Trenger råd!

Men om far ikke har mulighet til å sove på sykehuset med mor og barn. Unner dere ikke da far å ta noen øl med kompisene? Skal han da sitte hjemme å glo fordi dere har bestemt at det er feil å reise ut? Jeg bare lurer på hva dere mener for det er ikke bestandig det er mulig at far overnatter sammen med mor og barn på sykehuset.

Men om far ikke har mulighet til å sove på sykehuset med mor og barn. Unner dere ikke da far å ta noen øl med kompisene? Skal han da sitte hjemme å glo fordi dere har bestemt at det er feil å reise ut? Jeg bare lurer på hva dere mener for det er ikke bestandig det er mulig at far overnatter sammen med mor og barn på sykehuset.
her hadde ikke det hvert et spørsmål engang da mannen ikke rører alkohol.
Men et par øl og det å drikke seg full er virkelig stor forskjell!

Pappa gjorde også det. Var visst vanlig før, men tviler på det er like vanlig nå.

Jeg hadde jo ikke nektet han, men hadde ikke synes at det var noe særlig stas at han skulle stikke fra oss og reise på fylla i stedet... Men om jeg hadde hatt det ok på sykehuset, og besøkstidene var over, så hadde jeg ikke sagt noe på at han tok et par pils med kompiser.. Men ville absolutt krevd at han skulle være i form og stilt opp dagen etterpå :-)

her hadde ikke det hvert et spørsmål engang da mannen ikke rører alkohol.
Men et par øl og det å drikke seg full er virkelig stor forskjell!

Nei og det er jo greit, det er jo et personlig valg han har tatt. Ja jeg og syntes det er forskjell, men om far allikevel ikke kunne overnattet på sykehuset så ser jeg ikke problemet med å drikke seg full heller jeg da. Han måtte bare være edru når han kom på sykehuset.

Nei og det er jo greit, det er jo et personlig valg han har tatt. Ja jeg og syntes det er forskjell, men om far allikevel ikke kunne overnattet på sykehuset så ser jeg ikke problemet med å drikke seg full heller jeg da. Han måtte bare være edru når han kom på sykehuset.
Dagen etterpå er man nok edru men kroppen sliter jo og det burde nybakt mor og nyfødt baby få slippe!

Mannen min hadde ingen andre interesser enn oss etter begge fødsler! Kun jobb så rett opp på besøk til oss, førstemann overnattet han alle netter med oss på sykehuset og med tvillingene overnattet han en natt (storebror var på overnatting) men var med oss all sin ledige tid. Syns dette å dra på fylla hørtes meget umodent og tullete ut jeg? Kanskje jeg som begynner å bli gammal! Feiring er ikke likt med fylla her i hus i allefall.

Hadde vært helt greit om mannen ville samle noen kompiser og ta noen øl.
Handler ikke om grisefylla - og heller ikke om å ha fokus på noe annet enn kone og barn!

Om pappa'n ikke kan være på sykehuset døgnet rundt, kan det kanskje være rart å komme hjem til tomt hus. Da er det koselig med noen gode venner som man kan være sosial med, noen man kan snakke sammen med om opplevelsen han akkurat har vært med på, og rett og slett senke skuldrene litt :)

Det gjorde ikke eksen, og det vil heller mannen jeg nå har gjort. Jeg hadde ikke likt det, og mannen vil absolutt ikke gjøre det. Han vil være med meg og babyen vis vi kan få familie rom, vis ikke vil han reise hjem og gjøre siste innsats til vi kommer hjem dagen etter :)

For samboeren min hadde det nok ikke vært aktuelt, da han nesten aldri fester/drikker. Men har hørt om det ja;)

Vet det var en tradisjon for mange år siden, men da lå jo mor på sykehuset i 2-3 uker, og far fikk ikke være med verken på fødsel eller noe særlig etterpå....
Synes at det en en veldig utdatert tradisjon! Her hadde jeg absolutt ikke godtatt at han ville på fylla en av de to kveldene jeg lå på sykehuset!

Hihiiii, så teit ;) Nei, det ville vel aldri ha streifet tanken hans engang ;) Han har forøvrig ikke det store behovet for å feire alle begivenheter med alkohol heller ;)

Her i huset hadde det ikke blitt aktuelt! Ferdi snakka liksom :-P hvis han ikke får overnatte på sykehuset så kan han være hjemme med den eldste guttungen å forberede begge to + huset på at det kommer en nyfødt hjem :-) nå drikker vi som regel en dag annenhver helg men har sagt ifra at med en gang spiren sitter så slutter jeg å dra ut og han får redusere kraftig på festinga :-) han har også forbud mot å drikke/overnatte de to siste ukene før termin :-P vil han ha barn så sterkt som han sier så får han delta i mer enn kun oppdragelsen mener nå jeg :-) men det virker som han er fornøyd med den :-)

Blir frustrert her jeg sitter! Tror jeg hadde klikket i vinkel om jeg fikk høre dette fra min...

Det gjorde ikke eksen, og det vil heller mannen jeg nå har gjort. Jeg hadde ikke likt det, og mannen vil absolutt ikke gjøre det. Han vil være med meg og babyen vis vi kan få familie rom, vis ikke vil han reise hjem og gjøre siste innsats til vi kommer hjem dagen etter :)

Vi lå på sykehuset i fem dager, huset var skinnende rent da vi kom hjem og alt var klart selv om han da altså var sammen med kompiser ene kvelden:)

Det er noen her som får det til å høres ut som man ikke bryr seg om det nyfødte barnet eller mamman om man går ut en kveld. Det synes jeg faktisk er trist,for sånn trenger det virkelig ikke være.

Det er noen her som får det til å høres ut som man ikke bryr seg om det nyfødte barnet eller mamman om man går ut en kveld. Det synes jeg faktisk er trist,for sånn trenger det virkelig ikke være.

Det blir litt vel bastant ja ;) Tror ikke det er tilfellet ;) Men vi har alle våre prioriteringer, behøver ikke å være at den ene har mer rett enn den andre ;) Jeg er bare lykkelig for at jeg og mannen tenker likt, hvis ikke ville det jo vært ille!

Det blir litt vel bastant ja ;) Tror ikke det er tilfellet ;) Men vi har alle våre prioriteringer, behøver ikke å være at den ene har mer rett enn den andre ;) Jeg er bare lykkelig for at jeg og mannen tenker likt, hvis ikke ville det jo vært ille!
Ja det viktigste er jo å være enige:)

Ser at det er forskjell på 2-3 øl og skikkelig fyllekule også

Godt man er forskjellige sier jeg.

Last edited:

Nå skriver man på vegne av seg selv gjør man ikke, og hadde min kjære prioritert fest og kammerater i en slik tid der vi fikk en baby sammen så ja da hadde han ikke brydd seg mye om oss. Da hadde hans prioriteringer hvert så feil at jeg tror ikke jeg ville startet en familie med han, redd da for hvordan prioriteringene hadde vært resten av tiden.
Hva andre gjør må være opp til dem, for oss hadde det vært helt feil!

Back
Topp