Trenger råd !!

Mamma til 4

Elsker forumet
Helsesøster sa i dag at det ikke var lurt å gi mer enn det som står i forhold til alder på morsmelk erstatningen. Gutten min er 8 uker, jeg har gitt han 150ml og han hylgriner og leter når flaska er tom ! Uff hca gjør jeg ?? Han skal jo i følge pakna bare ha 125 !

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Har ikke erfaring med morsmelkerstatning, men tenker at de helsesøstrene sier så mye rart- hadde jeg vært deg hadde jeg gitt han litt mere- alle er jo forskjellig! Jeg spiser kvelds hver dag, ikke sikkert du gjør det (ikke rett å sammenligne slik da, men du skjønner)

Helsesøster sa i dag at det ikke var lurt å gi mer enn det som står i forhold til alder på morsmelk erstatningen. Gutten min er 8 uker, jeg har gitt han 150ml og han hylgriner og leter når flaska er tom ! Uff hca gjør jeg ?? Han skal jo i følge pakna bare ha 125 !

Hva sier HS om at han bare skriker hvis han ikke får mer da? Hun burde jo hjelpe deg og ikke bare si at sånt er ikke lurt :( men enig i at alle er forskjellige, og jeg ville nok også gjort som deg hvis min viste tydelig at han ville ha mer.

Evt forhørt meg med barnelegen/fastlegen også :)

Hei, sniker fra mars her :)
Hvordan mme er det du gir da? Gir kun sønnen min mme (nan) etter å ha hatt store startproblemer med amming med lite produksjon å sårhet.. i forbindelse med mengde forholder jeg meg til det jordmødrene på sykehuset sa til meg at barna skal få nokk mme til de er fornøyde, det som står på pakkene er veiledende. Så hvis barnet ditt trenger 150 ml så ville jeg ha gitt han 150 ml.

Har liten tillitt til det hs sier, så jeg ville heller gått etter magefølelsen og bbarnets trivsel.

Han får jo pupp i tilegg så derfor mente hs at det var alt for mye. At han da spiste for kosen. Og detcer godt mulig, for jrg ser jo det at han blir fornærma uansett, fikk 180 en dag og ble fornærma da og. Nå får han kun på kvelden og pupp ellers. Virker sånn passe fornøyd. Skal veie han om ei uke for å se om han går nok opp i vekt på bare pupp.

Han får jo pupp i tilegg så derfor mente hs at det var alt for mye. At han da spiste for kosen. Og detcer godt mulig, for jrg ser jo det at han blir fornærma uansett, fikk 180 en dag og ble fornærma da og. Nå får han kun på kvelden og pupp ellers. Virker sånn passe fornøyd. Skal veie han om ei uke for å se om han går nok opp i vekt på bare pupp.

Da er det sikkert kosen:) frøkna mi tar ikke smokk og ligger lenger med puppen i munnen om kvelden å sutter, viss ikke hun får det så blir det hyling. Nå gråter hun ikke på kvelden lenger og sovner etter 20 min kos ved puppen, veldig greit igrunnen.

Da er det sikkert kosen:) frøkna mi tar ikke smokk og ligger lenger med puppen i munnen om kvelden å sutter, viss ikke hun får det så blir det hyling. Nå gråter hun ikke på kvelden lenger og sovner etter 20 min kos ved puppen, veldig greit igrunnen.
Det hørtes deilig ut, min er sutrete på og av mellom kl 17 og 21 :/

Back
Topp