og kommenterer ting ivirig på andre poster med smiley. Får en følelse av at det er bare jeg som er i sorg og føler meg alene om å ha det vondt :( Men er vel en reaksjon og følelser som må bearbeides.
Så bra at det er slutt det vil ta tid. Når de ikke har brydd seg mye førbkan det være at han ikke savner dere så mye desverre. Men det vil bli lettere etter vært du må bare være tøff og stå på og senere vil du finne en som behandler deg å ungen bra å viser mye kjærlighet. Lykke til :)

Lykke til, det virker som du har tatt det rette valget!

Har vært til mekling . Han ville ha barnet 50/50. Gikk ikke med på det. Så nå blir alt drøyt ut :(

Har vært til mekling . Han ville ha barnet 50/50. Gikk ikke med på det. Så nå blir alt drøyt ut :(
Trodde det var rimelig uaktuelt med 50/50-fordeling for barn under 3 år uansett, jfr. forarbeider til barneloven og Foreningen for sakkyndige psykologer. http://www.aftenposten.no/familie-o...ikke-ha-to-hjem-for-fylte-tre-ar-7735656.html

Ville bare innom og heie på deg. Du er virkelig sterk som har tatt denne avgjørelsen og kjemper så hardt for deg og barna dine!

Takk for støtte igjen.

Jeg er redd han kommer til å gå til retten for å få 50/50. På møtet anbefalt mekler at hun bodde med meg fasst. Han ville ha et til møte og snakke med noen som kunne bekrefte om dette var for det beste for barnet. Jeg blir helt satt ut. Jeg har vært i kontakt med Nav og de sier jeg må endre adresse for å få økonomisk støtte.

Dersom jeg gjør det så mister barnet barnehageplass i den kommunene vi tilhører. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med jobben i og med at jeg jobber turnus og hun ikke har ny barnehageplass. Jeg må fortsatt betale på huslånet for vi får ikke avdragsfrihet. Behandlingstiden i følge Nav var på 2mndr. Det fører til at jeg ikke får råd til å få en plass å bo med det første. Synes det er hyggelig at jeg får bo hos familie. Men kjenner nå at jeg blir litt gal av denne situasjonen.

Vi bor tett innpå hverandre. Min mor skal hele tiden vite hva jeg gjør, hvor jeg skal , hvem jeg sender melding med osv. Hun er sikkert redd for jeg skal falle tilbake. Men alikevel dette stresser meg også, Hun respekterer ikke mitt syn på oppdragelse av mitt barn. Gir henne boller istedenfor skive, lar hun sitte å glo på tv hele dagen. Jeg har sagt at hun er for liten til å spise bolle og må få brødskive ikke all slags drittmat. Og Jeg lar hun se på tv litt på tv på morningen og kvelden og synes det er nok for et så lite barn. De respekter ikke dette, og mener jeg er hysterisk. Jeg synes det er viktig at hun kan få være ute litt av å til og prøver å stimulere henne på andre måter, som å lese bok eller pytte klosser i boks. Det er heldigvis bare midlertidig. Håper jeg får leilighet snart.

Takk for støtte igjen.

Jeg er redd han kommer til å gå til retten for å få 50/50. På møtet anbefalt mekler at hun bodde med meg fasst. Han ville ha et til møte og snakke med noen som kunne bekrefte om dette var for det beste for barnet. Jeg blir helt satt ut. Jeg har vært i kontakt med Nav og de sier jeg må endre adresse for å få økonomisk støtte.

Dersom jeg gjør det så mister barnet barnehageplass i den kommunene vi tilhører. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med jobben i og med at jeg jobber turnus og hun ikke har ny barnehageplass. Jeg må fortsatt betale på huslånet for vi får ikke avdragsfrihet. Behandlingstiden i følge Nav var på 2mndr. Det fører til at jeg ikke får råd til å få en plass å bo med det første. Synes det er hyggelig at jeg får bo hos familie. Men kjenner nå at jeg blir litt gal av denne situasjonen.

Vi bor tett innpå hverandre. Min mor skal hele tiden vite hva jeg gjør, hvor jeg skal , hvem jeg sender melding med osv. Hun er sikkert redd for jeg skal falle tilbake. Men alikevel dette stresser meg også, Hun respekterer ikke mitt syn på oppdragelse av mitt barn. Gir henne boller istedenfor skive, lar hun sitte å glo på tv hele dagen. Jeg har sagt at hun er for liten til å spise bolle og må få brødskive ikke all slags drittmat. Og Jeg lar hun se på tv litt på tv på morningen og kvelden og synes det er nok for et så lite barn. De respekter ikke dette, og mener jeg er hysterisk. Jeg synes det er viktig at hun kan få være ute litt av å til og prøver å stimulere henne på andre måter, som å lese bok eller pytte klosser i boks. Det er heldigvis bare midlertidig. Håper jeg får leilighet snart.

Hvorfor mister du plassen om du flytter? Er det vanlig?

Er ikke dette noe bv kan hjelpe deg med? Mener det er noe med at bv kan søke om bhgplass som får foran alle andre i køen. Kan du ikke evnt finne en dagmamme til du får ny bhgplass? Jeg vet at om du ikke skjermer ditt barn så er du medskyldig i omsorgssvikt. Sier ikke dette for å være slem, men for å gi deg realiteten.

Og angående huslånet... om dere er flyttet fra hverandre så må han enten kjøpe deg ut eller selge!?? Du skal ikke sitte og betale på et lån hvor du ikke bor og hvor han ikke har tenkt å verken overta eller selg!!

Vet at veien opp ser bratt og umulig ut, men tro meg når jeg sier at dette er noe av det viktigste du gjør for ditt barn og deg!

Masse lykke til! Stå på og bruk alt av ressurser rundt deg! :-)

Må bare si at jeg er utrolig stolt over deg og at du dro! :happy093
Jeg kan forstå veldig godt at det er lett å se tilbake på det gode, og kanskje også angre, eller bli usikker på om ting var så ille som det var når man sto midt oppi det. Men du må bare huske at du tok det skrittet, og at det var for det beste! Om han ikke er i sorg med en gang, kan han godt være det om en liten stund. Han kan også bare vise et glad ansikt utad, men egentlig være i sorg.
Jeg har aldri vært i i en lignende situasjon, men husker når det ble slutt mellom meg og eksen min, var jeg helt knust. Selv om det var begge sitt valg, fordi vi bare ikke elsket hverandre lengre. Jeg hadde det veldig vondt i starten og tenkte mye på de gode stundene, og begynte å glemme alt som var feil og ikke fungerte. Når jeg var over han og begynte å se videre, fikk jeg plutselig en telefon fra han. Han gråt og hadde det kjempevondt, og angret på at vi hadde gjort det slutt. Det tok vel ca 3 måneder for han å innse at det var vondt.
Det er viktig å se fremover på alt det gode som skal komme og om du trenger skrive en liste over alt det slemme han har gjort. Så kan du se på den om du skulle angre, og da forstår du at du har tatt det rette valget for deg og barnet! Masse lykke til videre!:)

Håper det går bra med deg! Får så vondt av alt du må igjennom. Håper alt ordner seg for dere på alle mulige måter!
Du virker iallefall som en veldig ordentlig jente og en god mamma :)

Back
Topp