Trenger objektive meninger

Daddycool

Blir kjent med forumet
Hei alle,

dette blir et litt langt innlegg da jeg trenger råd fra utenforstående, da jeg ikke vet helt selv hvor jeg står i denne situasjonen.

jeg har ei datter på ett år, jeg bor med samboer (mor til barnet). Vi bor i umiddelbar nærhet av hele hennes familie og møter de følgelig ofte. Min far, altså min datters farfar bor utenbys og er avhengig av fly for å besøke. Sist gang han skulle komme på besøk bestilte han flybiletter uten å forhøre seg med meg først. Vi hadde allerede lagt planer om å dra på hytta til foreldrene til min samboer. Vi endte opp med å utsette turen og komme hjem tidligere enn planlagt. Dette likte min samboer særdeles dårlig da vi hadde opprinnelig en avtale vi måtte endre på.

nå har dette skjedd igjen, denne helga. Det har først til en del uenigheter blant meg, samboer og min far. Denne gangen var ikke samboer med på å endre planene, og hun og min datter har dratt på hytta til hennes familie. Jeg har blitt hjem for å tilbringe tid med min far, da jeg ser han sjeldent (han er på besøk ei helg med 1-2mnds mellomrom). Min far er selvfølgelig ekstremt skuffet da han ønsker å tilbringe tid med min datter, og det faktum at vi nesten bor «oppå» samboers familie. Samboer er sur da vi opprinnelig hadde en avtale, og jeg bryter nå denne.

Jeg er derfor delt, og klarer ikke å «please» begge parter. Er det min samboer som er lite forståelsesfull, eller er det min far som gjør feil ved å forvente at vi skal droppe alt vi har i hendene, og kansellere allerede inngåtte avtaler?

hva tenker dere om denne smørja?
 
Det er din far som er problemet. Hvem er det som bare bestiller flybilletter og kommer på besøk uten å avtale på forhånd:eek:
 
Det er din far som er problemet. Hvem er det som bare bestiller flybilletter og kommer på besøk uten å avtale på forhånd:eek:
Altså, han ringte å sa ifra at han kom, men først etter billettene var bestilt, typ 1 uke i forveien. Jeg er enig med deg, men samtidig synes det er trist at han ikke får tilbringt tid med min datter, samtidig om st jeg vet han har seg selv kun å takke.
 
Be din far lage avtaler i god tid, problem solved.
 
Din far er problemet. FØRST spør man om det passer, DERETTER bestiller man billetter.. Det er helt urimelig å forvente at andre skal slippe alt man har i hendene, og avlyse andre planer (og avtaler), når man ikke har spurt om det passer på forhånd.
 
Takk - jeg hadde en opphetet diskusjon med han etter jeg henta han på flyplassen i dag. Da var ikke det urimelig av meg.
 
Er enig med dem over, man spør før man kommer på besøk :) Selv om hennes familie bor nært så betyr ikke det at det er "greit" å bare avlyse avtaler for å tekkes han som kommer heller.
 
Jeg er enig med at din far burde bli flinkere og avtale og forhøre seg med dere på forhånd. Men jeg syns også det er urimelig av din samboer og ta det slik, når dere tydeligvis tilbringer så mye tid med hennes familie. Når først din far kommer burde han selvfølgelig få sett barnebarnet sitt, når dere sikkert kan dra hvilken som helt annen helg på hytten med hennes foreldre, som det høres ut som dere gjør ofte. Her blir du satt i mellom, og det er ikke rettferdig. Begge burde vist litt mer forståelse på hver sin side. Det fine er at det høres ut som et lett problem å løse. Håper din far vet at dere sitter pris på at han kommer langveis fra for å være med dere på tross av den opphetede diskusjonen. Så håper jeg han også skjønner dette med planlegging og forhøre seg i forkant etter diskusjonen deres. Masse lykke til. Håper det ordner seg bedre i femtiden:happy:
 
Jeg er enig med at din far burde bli flinkere og avtale og forhøre seg med dere på forhånd. Men jeg syns også det er urimelig av din samboer og ta det slik, når dere tydeligvis tilbringer så mye tid med hennes familie. Når først din far kommer burde han selvfølgelig få sett barnebarnet sitt, når dere sikkert kan dra hvilken som helt annen helg på hytten med hennes foreldre, som det høres ut som dere gjør ofte. Her blir du satt i mellom, og det er ikke rettferdig. Begge burde vist litt mer forståelse på hver sin side. Det fine er at det høres ut som et lett problem å løse. Håper din far vet at dere sitter pris på at han kommer langveis fra for å være med dere på tross av den opphetede diskusjonen. Så håper jeg han også skjønner dette med planlegging og forhøre seg i forkant etter diskusjonen deres. Masse lykke til. Håper det ordner seg bedre i femtiden:happy:
Ja, det er jo det som gjør dette vanskelig for meg. Ingen av partene virker å ha mye forståelse for det. Jeg ser begge sin side av saken.
 
