Trenger råd ang tissing i bukser hos eldre barn..

Minni84

Forumet er livet
Jeg er skikkelig desperat for tiden asså![:(][:'(]
Stedattera mi tisser altfor mye i buksa til å være 8år!! Hun tissa i buksa på mandag og idag igjen..
Idag når hun var på SFO så gadd hun ikke gå inn for å tisse fordi hun hadde det så kjekt ute sier hun..
Jeg så at hun var våt i buksa etter mannen min hadde hentet henne og vi var i butikken å handla.. Kan ikke forstå at hun vil gå i våte tisseklær, at hun ikke skifter klær?!! Og det at hun setter seg inn i bilen er jo bare såå ekkelt!
Det er sjeldent det går dager der trusene hennes er helt tørre, hun skvetter nesten hver dag..

Vi trenger virkelig råd om hva vi skal gjøre!!
Vi har prøvd belønninger de dagene når hun er "tørr", prøvd å ta fra henne goder når hun har tissa i buksa ++ Men ingenting hjelper..

Må si jeg syns det begynner å bli skikkelig ekkelt å vaske alle tisseklærne til ei 8år gammel jente..

[:(]
 
ORIGINAL: RedElf

Kan hun være plaget av urinveisinfeksjon eller blærekatarr eller noe i den duren???

Ellers var jeg en sånn liten snik, selv om jeg ikke var 8 år da. Da tok mamma meg på en lite symaskin-date. Hun tok et gammelt håndkle og sydde en diger og svær og ekkel klumpete bleie av det. Så sa hun at om jeg tisset mer på meg fordi jeg ikke gadd å komme inn så måtte jeg gå med den. Den lå på vaskemaskinen et par uker til skrekk og advarsel.... Og jeg gikk inn når jeg måtte tisse [:D]

Men før man prøver sånne ting er det jo greit å sjekke at det ikke er noe galt da....

 
Smarte råd. Lagrer det på minnet for fremtiden[;)]
 
Vi har ikke vært hos noe lege enda, men har testet litt selv.. Hun står ofte å tripper mens hun ser på tv, og sier hun ikke må på do når vi spør.. Men så plutselig løper hun avgårde for å rekke doen.. Så hun kjenner ihvertfall at hun må på do, hun bare gidder ikke..
 
Det er vanskelig å ikke gjøre noe sak ut av det når hun har tissa i buksa i så mange år.. Tror heller ikke at det er mangel på positiv oppmerksomhet, for det får hun selvfølgelig masse av..
 
 
 
 
ORIGINAL: RedElf

Kan hun være plaget av urinveisinfeksjon eller blærekatarr eller noe i den duren???

Ellers var jeg en sånn liten snik, selv om jeg ikke var 8 år da. Da tok mamma meg på en lite symaskin-date. Hun tok et gammelt håndkle og sydde en diger og svær og ekkel klumpete bleie av det. Så sa hun at om jeg tisset mer på meg fordi jeg ikke gadd å komme inn så måtte jeg gå med den. Den lå på vaskemaskinen et par uker til skrekk og advarsel.... Og jeg gikk inn når jeg måtte tisse [:D]

Men før man prøver sånne ting er det jo greit å sjekke at det ikke er noe galt da....

Vi har bleier liggende som vi tok på henne når hun tissa i buksa for ca 1-2år siden, men hun bryr seg ikke om hun må gå med de virker det som[8|]
 
ORIGINAL: Minni84

Vi har bleier liggende som vi tok på henne når hun tissa i buksa for ca 1-2år siden, men hun bryr seg ikke om hun må gå med de virker det som[8|]

 
Hun syns det er ålreit å bli sendt på skolen med bleie?
 
ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: Minni84

Vi har bleier liggende som vi tok på henne når hun tissa i buksa for ca 1-2år siden, men hun bryr seg ikke om hun må gå med de virker det som[8|]


Hun syns det er ålreit å bli sendt på skolen med bleie?

Vi har ikke sendt henne på skolen med bleie, er litt redd for mobbing da.. Men har hatt det på henne her hjemme noen timer eller natta over liksom..
 
ORIGINAL: GuttemammaX2

Virker som om hun ikke bryr seg så veldig mye... så ville nok tatt en tur til legen med henne.. i alle fall ringe og høre med de eller helsestasjonen om det er noe dere kan gjør/ prøve annerledes....
Men vet fra erfaring at det å lage en stor sak ut av at de tisser på seg hjelper SVÆRT lite!!!

Vi har tenkt å ta kontakt med helsesøstera på skolen for å få litt råd fra henne. Hun kan virkelig ikke fortsette slik, det er hun altfor stor til!
 
Ei av våre døtre begynte å tisse i senga et par mnd før jeg skulle ha baby. Hun var for lengst sluttet med det, men begynte altså på an igjen da. Og da fikk vi en nesespray av legen. Ikke nesespray mot forkjølelse, altså. Men etter en uke var hun tørr. Og det var ikke tilfeldig. Nestsprayen virket! Hun måtte gå på denne nesesprayen en viss tid-husker ikke hvor lenge.
Men nå vet ikke jeg om det blir det samme hvis de tisser på seg i våken tilstand. Ta kontakt med legen. Og det kan jo kanskje hende det kan være urinveisinfeksjon eller andre grunner til at hun gjør dette.  
 
