Trenger man en bleiebøtte?

tingelingeling

Flørter med forumet
Hei,

Jeg er begynt å handle inn til babyen kommer, så lurer jeg på om en babybøtte er lurt eller bare bortkastede penger? Noen med erfaring fra det?
 
Sniker fra juli, Etter hva jeg har lest meg til kommer det litt Ann på hvordan du bor :p om det er nærme søppelkassa de ute eller ikke:)?
 
Viss du har ein BarnasHus i nærleiken kan du som gravid/nybakt mamma melde deg som medlem der og få gratis bleiebøtte med ein refill. Gjorde eg, men har ikkje gidda hente. Er ikkje sikkert eg gjer det heller, for klarar meg fint med pedalspannet mitt. Veit om nokon som absolutt MÅTTE ha ei slik (men enkelte bleiebøtter med refill har sinnsjukt dyre refill), medan andre har kasta den ut etter å ha prøvd den, fordi refill er så dyrt. Smak og behag, med andre ord.
 
Jeg MÅ ha bleiebøtte :) Hadde det forrige gang og det var gull verd. Varme i gulvet på badet, og badet i 2 etasje, så er det ikke aktuelt å gå ut med bleier flere ganger daglig. Jeg har registrert meg på barnas hus sine sider , og fått lapp, så jeg kan hente gratis bleiebøtte og refill :) Kjekmpekjekt , det er plass til godt med bleier og man slipper lukt. Refillene er litt dyre i innkjøp, men synes de er drøye jeg egentlig. Vi bor 1,5 time fra der de kjøpes, så kjøper litt om gangen da. Nå vet jeg flere har kjøpt fra ebay og Danmark litt billigere .
 
Vi brukte bleieposer fra libero og kastet i vanlig søppel. Den ble tømt hver dag. Bleiebøtta ble lite brukt så satte den vekk så man slapp å tømme to bøtter, syns den luktet vondt.
 
Sniker fra februar, vi syntes bleiebøtte er helt supert! Fikk gratis på barnas hus. Vi bor i lavblokk, 3. Etg og går ikke alltid ut hver dag med søpla, dermed er bleiebøtta gull verdt :) tips: refillene er dyre, men mange selger unna ubrukte på finn billig. Jeg har fått kjøpt meg 5 stk til en hundrings ;)
 
Jeg MÅ ha bleiebøtte :) Hadde det forrige gang og det var gull verd. Varme i gulvet på badet, og badet i 2 etasje, så er det ikke aktuelt å gå ut med bleier flere ganger daglig. Jeg har registrert meg på barnas hus sine sider , og fått lapp, så jeg kan hente gratis bleiebøtte og refill :) Kjekmpekjekt , det er plass til godt med bleier og man slipper lukt. Refillene er litt dyre i innkjøp, men synes de er drøye jeg egentlig. Vi bor 1,5 time fra der de kjøpes, så kjøper litt om gangen da. Nå vet jeg flere har kjøpt fra ebay og Danmark litt billigere .
De som har kjøpt på ebay hva slags søkeord har de brukt?
 
Må nok en gang reklamere for Ubbi bleiebøtta ;0) Koster litt å kjøpe, men man kan bruke vanlige poser. Spart inn igjen på 3 refills :0)
 
Vi bor i første med søpla rett utenfor, så jeg går ut ifra at jeg vil ha bleiene ut av huset fortest mulig og ikke samle opp særlig mange inne..
 
Vi er nødt til å ha stellebord i 2. etg. Jeg håper jeg får trikset til vanlig pose i de gratisbøttene. Evt. handle inn rimeligere poser i Sverige. Syns den Ubbi bøtta er å rane oss foreldre altså! Hvor mye skal vi liksom bruke på bleiebøtte? Helt vanvittig pris altså. Det finnes nok av andre ting å bruke pengene våre på! :)
 
Jeg har helt angst for bleiebøtter og har aldri brukt det hjemme. De er luktfrie helt til den skal tømmes, da lukter det død og fordervelse!! ( selv i bhg der vi tømmer daglig, tenker med skrekk og gru om den skulle stått på varmekabler hjemme og tømme sjeldnere!) her bruker vi vanlig søppelbøtte og småposer ( bleieposer/hundebæsjposer/brødposer) som knytes rundt bæsjebleier før de går i søpla. Lukter ikke mye da
 
Har alle dyre ting fra første jenta vår (vogn,seng og lignende), så her har jeg bestemt meg for å kjøpe ubbi sin bleiebøtte;) de refillene er så pass dyre at man sparer det inn igjen. Må ha en ny vanlig bøtte på badet også så greit å kunne bruke den til vanlig også☺
 
Vi er nødt til å ha stellebord i 2. etg. Jeg håper jeg får trikset til vanlig pose i de gratisbøttene. Evt. handle inn rimeligere poser i Sverige. Syns den Ubbi bøtta er å rane oss foreldre altså! Hvor mye skal vi liksom bruke på bleiebøtte? Helt vanvittig pris altså. Det finnes nok av andre ting å bruke pengene våre på! :)
Den er dyr i innkjøp, men man sparer den inn igjen på 3 pk med refill. Så på sikt er den jo billigere enn de andre.
 
Den er dyr i innkjøp, men man sparer den inn igjen på 3 pk med refill. Så på sikt er den jo billigere enn de andre.
Jeg syns likevel ikke prisen kan forsvares.. Men så kommer jeg ikke til å kjøpe disse refillene, og kommer dermed aldri til å bruke de pengene.
 
Vi hadde bleiebøtte av typen gratis på barnas hus til førstemann. Kjøpte et par refiller før vi tok oss i å tenke over om dette faktisk var nødvendig. Vanlig pedalbøtte har fungert utmerket siden. Bæsjebleiene får en ekstra lilla pose rundt seg før de går i søpla, og jeg synes lukten ved tømming er bedre enn da vi hadde bleiebøtte, husker jeg gruet meg veldig til å tømme den... Bytter ca annenhver dag, men regner med den må tømmes daglig når vi får to bleiebarn. Vi passerer søppelrommet på vei ut, så det er ikke noe stress her.
 
Vi hadde bleiebøtte til førstemann, men syns det blir dyrt per bleie for de refillene er ikke billige. Jeg kjøper ekstra med bæsjeposer fra Rema når jeg handler og kaster bæsjebleier i dem. Legger den i en pose ute, og så går de i søppeldunken i løpet av dagen :)
 
Vi er nødt til å ha stellebord i 2. etg. Jeg håper jeg får trikset til vanlig pose i de gratisbøttene. Evt. handle inn rimeligere poser i Sverige. Syns den Ubbi bøtta er å rane oss foreldre altså! Hvor mye skal vi liksom bruke på bleiebøtte? Helt vanvittig pris altså. Det finnes nok av andre ting å bruke pengene våre på! :)

Syns gratisbøttene er å rane oss :p da er du nødt til å kjøpe refill noe du ikke trenger til ubbi-bøttene! Med de må du jo ut med litt mer i starten, men det sparer du fort inn igjen ved å bruke vanlige søppelposer ;) men håper du får til å bruke vanlige poser i gratisbøtta altså, om det er mulig :)
 
Back
Topp