Trenger råd ang tissing i bukser hos eldre barn..

Uff dette høres veldig kjedelig og ekkelt ut. Jeg vet ikke hva dere kan prøve. Kanskje snakke med HS. De pleier å ofte å ha noen gode tips å triks.

Håper hvertfall dere får en slutt på problemet. Lykke til[:)]
 
Jeg tror det er viktig å passe på at hun ikke skal få dårlig selvtilitt, oppgitthet og sinne blir veldig lett oppfattet negativt hos barna. Og føre til dårlig selvtilitt.
Det er gitt mange gode svar her, og jeg tror nok det er viktig og sjekke opp på fysiske defekter og evt. forandringer eller andre psykiske grunner.
Men det er en ting som mange ikke tenker over, det er noen som syntes det er deilig å tisse på seg. Og det at hun ikke gjør noen ting av å bruke bleie, kan jo også tyde på det.
Jeg snakker her av egen erfaring, og jeg har lest noen historier om folk som har hatt det på samme måten. Og hvordan foreldrene har gjort mye rart for å få en stopp på "det tullet", som ofte kan ødelegge barns selvtilitt.
Jeg sier ikke det er det, men det kan være en mulighet for at hun rett og slett tisser på seg fordi hun syntes det er deilig.
Jeg forstår at dette kan virke ekkelt for de aller fleste, men for noen få personer så kan det til og med også være en nytelse, også hos barn. 
Jeg tror det kan være lurt å ha en forsiktig samtale med barnet, for å høre mere grundig hvorfor hun/han gjør tisser på seg, men pass på at det ikke skal virke negativt da tør ikke barnet snakke sant.
Jeg snakker her også av egen erfaring, og jeg torde ALDRIG fortelle dette til noen før jeg ble voksen, og jeg manglet selvtilitt langt opp i voksen alder. 
Det kan jo rett og slett også tyde på giddalaus het også, men også en kombinasjon av begge deler.
Skulle det være det som er årsaken, så bli ening med barnet hvor han/hun skal gjøre av klærne o.l. (noen har en tendens til å legge klærne innderst i skapet). Og for all del IKKE gi barnet dårlig selvtilitt fordi at han eller henne føler det sånn.
Det kan da også være lettere for foreldrene da og forstå at barnet tisser jeg ut av og til.
 
 
ORIGINAL: Katta m/hatten

kanskje hu har et problem da? som bare legen kan finne ut av[8|]
det er litt spesielt at en så stor jenteunge skal tisse på seg[&:]

hva med mamma'n hennes? bør ikke hun fikse dette?

Vi snakka med mora hennes idag, hun sa hun ikke pleier å bry seg når jenta tisser i buksa..
Så jeg og mannen min har bestemt oss for å oppsøke hjelp.. Så håper vi at vi får med mora hennes etterhvert som vi får litt råd om hva som må gjøres[:)]
 
Sendt pm..[:)]
 
ORIGINAL: aPappa - Eddie

Jeg tror det er viktig å passe på at hun ikke skal få dårlig selvtilitt, oppgitthet og sinne blir veldig lett oppfattet negativt hos barna. Og føre til dårlig selvtilitt.
Det er gitt mange gode svar her, og jeg tror nok det er viktig og sjekke opp på fysiske defekter og evt. forandringer eller andre psykiske grunner.
Men det er en ting som mange ikke tenker over, det er noen som syntes det er deilig å tisse på seg. Og det at hun ikke gjør noen ting av å bruke bleie, kan jo også tyde på det.
Jeg snakker her av egen erfaring, og jeg har lest noen historier om folk som har hatt det på samme måten. Og hvordan foreldrene har gjort mye rart for å få en stopp på "det tullet", som ofte kan ødelegge barns selvtilitt.
Jeg sier ikke det er det, men det kan være en mulighet for at hun rett og slett tisser på seg fordi hun syntes det er deilig.
Jeg forstår at dette kan virke ekkelt for de aller fleste, men for noen få personer så kan det til og med også være en nytelse, også hos barn. 
Jeg tror det kan være lurt å ha en forsiktig samtale med barnet, for å høre mere grundig hvorfor hun/han gjør tisser på seg, men pass på at det ikke skal virke negativt da tør ikke barnet snakke sant.
Jeg snakker her også av egen erfaring, og jeg torde ALDRIG fortelle dette til noen før jeg ble voksen, og jeg manglet selvtilitt langt opp i voksen alder. 
Det kan jo rett og slett også tyde på giddalaus het også, men også en kombinasjon av begge deler.
Skulle det være det som er årsaken, så bli ening med barnet hvor han/hun skal gjøre av klærne o.l. (noen har en tendens til å legge klærne innderst i skapet). Og for all del IKKE gi barnet dårlig selvtilitt fordi at han eller henne føler det sånn.
Det kan da også være lettere for foreldrene da og forstå at barnet tisser jeg ut av og til.