Ja, det er jo det som gjør dette vanskelig for meg. Ingen av partene virker å ha mye forståelse for det. Jeg ser begge sin side av saken.
Tenker du burde ha en god samtale med hver av dem og forklare egentlig bare hvordan du føler det, hvis du ikke allerede har hatt det da:)
 
Tenker du burde ha en god samtale med hver av dem og forklare egentlig bare hvordan du føler det, hvis du ikke allerede har hatt det da:)
Har det - men fikk ikke alt for mye forståelse haha, fra noen av partene. Tror de begge er misfornøyde med at helga ikke ble som forventa. Men det er jo en enkel løsning som en del har påpekt her, og det er at min far avtaler med oss på forhånd før bestilling av flybilletter.
 
Som de andre sier, først og fremst din far som er "problemet" her. Man spør absolutt før man bestiller billetter.
Men, din samboer burde ha enten blitt hjemme med jentungen og deg, samt farfar eller latt jentungen være hjemme med deg og farfar.
Selv liker jeg dårlig å endre planer som er lagt på den måten, Og hadde nok blitt muggen, men klart å sette mine følelser til side, for barnet mitt.
Liker heller ikke å avlyse planer, så hadde også snakka med han om dette, så det ikke skjer igjen.
 
Som de andre sier, først og fremst din far som er "problemet" her. Man spør absolutt før man bestiller billetter.
Men, din samboer burde ha enten blitt hjemme med jentungen og deg, samt farfar eller latt jentungen være hjemme med deg og farfar.
Selv liker jeg dårlig å endre planer som er lagt på den måten, Og hadde nok blitt muggen, men klart å sette mine følelser til side, for barnet mitt.
Liker heller ikke å avlyse planer, så hadde også snakka med han om dette, så det ikke skjer igjen.
Ja, jeg var jo inne på tanken, men når dette er andre gangen det skjer på en 2 måneders tidsramme, så var samboer også mildt sagt fortvilet, og følgelig lite samarbeidsvillig, og jeg sleit litt med å argumentere for å holde jentungen hjemme...
 
Ja, jeg var jo inne på tanken, men når dette er andre gangen det skjer på en 2 måneders tidsramme, så var samboer også mildt sagt fortvilet, og følgelig lite samarbeidsvillig, og jeg sleit litt med å argumentere for å holde jentungen hjemme...
Det er forståelig, hadde ikke blitt særlig blid selv :p og kanskje like greit ho dro med ho, så ser din far at det kanskje ikke var det lureste å bestille billetter før han snakka med dere. Kanskje ikke i helga, men til neste gang :p
 
Det er forståelig, hadde ikke blitt særlig blid selv :p og kanskje like greit ho dro med ho, så ser din far at det kanskje ikke var det lureste å bestille billetter før han snakka med dere. Kanskje ikke i helga, men til neste gang :p
Jeg tenker i de samme banene :)
 
Kanskje du kan hente jenta di i morgen, så kan dere tre være sammen til søndag?
 
Kanskje du kan hente jenta di i morgen, så kan dere tre være sammen til søndag?
Jeg har også vært inne på den tanken, men er redd for at min samboer ikke kommer til å bli særlig fornøyd med den løsningen. Videre så er det et lite stykke å kjøre for å hente hun, i tillegg må man ta en ferge. Min samboer har jo selvfølgelig gledet seg til å være med hele sin familie på hytta i pinsehelga, og familien der har også gledet seg til å se jentungen, selv om de ser hun betraktelig mer enn det min far gjør. Er redd for at det bare blir mye mer rabalder enn det allerede er, om jeg prøver meg på noe sånt...
 
Jeg synes bare samboer til TS er barnslig og lite samarbeidsvillig, synes ikke hovedproblemet er far her. Det er kuriøst og spesielt å bare bestille seg billett - men det kan jo snus til å være en gest ment som en hyggelig overraskelse.

Jeg bor 2 fly og ca 5 timers reiseveg fra mine foreldre, og 15 sekunders gåtur fra svigers som er naboene våre. Om vi hadde planer med dem og mamma plutselig kom på overraskelsesbesøk så hadde planene med svigers raskt blitt kansellert. Også fra svigers’ side. De forstår det er lenge mellom hver gang mine foreldre kommer. Og at det er viktig for meg, for oss, og for vårt framtidige barn.

Synes det er utrolig smålig, egoistisk og sneversynt å bare sure (dure) avgårde uten hensyn til andres virkelighet... :( Nuvel. Det er nå min mening! :)
 
Jeg synes bare samboer til TS er barnslig og lite samarbeidsvillig, synes ikke hovedproblemet er far her. Det er kuriøst og spesielt å bare bestille seg billett - men det kan jo snus til å være en gest ment som en hyggelig overraskelse.

Jeg bor 2 fly og ca 5 timers reiseveg fra mine foreldre, og 15 sekunders gåtur fra svigers som er naboene våre. Om vi hadde planer med dem og mamma plutselig kom på overraskelsesbesøk så hadde planene med svigers raskt blitt kansellert. Også fra svigers’ side. De forstår det er lenge mellom hver gang mine foreldre kommer. Og at det er viktig for meg, for oss, og for vårt framtidige barn.

Synes det er utrolig smålig, egoistisk og sneversynt å bare sure (dure) avgårde uten hensyn til andres virkelighet... :( Nuvel. Det er nå min mening! :)
Grunnen til bestilling av flybillettene uten avtale på forhånd er visstnok at prisen på billettene var gunstige på bestillingspunktet, og han bestilte da impulsivt. Han kommer jo hit relativt ofte, og det blir ganske kostbart om man ser på det i det lange løpet.
 
Back
Topp