trenger råd

bleiesmurfen

Elsker forumet
jeg har jo fått meg ny kjæreste og er jo derfor ikke aktiv prøver igjen enda.
som noen vet hadde vi et lite "arbeidsuhell" [8D] i desember og jeg ble gravid uten å vite det (tok test 2 dager over ikm da tanta alltid er punktlig) men som endte i nok en sa dagen etter positiv test [:(]
 
dette var jo skrekkelig tidlig i forholdet vårt, men det viste oss at vi trenger hjelp da dette var min 5 abort med 2 forskjellige menn.
jeg har progesterongelè (crinone) som skal tas fra positiv test, men den rekker jeg jo aldri å begynne med før det går galt [&o]
 
men altså; siden jeg ikke er prøver teller jeg heller ikke dager. vi bruker kondom som prevensjon. for 3 kvelder siden hadde vi sex uten kondom, og i "kampens hete" hoppet han ikke av heller [&:]
og det virket jo som en eeeeevigheeeeeet siden mensen, så jeg tenkte jeg var langt over eggløsning uansett. dagen etter begynner jeg alikevel å telle dager bare for å få vite når jeg venter mens.
da ble jeg litt svett... jeg har el på ca dag 17, og jeg tellet meg fram til at vi hadde sex natt til dag 17 [8D]
forrige gang jeg ble gravid var jeg sikker på at vi bommet på el, men alikevel ble jeg gravid [&:]
denne gangen bommet vi nok ikke [8D]
 
jeg har Crinone liggende (det samme som de som får IVF bruker når egget er satt inn) og i pakningsvedlegget står det at det kan tas fra eggløsningsdagen ved progesteronsvikt. (jeg har ikke den diagnosen, men legene vil prøve alikevel)
 
burde jeg prøve å ta Crinone allerede nå?
i tilfelle det blir et befruktet egg ut av dette?
når det først har skjedd mener jeg?
da har vi i alle fall gjort det vi kan for ikke å miste en gang til [8|]
og blir det befruktet og vi mister igjen, så vet vi jo at vi trenger annen hjelp?
 
takker for svar [:)]
 
hvis du ønsker en graviditet, så syns eg du skal ta crinone
det kan jo ikke skade, du risikerer jo bare at du må få ny resept/kjøpe mer senere..
(men vær obs på at crinone gir samme bivirkninger som graviditet[;)])
 
  
ORIGINAL: Apple

Mitt råd er: Ta Crinonen din! [:)] 

*krysser fingrene for at "uhellet" fører med seg en liten babysmurf" [;)]

 
 
ORIGINAL: Hope

hvis du ønsker en graviditet, så syns eg du skal ta crinone
det kan jo ikke skade, du risikerer jo bare at du må få ny resept/kjøpe mer senere..
(men vær obs på at crinone gir samme bivirkninger som graviditet[;)])

 
Har vært prøver siden des -05 så jeg ønsker meg virkelig en baby [:)]
 
men omstendighetene tatt i betraktning, så fikk ekteskapet mitt og prøvingen en brå slutt, og jeg er i et ferskt forhold nå (har vært samboere siden desember)
vi ønsker oss virkelig et barn sammen og rakk og begynne å glede oss på det døgnet det varte før vi mistet i januar [:(] SELV om det skjedde (alt for) tidlig i forholdet.... (vi er visst gode på "uhell" [8D])
 
det er jo fortsatt tidlig i forholdet, derfor var ikke dette planlagt. men blir det en baby av det er den hjertelig velkommen! [:D] (heller "for tidlig" enn aldri som kjæresten min sier)
og vi er jo voksne mennesker og vet hvor babyene kommer fra, så vi KUNNE vært forsiktigere...
(vi har vel vært litt sånn at skjer det, så skjer det. vi tar følgene av det)
 
etter å ha mistet 5 ganger, vet vi jo at sjansene våre er små... [&o]
omverdenen syns nok det er ALT for tidlig, men det er det jo bare vi som bestemmer (selv om jeg jo bryr meg om hva folk/foreldrene våre sier [&o] og det er det som gjør dette vanskelig...)
 
 
det jeg fisker etter er vel egentlig støtte på at det er "greit" å sette inn alt for å redde et evt befruktet egg selv om jeg er i et så ferskt forhold.... [8D]
 
