Trenger litt synsing og råd. Litt langt innlegg.. :-) *oppdatert*

Mrs.Chuck Bass

Forelsket i forumet
Vet ikke hvor mange som har fått det med seg, jeg har nevnt det i noen innlegg i div tråder her, men jeg sliter virkelig med å forstå hva som skjer inni meg, og jeg går bare og venter på at jeg skal begynne å blø, og jeg er paranoid, og derfor sikker på at fosteret er dødt. Jeg drømmer om det om natta, og jeg greier aldri å glede meg skikkelig. Jeg og typen snakker ofte om hvordan det kommer til å bli med en baby, og vi fantaserer og alt sånt, men det er liksom aldri helt ekte fra min side.. Opplevde å begynne å styrtblø 11+6 for et par år siden, så jeg kommer nok ikke til å slappe av og senke skuldrene før om leeenge. Vi var jo på UL i uke 7, da var alt helt fint, men alikevel er det ikke nok. Jeg har symptomer som kvalme, ømme bryster, kramper i livmora, og alt det der, men som sagt, så er det ikke nok..

Så til poenget. Jeg skal til legen for første kontroll neste fredag, men det er VELDIG lenge til føler jeg. Derfor lurte jeg på om hva dere tror sjansen er for at om jeg ringer legekontoret f.eks i morgen, om jeg kunne fått en henvisning til UL da? Eller må jeg komme for å prate med legen om det osv for å få det? Siden det visstnok tar noen dager å få time også, liksom.. Hva tror dere? Jeg har ikke tenkt å si noe om den UL´en vi allerede har vært på, tilfelle det "minsker sjansen" for å få en henvisning nå. Kanskje det høres barnslig ut, men. 

_____________________________________________________________________

Da har jeg ringt legekontoret, og jeg fikk komme for å snakke med legen i morgen kl 11.30 :-) OG jeg greide å gjennomføre samtalen uten å begynne å gråte! :p Syns det er så vanskelig å snakke om at jeg er gravid (og ikke minst selve g-ordet! Grøss...), på en normal måte med folk. Men nå er jeg litt letta, og kan begynne å telle timer til morgendagens legetime, i stedet for å telle sekunder til den om 9 dager :p 
 
Selv om det mest sannsynlig er alt i orden med lille nurket dit skjønner jeg bekymringene dine godt! Ikke minst når du har opplevd å miste så "seint" før. 
Jeg ringte legekontoret mitt for å bestille tidlig time for første svangerskapskontroll fordi jeg ville få henvisning til ul. Dama på tlf snakket ikke noe om at den kunne jeg få via tlf, jeg måtte bestille time for det. Skal dit i morgen og gleder meg. Alltid gøy og litt betryggende å dra til legen/gyn/jordmor.... selv om det sjelden skjer så mye i disse timene. 

Men jeg synes du burte prøve å ringe legekontoret ditt i morgen og fortelle dem om bekymringene dine og spørre om du kan få henvisning til ul via telefonen. Kanskje kan legen din ringe deg... eller sjekke om du får flyttet timen din litt frem... Er det fredag neste uke du skal? 

Lykke til!!! 
 


KatlaJ skrev:
Selv om det mest sannsynlig er alt i orden med lille nurket dit skjønner jeg bekymringene dine godt! Ikke minst når du har opplevd å miste så "seint" før. 
Jeg ringte legekontoret mitt for å bestille tidlig time for første svangerskapskontroll fordi jeg ville få henvisning til ul. Dama på tlf snakket ikke noe om at den kunne jeg få via tlf, jeg måtte bestille time for det. Skal dit i morgen og gleder meg. Alltid gøy og litt betryggende å dra til legen/gyn/jordmor.... selv om det sjelden skjer så mye i disse timene. 

Men jeg synes du burte prøve å ringe legekontoret ditt i morgen og fortelle dem om bekymringene dine og spørre om du kan få henvisning til ul via telefonen. Kanskje kan legen din ringe deg... eller sjekke om du får flyttet timen din litt frem... Er det fredag neste uke du skal? 

Lykke til!!! 