ORIGINAL: Husmor

Ei av våre døtre begynte å tisse i senga et par mnd før jeg skulle ha baby. Hun var for lengst sluttet med det, men begynte altså på an igjen da. Og da fikk vi en nesespray av legen. Ikke nesespray mot forkjølelse, altså. Men etter en uke var hun tørr. Og det var ikke tilfeldig. Nestsprayen virket! Hun måtte gå på denne nesesprayen en viss tid-husker ikke hvor lenge.
Men nå vet ikke jeg om det blir det samme hvis de tisser på seg i våken tilstand. Ta kontakt med legen. Og det kan jo kanskje hende det kan være urinveisinfeksjon eller andre grunner til at hun gjør dette.  

Oi, en mirakel-nesespray!! Dette må jeg snakke med legen om[:)]
Det er nok ikke en UVI, isåfall har hun hatt det i mange år, siden hun slutta med bleie[&:][:)] 
 
ORIGINAL: Minni84

ORIGINAL: Husmor

Ei av våre døtre begynte å tisse i senga et par mnd før jeg skulle ha baby. Hun var for lengst sluttet med det, men begynte altså på an igjen da. Og da fikk vi en nesespray av legen. Ikke nesespray mot forkjølelse, altså. Men etter en uke var hun tørr. Og det var ikke tilfeldig. Nestsprayen virket! Hun måtte gå på denne nesesprayen en viss tid-husker ikke hvor lenge.
Men nå vet ikke jeg om det blir det samme hvis de tisser på seg i våken tilstand. Ta kontakt med legen. Og det kan jo kanskje hende det kan være urinveisinfeksjon eller andre grunner til at hun gjør dette.  

Oi, en mirakel-nesespray!! Dette må jeg snakke med legen om[:)]
Det er nok ikke en UVI, isåfall har hun hatt det i mange år, siden hun slutta med bleie[&:][:)] 

 
Mirakel og mirakel. Dette var en nesesrpray de ga til de som hadde problemer med sengeveting. Så du får undersøke om den kan hjelpe dere.
 
 
Mirakel og mirakel. Dette var en nesesrpray de ga til de som hadde problemer med sengeveting. Så du får undersøke om den kan hjelpe dere.

 
Håper den hjelper for henne også, selv om hun tisser i bukse på dagtid!! Takk for råd[:)]
 
ORIGINAL: Minni84

ORIGINAL: GuttemammaX2

Virker som om hun ikke bryr seg så veldig mye... så ville nok tatt en tur til legen med henne.. i alle fall ringe og høre med de eller helsestasjonen om det er noe dere kan gjør/ prøve annerledes....
Men vet fra erfaring at det å lage en stor sak ut av at de tisser på seg hjelper SVÆRT lite!!!

Vi har tenkt å ta kontakt med helsesøstera på skolen for å få litt råd fra henne. Hun kan virkelig ikke fortsette slik, det er hun altfor stor til!


Det ville jeg gjort! Ellers så ville jeg prøvd positiv oppmuntring og belønning igjen.
 
hadde absolutt tatt henne med til lege.
 
Ikke lett.
Sønnen til en gammel venninne av meg har gått igjennom mye i sitt unge liv. Han tisset og bæsjet på seg ved den alderen. Bestemoren fikk hjelp til han. Tror det var psykolog hjelp igjennom pp tjenesten. Om det ikke er noe sykdom så burde dere ta det alvorlig. Sikkert veldig ubehaglig for henne. Om det er sykdom er det også viktig å få utredet. Så søk hjelp.
 
Dessverre ingen gode tips!
Men ser dere har fått flere i denne tråden.
Ønsker dere lykke til[:)]
 
På helesestasjonen skal di ha noe alarm lignende greier hun kan gå med som piper når blæra er full men hadde kontaktet lege da det og kan være noe galt med nyrene. Grunnen til jeg vet dette er at niesa mi først ble "tørr" for et halvt år sia. hun har ikke tisset på seg ei gang etter det...
 
Men er det noe spes du lurer på kan du sende meg en pm så skal jeg bringe spørsmålet videre til storesøs. kanskje hun kan hjelpe litt mere[:D]
 
ORIGINAL: mammanteFreddy

På helesestasjonen skal di ha noe alarm lignende greier hun kan gå med som piper når blæra er full men hadde kontaktet lege da det og kan være noe galt med nyrene. Grunnen til jeg vet dette er at niesa mi først ble "tørr" for et halvt år sia. hun har ikke tisset på seg ei gang etter det...

Men er det noe spes du lurer på kan du sende meg en pm så skal jeg bringe spørsmålet videre til storesøs. kanskje hun kan hjelpe litt mere[:D]

Så godt at det gikk bra med niesa di da, kan tenke meg mamman hennes var lettet[:)]
 
Men tror ikke vi har helt det samme problemet. Hun her vet når blæra er full, hun gidder bare ikke gå på do[8|][:)]
 
ORIGINAL: ~Kine~

Dette har dere kanskje prøvd..men hva med å overse ho??? ikke gi oppmerksomhet når ho gjør det?
kan lissom ikke skjønne hvorfor ei på 8 vil gå med tiss i buksa?det MÅ jo være flaut??[8|]
Jeg hadde nattproblem ganske lenge når jeg var mindre...det som hjalp meg med å slutte var at jeg måtte handle bleiene selv[:o]DET var flaut det!!! og da gikk det ikke lange tiden før jeg slutta(nå var dette på nattan da men...)
Håper dere finner ut av det!!!

Hehe, ja kan tenke meg det var flaut![&:][:D]
 
Vi har prøvd å ikke gi henne noe oppmerksomhet når hun tisser i buksa.., men det nytter ikke...
 
Back
Topp