Trenger litt synsing og råd. Litt langt innlegg.. :-) *oppdatert*



TulleHøna skrev:


Mrs.Chuck Bass skrev:


TulleHøna skrev:


Mrs.Chuck Bass skrev:

Da har jeg ringt legekontoret, og jeg fikk komme for å snakke med legen i morgen kl 11.30 :-) OG jeg greide å gjennomføre samtalen uten å begynne å gråte! :p Syns det er så vanskelig å snakke om at jeg er gravid (og ikke minst selve g-ordet! Grøss...), på en normal måte med folk. Men nå er jeg litt letta, og kan begynne å telle timer til morgendagens legetime, i stedet for å telle sekunder til den om 9 dager :p 


hahahah!! jeg liker heller ikke å si g-ordet! syns det er pinlig :P
men det var bra du fikk time tidligere! det er deilig å bli hørt og tatt hensyn til!
så får vi krysse fingrene for at du får en UL :D


Uff, det er virkelig et forferdelig ord! :p Spes på trøndersk; gravvvid, liksom. Haha! 
Ja, nå kan jeg slappe av bittelitt mer, i en liten stund :p Håper virkelig jeg får UL ja! Hun kan da ikke nekte meg det? :s Hvilken grunn har hun for det, liksom? Heldigvis er det samme lege som sist. Da satt jeg der og strågråt mens hun fylte ut sykemelding. Hadde nettopp vært på UL og sett bare rester av fosteret da. Så hun er kjent med situasjonen :-)


hahaha! kanskje jeg skal begynne å i si det på trønder :P ringe pappa å si ,: du fattærn, æ e gravvvid æ shø!!"
 syns ikke det er bedre sånn vi sier det her nede. graviiiiiid! blir liksom å trekke det pinlige ordet så langt!
nei, hva med svanger? på tjukka, bolle i ovnen, på tjukken, prego, med barn......
eller bare rett å slett være ærlig å si, jeg har pult på meg en liten rakker!
uff emoticon


Jeg tror nok ikke de nekter det UL! kan ikke se poenget med å gjøre det! 


Haha, nettopp derfor jeg sendte melding til mamma når jeg skulle fortelle det! :p 
Jeg tenker alltid på hun stressa dama som sa "kjøp melk og brød, Bonzo er død, jeg er gravIIIId, hade" når jeg hører ordet! :p
Alt annet enn "gravid" funker! Eller.. "havna i uløkka" blir sjeldent brukt..... ;p Det går mest i preg, svanger og på tjukken her i gården ja :-D

Hun kan jo finne på å si at det ikke er noe vits da.. Men det er jo vits! :p Kommer til å drømme om denne legetimen mange ganger i natt..
 
Bra at du fikk flyttet timen til i morgen. Masse masse lykke til!!! Håper du får en bedre legetime en den jeg hadde i dag.

Kommer til å tenke på deg i morgen, dette kommer nok til å gå så bra vettu! 
 


KatlaJ skrev:
Bra at du fikk flyttet timen til i morgen. Masse masse lykke til!!! Håper du får en bedre legetime en den jeg hadde i dag.

Kommer til å tenke på deg i morgen, dette kommer nok til å gå så bra vettu! 


Tusen takk! :-) Hva skjedde med deg i dag da? :o

nvmnd, så tråden din :-)
 
Hahaha, jeg må le av praten om det å bruke ordet gravid! Kjenner meg mildt sagt igjen her ja! Om alt ser bra ut på UL i morgen, skal jeg ta med meg bilder derfra, slik at jeg kan bruke dem når nyheten skal formidles, slik at jeg slipper å bruke en av de teite ordene :P

 


M_N86 skrev:
Hahaha, jeg må le av praten om det å bruke ordet gravid! Kjenner meg mildt sagt igjen her ja! Om alt ser bra ut på UL i morgen, skal jeg ta med meg bilder derfra, slik at jeg kan bruke dem når nyheten skal formidles, slik at jeg slipper å bruke en av de teite ordene :P



Helt enig ;-)
 


Mrs.Chuck Bass skrev:


Gabriella Ilona skrev:
Vet hvordan det kan være....har selv inntil i går hatt en uvirkelighetsfølelse rundt det hele. Var i går på kontroll, og legen hørte etter hjertelyd. Da han ikke fant den ble jeg ikke overrasket, har på en måte innstilt meg på at det bare er 50-50 sjanse for at dette skal gå bra. 
På veien hjem stakk jeg innom en venninne, som har dopler apparat (angelsound), og lånte med meg den hjem. Etter litt leting fant jeg hjertelyden, 156 slag i minuttet:) En ubeskrivelig følelse!! Føler meg nå myyye tryggere på at det faktisk skal bli en baby om et halvt års tid. 

Vet det er flere som er negative til bruk av dette, men for min del er det suverent! Mye bedre enn å være usikker og redd!! Kanske det kunne vært en ide for deg også? Si i fra om du ønsker det, så skal jeg gi deg noen gode råd om bruk:)
 Ønsker deg lykke, lykke til i morgen


Jeg har kjøpt en Angelsound, men har til gode å finne noe hjertelyd enda. Har ikke prøvd så mye, for det er jo litt tidlig enda, så det vil nok ikke gjøre det enklere for meg om jeg ikke finner den. Jeg satser alle pengene mine på at jeg må få en UL nå, så får jeg bare ta ting derfra etterpå :-) Men du kan gjerne komme med tips og råd alikevel da! :-) Kan jo hende jeg vil bruke den etter hvert :-)

Ser jo nå en egen tråd om angelsound. Har nok ikke mange råd utover det som står der. Husk å ligge flatt i sengen, om ikke du hører noe kan det være at barnet ligger med ryggen til. Prøv å reise deg opp, og legg deg ned igjen:) Lykke til i dag:)


 
Back
Topp