Trenger råd ang soving!

Mammago

Flørter med forumet
Jeg har en gutt på 5 måneder som ikke vil legge seg for kvelden prøver å legge ham i 7 tiden men han holder det gående til vi legger oss. Sover maks en halv time. Vet ikke om det er noe som er vondt eller bare at han trenger nærhet for han er ikke sulten. Råd til hva vi kan gjøre eller hva det kan være? Føler alle andre sover fra 7 til 7. Han er oppe 3 ganger ila natten og.

Har ikke så mange råd, da vi ofte sliter selv med leggingen :p kan være sult, kos, nærhet eller bare ikke finner roen, tenker jeg. Ofte har vi det slik.

Men mest for trøsten sin del.. du er ikke alene. 19 til 7 sover ikke mi :p kanskje gjort det to ganger hittil, men da med 3 matinger mellom. Helt vanlig de er våken flere ganger på natt når de enda er så små.

Jeg har en gutt på 5 måneder som ikke vil legge seg for kvelden prøver å legge ham i 7 tiden men han holder det gående til vi legger oss. Sover maks en halv time. Vet ikke om det er noe som er vondt eller bare at han trenger nærhet for han er ikke sulten. Råd til hva vi kan gjøre eller hva det kan være? Føler alle andre sover fra 7 til 7. Han er oppe 3 ganger ila natten og.
Min sover ikke fra 7 til 7 :p hun våkner også gjerne 2 ganger om natten.
Ang legging så er det ikke bare å legge henne i sengen å si natta. Her kan leggingen vare fra 20 min til en time. Det er stort sett nærhet hun vil ha.
Hva med å utsette leggingen litt? Begynne med kvelds stellet 19:00 å evnt legge han en halvtime senere :)

Godt at det er normalt da føler alle jeg snakker med har babyer som sover rundt :p ja er bare så frustrerende å bruke hele kvelden på å gå inn å ut av soverommet hver 3 min...og vertfall når jeg ikke vet om han har vondt :/ jeg har prøvd å utsatt legging til både 8 og 9 men han finner bare ikke roen, dette har begynt den siste måned nå før kunne jeg legge ham også sovnet han med engang :)

Vi hadde også veldig problem med legging. Sovnet ikke og vi endte med å ha han i bæreselen til han sovnet. Når han sov så sov han.

Nå greier vi å legge han uten bæreselen. Han kaver veldig når vi legger han og ved en tilfeldighet fant vi ut at å legge han på siden roer han og han sovner. Vet man skal legge på rygg pga krybbedød men..... Etter han har sovnet vrir vi på beina hans så de ligger rett mens resten ligger litt på siden. Han sover godt på siden og våkner mye mer når han ligger på rygg.

Han våkner flere ganger i løpet av natten både for mat og for kos. I går natt sov han sammen med oss fordi hver gang vi prøvde å legge han ble det hyling. Så går opp og ned.

Var ikke så mange tips men det er flere som sliter med legging og søvn. :)

Ikke noe 7-7 soving her heller gitt... Vår lille tar ikke kveld før i 1-tiden.. Har prøvd å legge han alt fra 7-11 på kvelden, men han bare våkner etter 30-40 min hver gang. Åsså må han ammes i søvn... Og skal ha mat 1-2 ganger etter han har tatt natt og :p
Har prøvd å styre dagsovingen litt mer og, og å slite han ut litt, men det er fortsatt det samme :p

Ja akkurat det samme som her thereseL85 tenker du at det er noe vondter? Gir du grøt?

Her er det veldig opp og ned! Visse dager sovner han kl. 19 og sover godt helt til alt mellom 6-8 før han vil ha mat, mens andre dager sovner han ikke tungt før rundt 21-22, er urolig i løpet av natten og våkner av sult allerede kl. 4! Men her er det også en som er avhengig av å ligge på siden så vi har et rullet helseteppe ved magen så han ikke havner på magen :) han sover veldig godt, og tungt på siden, og må også ha en liten kosebamse/koseklut som han klemmer med hendene tett inntil brystet :) smokken er litt opp og ned, visse kvelden må han ha andre ikke, men våkner gjerne midt på natten for å lete etter smokken!

