Trenger man klær i str 50?

Sjakktriks

Første møte med forumet
Hei!
Jeg er førstegangsmor med termin i mars. Er det behov for klær i størrelse 50 i det heletatt? Har sett at noen foretrekker å bare kjøpe fra 56, at det er bedre at det er litt romslig og kan brukes lenger, enn at de bruker 50 i to uker før man må legge det vekk.

Jeg har brukt str 50 til alle mine barn i begynnelsen. De har vært mellom 42 og 50 cm lange.

Gjennomsnittbabyen er 50 cm ved fødsel, også er det jo individuelt hvor fort de vokser. Min var 50 cm og 3 kg, hun svømte egentlig i 50 ved fødsel siden hun var litt slank :smiley-ashamed004 Hun ble målt veldig stor på mange ultralyder, så hadde ikke mye i 50, så måtte ut en uke etter fødsel og kjøpe alt en bruktbutikk hadde i 50 :hilarious: Vi brukte det i ca. 1 mnd.
Så kjøp noen få plagg, så ser du an behovet etter fødsel

Vi fikk aldri bruk for størrelse 50. Venter du gutt eller jente og pleier de være store eller små i familien? Det kan potensielt ha noe å si også. Neste gang tror jeg at jeg ville hatt to sett i str 50, men holdt meg til 56. Og så heller fylt på etter fødsel ved behov.

Begge mine var 47 cm så har brukt str 50. 1 barn kom 26 dagar før termin og nr 2 kom 12 dagar før. Brukte body i str 56 og i begynnelsen pga dei gulpa masse, då blir d ein del klesskift ila dagen. Komme an på kroppsfasong og koss fort babyen vekse. Går an å ønske str 50 i barselgave viss din e liten ved fødsel, så trenge du ikkje kjøpa masse i str 50 på forhånd

Back
Topp