Noen ganger syns jeg selv at jeg er kjempeteit som tenker sånn og, men jeg kan ikke noe for det. Mens andre ganger er det nesten så jeg angrer meg for at vi i det hele tatt ble gravide, for "jeg kommer jo bare til å miste alikevel"... 

Det er neste fredag, den 31., jeg opprinnelig har time ja. Kanskje jeg skal ta en telefon da, bare for å høre.. Kan jo hende jeg kan få komme litt tidligere om de har tid ja. Åh, det skal virkelig ikke være bare fryd og gammen dette her, altså!
 
Jeg skjønner så godt tankegangen din! Jeg har følt det samme nå i mange uker :/
Prøv å få henvisning til ul, men om det ikke går nå, så anbefaler jeg å prøve å få en time på en privat klinikk, for det er ikke noe som er verre enn å gå rundt å bekymre seg og være redd...
 
Det verste som skjer hvis du ringer og spør er at de sier at du ikke kan komme tidligere, så du har ikke noe å tape! Ring og spør! Bedre å ringe for ofte. Det er ikke bra for noen å være så bekymret. 
Men bekymringene dine har du absolutt lov til å ha!! Selv om de kan føles teite da er det dine følelser og de har du lov til å ha. 
Jeg opplevde i hvert fall at gynekologen min skjønte veldig godt bekymringene mine og ville gjøre alt for å roe meg ned. Håper du har en forståelsesfull lege. 
 
Jeg ville ringt og bedt om at han skriver en henvisning til tidlig ul, som du kan hente i luka. Så ringer du et privat senter og hører om du kan få komme kjapt og tar med deg henvisningen dit. Det skader ikke å prøve. Skjønner godt at du føler sånn, og jeg kan ikke si noe som vil trøste deg heller.. Det må bare tid til.. Man må liksom over den "fryktede" perioden hvor ting gikk galt... Tror jeg.. Men du har god grunn til å følges opp og få ultralyd.. håper det ordner seg.. og.. STOR KLEM! <3
 
Takk for at dere ikke syns jeg er teit, og ikke prøver å muntre meg opp med dumme klisjèer <3 Det er det verste jeg vet. 

Gråt litt i armkroken til kjæresten min, og i pelsen til hunden i stad, før jeg bestemte meg for å ringe og høre. Hvis det ikke er noe å hente der, så tror jeg bare at jeg er nødt til å dra på en privat klinikk igjen. Det er så absolutt verdt 1000 kr tenker jeg. 
Må bare skrive ned stikkord om hva jeg skal si til hun stakkars legesekretæren som kommer til å måtte høre på gråtinga og klaginga mi i morgen tidlig :p Ellers blir det bare at jeg ringer og bare gråter, og det blir litt dumt...

Nå skal jeg gå og legge meg, skal oppdatere dere i morgen om hva som blir sagt/gjort. Er virkelig glad for at jeg har noen å prate sånn til, og attpåtil få være helt anonym! Takk skal dere ha! Og god natt :-)
 
Håper du får komme inn på UL så du slipper å bekymre deg, tror alle er bekymret i denne tiden så det er nok bare vanlig :) Lykke til!
 
Eg skjønner at du er bekymret, men hvis du tenker såpass mye på det så hadde eg ringt legekontoret å prøvd å få en tidligere time! Det skader ikke å prøve!;)
 
jeg hadde snakka med legen og sagt at jeg ikke klarte å slappe av pga jeg hadde den gamle opplevelsen hengende over hodet! ville sagt jeg gjerne ville ha en ultralyd! og jeg hadde unngått å fortelle om den forrige ultralyden! noen ganger man man utnytte systemet littegrann! :)
 
God morgen! :-) Har våkna for en liten halvtime siden, men har enda ikke ringt legen. Må bare få i meg noe spiselig først, for denne kvalmen her kan fremkalle spying veldig fort kjenner jeg! Så jeg må spise litt saltstenger og drikke litt capri-sonne først ;-) 

Det er rart, men jeg føler meg mye roligere angående dette nå, bare etter en natts søvn. Jeg føler meg ikke like frika ut over at alt har gått til helvete nå.. Kanskje fordi jeg fikk skrevet ned alle tankene mine her, og fordi jeg nå har bestemt meg for å inkuldere legen i de. Ikke vet jeg. Men skal som sagt prøve å ringe legen om en liten stund, må bare være sikker på at jeg ikke spyr i telefonrøret først ;p
 
Vet du hva.. Det er overhode ikke teit å tenke som du gjør, og jeg vet alt om det... Hadde det på helt lik måte forrig svangerskap... Konstant redd for å komme på do å oppdage blod.. Jeg var forrige gang sykemeldt til uke 16, mye pga dette..