Ja, det er greit å prøve å redde en evt. spire så tidlig i forholdet[:D] Så bruk crinonen din du, vennen[:D]
Han nye typen din såg såååå koselig ut[;)]
 
Støtter de andre her, dersom du ønsker en spire og dersom alt føles rett med den nye kjærsten. så kjør på!! [:)]
 
åh takk jenter! [:)]
 
det er så godt å få støtte. for der er ekkelt å ha en sånn følelse av at "alle andre" syns vi er uansvarlige - og at det er ALT for tidlig [8|]
 
dette er MANNEN i mitt liv, og vi er så sikre på hverandre. derfor har også alt i dette forholdet gått i rekordfart [:D] (møttes i september, og flyttet sammen i desember [8D]) (nå skal det sies av vi er gamle kjente også da)
men vi har begge ekteskap og ting vi vil legge bak oss, og vil ikke kaste bort en eneste dag til av livet på å ikke kunne være sammen [:)] 
så hvorfor sitte i hver sin leilighet og savne hverandre fordi "omverdenen" syns det er for tidlig? [8|]
 
og ja, vi har vært litt uforsiktige med sex, men vi vet også at med min historie kan det ta tid for oss å bli foreldre. derfor ønsker vi heller å begynne nå, fordi det kan ta tid siden vi nok må ha hjelp... (og der er det faktisk aldersgrenser å forholde seg til. jeg er jo tross alt 35 år også [&o])
hvis ikke omverdenen har forståelse for det, så er det værst for dem [>:]
 
You go girl[:D]
 
Kjære deg, gjør alt du kan for å beholde "uhellet"!
 
ORIGINAL: Apple

Mitt råd er: Ta Crinonen din! [:)] 

*krysser fingrene for at "uhellet" fører med seg en liten babysmurf" [;)]

tenkte d samme.
gjør det ..i og med det meget mulig kan ha blitt klaff..
 
 
 
ORIGINAL: Sola1979

Støtter de andre her, dersom du ønsker en spire og dersom alt føles rett med den nye kjærsten. så kjør på!! [:)]
 
ORIGINAL: ~~ladybird~~

ORIGINAL: Apple

Mitt råd er: Ta Crinonen din! [:)] 

*krysser fingrene for at "uhellet" fører med seg en liten babysmurf" [;)]

tenkte d samme.
gjør det ..i og med det meget mulig kan ha blitt klaff..



 
Sign denne. Heeeeelt enig!!!!Ikke tenk på hva andre måtte synes, det viktigste er dere og følelsene og ønskene dere har!!!!!!!!!!!!!!!!!!Håper det er full klaff og at denne gangen spira sitter limt fast i 9 mnd.Lykke til![:)]
 
ikke bry deg om hva andre sier, folk kjapper så mye uansett!  Gled deg over å ha en mann som du er glad i og ta vare på hverandre. Kommer det et lite nurk så er det viktigste at dere er klare for det sammen, ikke hva  andre sier.. [:D]
kos deg bleiesmurfen! [:D]
 
signerer det de andre her sier.,.....ta det også krysser iallefall jeg fingrene for en minismurf [8D]
 
ikke tenk på hva andre sier og mener , tenk på hva dere vil. det er det som er det viktigste[:D]
håper alt lykkes for dere
 
Gjør det som føles rett for dere og sats alt dere kan[:)] Ønsker dere å få barn og dere får en mulighet nå, så bruk det du har tilgjengelig for at du skal få et svangerskap. Jeg heier på en liten smurf[;)]
 
ORIGINAL: Apple

Mitt råd er: Ta Crinonen din! [:)] 

*krysser fingrene for at "uhellet" fører med seg en liten babysmurf" [;)]
 
tusen takk for flotte ord jenter! [:D]
 
det hjelper å vite at ikke hele verden er i mot oss [:D]
 
jeg er i gang med Crinone, og håper at det gjør susen om det ble en huleboer av det [:)]
 
da er det bare å vente og se [8|] ikm er 2 mars [8D]
 
ORIGINAL: *Majamor*

Kjære deg, gjør alt du kan for å beholde "uhellet"!


Masse lykke til! [:D]
 
Back
Topp