Trenger råd!

Bkno8631372

Andre møte med forumet
faren til kommende barn og mormor sier det er normalt at mannen reiser på fylla og feirer med kompisene sine når babyen er født og jeg ligger på sykehuset med lille.. Jeg syns dette høres HELT bak mål ut , men er dette normalt?? Greit å høre andres meninger når hormonene kan gå i sving 11 dager før termin :p

faren til kommende barn og mormor sier det er normalt at mannen reiser på fylla og feirer med kompisene sine når babyen er født og jeg ligger på sykehuset med lille.. Jeg syns dette høres HELT bak mål ut , men er dette normalt?? Greit å høre andres meninger når hormonene kan gå i sving 11 dager før termin :p
Det var normalt før vet jeg. Hvordan den type tradisjon er nå vet jeg ikke.

Ikke normalt som jeg vet om! for sånn 50 år siden var det vel det men er andre tider nå!

nå er det blitt mer og mer vanlig med familierom på føden så familien kan være samlet! flere reiser også hjem ganske tidlig og da trenger man den hjelpen man kan få hjemme!

Hadde vært totalt uaktuelt her!

Mannen hadde aldri fått lov til det her! Og hvorfor i all verden skulle en mann hatt behov for å gå på fylla når han nettopp har blitt far?

Hadde vrt greit her, jeg sendte min på kompiskveld kvelden etter
Vi lå på barselhotellet og han skulle uansett ikke over natte sammen med meg og kengubarnet, så da spilte det ingen rolle hvor han var.

Samboern gikk ikke på fylla når jeg fikk mine to. Og han kommer ikke til å gjøre det når nr3 kommer heller.

Aldri hørt om den tradisjonen! Samboer hadde uansett ikke ville det selv :-)

Veldig glad han var med oss på sykehuset og vet det var det han ville sjøl også :-)

Skjønner godt du reagerer!!!

Det gjorde pappa når jeg blei født:) hadde ikke brydd meg om gubben gjorde det samme;)

Det var veldig vanlig når eldste ble født, det er 12 år siden. Nå var det ikke aktuelt uansett da gubben får migrene bare han lukter på alkohol;)

Her blir man sendt hjem 4t etter fødsel og ila 3 dager etter fødsel skal navnet til barnet være bestemt og papirer levert.. Når far til barnet leverer papirene er det vanlig å dra med familie/venner ut å ta seg noen øl og et par skåler for barnets helse osv osv! :) Det vet jeg han gleder seg veldig til her, kunne ikke falle meg inn å nekte han det! :)

Har hørt om flere som har tradisjonen,også kalt krympelag. Men da har de bare kost seg med litt å drikke med nære venner. Mannen gjorde det ikke, for vi fikk familierom forrige gang :)

Back
Topp