Takk for at du delte dette med meg.
Jeg visste faktisk ikke at noen syns det er deilig å tisse i buksa, men vi har faktisk spurt henne flere ganger om hun liker det.. Men hun sier hun ikke gjør det.. Kanskje hun ikke tørr innrømme det?? Vet ikke.. Jammen ikke lett dette syns jeg[&:]
 
Ang hvor hun skal gjøre av klærne sine...- hun går med de til de er tørre og legger de i skittentøyet om kvelden, prøver aldri å gjemme de.. Virker ikke som hun bryr seg om å gå i tisseklær.
 
ORIGINAL: ~Kine~

syns veldig synd på jenta jeg!!
det er jo virkelig noe som ikke stemmer!!og hvorfor i ALLE DAGER reagerer ikke mora????[&:]
Har dere noen ide om HVORFOR ho gjør det da??NÅR deg begynte og om det skjedde noe spes da ho begynte med det??

Mora reagerer jo litt, men tar ikke tak i det liksom,- bare sånn "fy fy, dette er du for stor til".  Prøver ikke andre ting..
Hun er en god mamma for jenta asså, men vi har nok litt forskjellig syn på det med barneoppdragelse[;)]
 
Vi har ikke peiling på hvorfor hun tisser i buksa, det har liksom aldri starta, hun har bare aldri slutta for å si det på den måten etter hun slutta med bleie..
De første årene tenkte vi bare at det var uhell, at hun skulle vokse det av seg, men det har hun altså ikke gjort.
 
hva med å ta ho med til en psykolog??? og lege da!!
Ønsker dere i hvertfall lykke til!kan ikke gi noen råd som du ikke har fått fra andre!!

Har tenkt på psykolog jeg også, etter jeg så frustrerte fruer på tirsdag[8D]
 
Men nå skal vi i første omgang snakke med lege og helsesøster[:)]
 
ORIGINAL: Minni84

ORIGINAL: mammanteFreddy

På helesestasjonen skal di ha noe alarm lignende greier hun kan gå med som piper når blæra er full men hadde kontaktet lege da det og kan være noe galt med nyrene. Grunnen til jeg vet dette er at niesa mi først ble "tørr" for et halvt år sia. hun har ikke tisset på seg ei gang etter det...

Men er det noe spes du lurer på kan du sende meg en pm så skal jeg bringe spørsmålet videre til storesøs. kanskje hun kan hjelpe litt mere[:D]

Så godt at det gikk bra med niesa di da, kan tenke meg mamman hennes var lettet[:)]

Men tror ikke vi har helt det samme problemet. Hun her vet når blæra er full, hun gidder bare ikke gå på do[8|][:)]

 
PÅ dagtid var hun og klar over det, men ble vått uansett
 
 
ORIGINAL: MorraTeFreja™

Jeg har ingen råd å komme med, men langt bak i hodet mener jeg å huske at det er noe med den nesesprayen som ikke er bra, eller at de ikke skriver den ut lenger. Noe med bivirkninger.....eller noe.

Men det vet jo legen alt om...

 
Vi merket ingen bivirkninger ved bruk av nesesprayen. Hun sluttet etter en uke. Veldig synd hvis de ikke skriver den ut lengre for den virket.
 
Back
Topp