Her må hun også ligge på siden for å sovne.. Dersom hun våkner ila kvelden så er det bare å legge henne på siden igjen så sovner hun av seg selv. Tar sutta kun av og til.

Ja akkurat det samme som her thereseL85 tenker du at det er noe vondter? Gir du grøt?

Nei, virker ikke som om han har vondt. Han finner bare ikke roen virker det som.. Har bare gitt grøt to ganger, men dette har holdt på siden lenge før vi begynte med smaksprøver :)
Han sovner jo hver gang han spiser på kvelden da, så kan jo og hende han bare ikke får nok..

Sniker fra juni (hadde ul-termin 5.juli så følger litt med her inne også ;-) ) Slik var det for oss også, helt til vi fikk introdusert litt smaksprøver og senere grøt fast på kveld. Når matrutinene kom føler jeg at resten kom av seg selv. Lærte av dette at man må bare prøve å kose seg med hver periode selv om det er slitsomt. <3 Det er selvsagt lettest å tenkte i ettertid ;-)

Ikke noe 7-7 soving her heller gitt... Vår lille tar ikke kveld før i 1-tiden.. Har prøvd å legge han alt fra 7-11 på kvelden, men han bare våkner etter 30-40 min hver gang. Åsså må han ammes i søvn... Og skal ha mat 1-2 ganger etter han har tatt natt og :p
Har prøvd å styre dagsovingen litt mer og, og å slite han ut litt, men det er fortsatt det samme :p

Akkuratt samme her !!!! :(

Slitsomt..
Inatt var jeg oppe annenhver time :o

Veldig. Her er vi oppe og ammer annen hver time hver eneste natt :( vært sånn siden fødsel. Veldig slitsomt! Spesielt når man ikke får den pausen på kvelden i tillegg

føler meg SÅ heldig! mini legger seg mellom 20-21 på kvelden og sover til 08-09 neste morgen. Å det uten å være våken i det heele tatt på natten, sover som en stein.
Han begynte å sove mye bedre etter han fikk eget rom. Da sov han natten igjennom uten mat eller kos eller smokk. :)

Veldig. Her er vi oppe og ammer annen hver time hver eneste natt :( vært sånn siden fødsel. Veldig slitsomt! Spesielt når man ikke får den pausen på kvelden i tillegg

Uff, ja det er til å bli gal av..
Helsesøster anbefalte å øke mengde fast føde litt her :o

Uff, ja det er til å bli gal av..
Helsesøster anbefalte å øke mengde fast føde litt her :o

Her og, men innsett at problemet er ikke at han er sulten. Han har bare veldig behov for kos og nærhet om natta:/ så fast føde gjør ingen nytte. Men håper det hjelper for dere :-)

Samme her. Legger han i sengen og ammer han til han sovner.. Så går det alt fra 15-40 min så gråter han og roer seg ikke før han får mer mat. Slik holder han på fra han legger seg i 19-20 tiden og fram til 22.30-23. Er våken 1-2 ganger om natta,stort sett kl.3 og kl.5. Står opp mellom kl.7 og 9, avhengig om søstrene skal i barnehagen. Tenker at dette går seg til når de blir større.. Er vårt første barn som ikke bruker smokk,så det er mulig jeg får meg en overraskelse :p tiden vil vise :D veldig greit med smokk når de skal roe seg..

Tror ikke alle andre sover fra 19 til 7 ;) her bruker jeg flere timer hver kveld på å legge han, han sovner ikke før i 23-01 tiden, og er mye våken på natta for å spise. Det må ikke være noe galt av den grunn! De er jo små babyer ennå og er så forskjellige, trenger ikke være noe unormalt med din unge bare fordi noen andre sover hele natta :)

Back
Topp