Trenger objektive meninger

Grunnen til bestilling av flybillettene uten avtale på forhånd er visstnok at prisen på billettene var gunstige på bestillingspunktet, og han bestilte da impulsivt. Han kommer jo hit relativt ofte, og det blir ganske kostbart om man ser på det i det lange løpet.

Man har likevel tid til å ta en kjapp telefon før man bestiller billetten...

Skjønner samboeren din godt her, men nå hater jeg også overraskelsesbesøk. Familie og venner vet at de må si i fra før de kommer :p
 
Man har likevel tid til å ta en kjapp telefon før man bestiller billetten...

Skjønner samboeren din godt her, men nå hater jeg også overraskelsesbesøk. Familie og venner vet at de må si i fra før de kommer :p
Japp, absolutt! Jeg er heller ikke glad i overraskelsesbesøk :) men som jeg ser i denne tråden, så er meningene også litt delt, sånn som jeg er. Kjip sak som setter meg i en vanskelig situasjon.
 
Japp, absolutt! Jeg er heller ikke glad i overraskelsesbesøk :) men som jeg ser i denne tråden, så er meningene også litt delt, sånn som jeg er. Kjip sak som setter meg i en vanskelig situasjon.

Ja, enig i at det kunne vært løst annerledes når det først skjedde, selv om jeg mener at din far er hovedproblemet. Skjønner også at det er kjipt å havne i midten slik. Ideelt sett hadde din samboer endret planene sine denne gangen, og så kunne dere snakket sammen alle tre om at dere fra nå av ikke kommer til å endre planene dersom han kommer uanmeldt.

Håper det løser seg. Er jo veldig hyggelig ut at han kommer på besøk til dere såpass ofte selv om han bor et stykke unna :)
 
I mitt hode er en avtale en avtale, uavhengig av om det er med hennes foreldre og at dere ser de ofte. Jeg ville vært tydelig ovenfor din far på at dere setter stor pris på at han kommer, men at hvert besøk må planlegges, og at han derfor MÅ forhøre seg med dere før han bestiller flybilletter.
 
Hadde det kun skjedd en gang, så Ok, men når det skjer flere ganger er det absolutt din far som må skjønne at man kan ha andre planer som man ikke ønsker å endre på.
Første gangen ble jo faktisk samboeren din hjemme om enn noe ufrivillig, men at hun ikke gidder det gang nr to det skjønner jeg veldig godt!
Vi bor i samme hus som svigers og jeg hadde også blitt sur om vi hadde avtalt en hyttetur med dem og mine foreldre plutselig dukket opp. Ikke bare fordi jeg MÅTTE være sammen med svigers, men også fordi det er deilig å komme på hytta i det strålende været som er meldt.
 
Finn et tidspunkt det passer for dere at han kommer på besøk neste gang inviter ham på besøk. Da føler han seg velkommen og dere får planlagt besøket. Og dere slipper å komme i den samme kjipe situasjonen igjen.
 
Jeg er enig med at din far burde bli flinkere og avtale og forhøre seg med dere på forhånd. Men jeg syns også det er urimelig av din samboer og ta det slik, når dere tydeligvis tilbringer så mye tid med hennes familie. Når først din far kommer burde han selvfølgelig få sett barnebarnet sitt, når dere sikkert kan dra hvilken som helt annen helg på hytten med hennes foreldre, som det høres ut som dere gjør ofte. Her blir du satt i mellom, og det er ikke rettferdig. Begge burde vist litt mer forståelse på hver sin side. Det fine er at det høres ut som et lett problem å løse. Håper din far vet at dere sitter pris på at han kommer langveis fra for å være med dere på tross av den opphetede diskusjonen. Så håper jeg han også skjønner dette med planlegging og forhøre seg i forkant etter diskusjonen deres. Masse lykke til. Håper det ordner seg bedre i femtiden:happy:
Min tanke også
 
Jeg synes det er heeelt ute av samboeren din! Og helt nydelig av din far og bare komme innom! :bag: Har jo forståelse for at det kan være kjedelig å måtte gjøre om på planene sine, men skjer det SÅ mye nytt og spennende på den hytta så en ikke kan utsette det? Nei jeg er uenig med alle, og hurra for farfar som tar så mye intiativ :joyful:
 
Hei alle,

dette blir et litt langt innlegg da jeg trenger råd fra utenforstående, da jeg ikke vet helt selv hvor jeg står i denne situasjonen.

jeg har ei datter på ett år, jeg bor med samboer (mor til barnet). Vi bor i umiddelbar nærhet av hele hennes familie og møter de følgelig ofte. Min far, altså min datters farfar bor utenbys og er avhengig av fly for å besøke. Sist gang han skulle komme på besøk bestilte han flybiletter uten å forhøre seg med meg først. Vi hadde allerede lagt planer om å dra på hytta til foreldrene til min samboer. Vi endte opp med å utsette turen og komme hjem tidligere enn planlagt. Dette likte min samboer særdeles dårlig da vi hadde opprinnelig en avtale vi måtte endre på.

nå har dette skjedd igjen, denne helga. Det har først til en del uenigheter blant meg, samboer og min far. Denne gangen var ikke samboer med på å endre planene, og hun og min datter har dratt på hytta til hennes familie. Jeg har blitt hjem for å tilbringe tid med min far, da jeg ser han sjeldent (han er på besøk ei helg med 1-2mnds mellomrom). Min far er selvfølgelig ekstremt skuffet da han ønsker å tilbringe tid med min datter, og det faktum at vi nesten bor «oppå» samboers familie. Samboer er sur da vi opprinnelig hadde en avtale, og jeg bryter nå denne.

Jeg er derfor delt, og klarer ikke å «please» begge parter. Er det min samboer som er lite forståelsesfull, eller er det min far som gjør feil ved å forvente at vi skal droppe alt vi har i hendene, og kansellere allerede inngåtte avtaler?

hva tenker dere om denne smørja?
Min familie må også fly til meg, og det hadde revnet høylytt for meg opp de presterte å bestille billetter før de snakket med meg!
Din samboer reagerer helt normalt, hun forsøker kun å oppdra en voksen mann til å ta en prat med sin pappa om å lage avtaler.
Forstår du savner pappaen din og ønsker at ditt barn skal bli kjent med henne, MEN det skal skje når det passer alle. For meg høres han særdeles egoistisk ut.
 
Deres forhold til svigers er jo irrelevant. Han må planlegge bedre, spørre først. Samboeren din må slappe av litt.
Du bør ikke bli satt i en slik posisjon hvor du må velge.
 
Tenker svigerfar må lære å planlegge, men lurer veldig på hvorfor han ikke bare kunne ha vært med på hytta? :)
 
Tenker hvertfall at det ikke alltid er naturlig å ha med "fremmede" på hytta. Kan bare se for meg hvordan det ville vært om mine svigers og mine foreldre skulle vært sammen på hytta til svigers. Knøttliten sak hvor man praktisk talt ligger oppå hverandre for å få plass. Er ikke alltid det faller seg naturlig å invitere med seg ekstra folk på hyttetur :)

Når det er sagt ville jeg også blitt rimelig snurt om svigers FLERE GANGER bare dukka opp her uten å si ifra. Vi bor også nærme min familie og ser dem oftere enn svigers, men hvis vi hadde lagt spesielle planer ville jeg ikke bare avlyst dem fordi svigers fant ut at det passa dem å besøke oss nå. En fredagspizza hadde jeg så klart kunnet avlyse, men skjønner veldig godt at TS sin samboer ikke droppa hytta gang nummer 2..
 
Back
Topp