Var på ultralyd i uke 8 og 12.. Alt så strålende ut, men likevel... Gruet meg noe sinnsykt til ordinær ultralyd.. Og tror faktisk ikke jeg hadde greid å glede meg skikkelig over å være gravid før denne..

Håper du har fått flyttet timen din hos legen, og fått henvisning til ultralyd.. Det hjelper å se at alt faktisk er bra.. Ellers så vil jeg si at du kan prøve å få time hos jordmoren. Jeg hadde ofte timer hos jordmor tidlig i svangerskapet forrige gang fordi jeg var så bekymret.. Og fikk beskjed at når jeg ble veldig bekymret så måtte jeg ringe for å få komme inn å snakke og høre etter hjertelyden.

Masse masse klemmer til deg! Håper du snart greier å glede deg over graviditeten.. Dersom du har behov så ta kontakt med lege/jordmor (jordmor har best tid) for å snakke og gjerne høre hjertelyd..
 


mklu83 skrev:
Vet du hva.. Det er overhode ikke teit å tenke som du gjør, og jeg vet alt om det... Hadde det på helt lik måte forrig svangerskap... Konstant redd for å komme på do å oppdage blod.. Jeg var forrige gang sykemeldt til uke 16, mye pga dette..

Var på ultralyd i uke 8 og 12.. Alt så strålende ut, men likevel... Gruet meg noe sinnsykt til ordinær ultralyd.. Og tror faktisk ikke jeg hadde greid å glede meg skikkelig over å være gravid før denne..

Håper du har fått flyttet timen din hos legen, og fått henvisning til ultralyd.. Det hjelper å se at alt faktisk er bra.. Ellers så vil jeg si at du kan prøve å få time hos jordmoren. Jeg hadde ofte timer hos jordmor tidlig i svangerskapet forrige gang fordi jeg var så bekymret.. Og fikk beskjed at når jeg ble veldig bekymret så måtte jeg ringe for å få komme inn å snakke og høre etter hjertelyden.

Masse masse klemmer til deg! Håper du snart greier å glede deg over graviditeten.. Dersom du har behov så ta kontakt med lege/jordmor (jordmor har best tid) for å snakke og gjerne høre hjertelyd..


Tusen takk, det hjelper å høre om fler som er som meg! Det er liksom ikke det at jeg går rundt og er hysterisk og så fryktelig bekymra hele tiden eller, det er mer en paranoid overbevisning jeg har om at det allerede har gått galt, ikke at jeg er redd for at det skal gjøre det!
Jeg fikk flytta timen til i morgen, så jeg håper virkelig jeg kan få en UL av legen nå. Men det med jordmor var ikke dumt nei, kanskje jeg skal undersøke mulighetene jeg har for det og :-) Leger er jo litt mer sånn "sitte og skrive på PC´en samtidig som de stiller standard spørsmål" liksom.. Jordmødre er tykke, godt voksne damer, med myke hender og all verden av kunnskap og kløkt som gir de beste klemmene mellom hengepuppene <3 hverfall er det sånn jeg ser de for meg :p
 


Mrs.Chuck Bass skrev:

Da har jeg ringt legekontoret, og jeg fikk komme for å snakke med legen i morgen kl 11.30 :-) OG jeg greide å gjennomføre samtalen uten å begynne å gråte! :p Syns det er så vanskelig å snakke om at jeg er gravid (og ikke minst selve g-ordet! Grøss...), på en normal måte med folk. Men nå er jeg litt letta, og kan begynne å telle timer til morgendagens legetime, i stedet for å telle sekunder til den om 9 dager :p 


hahahah!! jeg liker heller ikke å si g-ordet! syns det er pinlig :P
men det var bra du fikk time tidligere! det er deilig å bli hørt og tatt hensyn til!
så får vi krysse fingrene for at du får en UL :D
 


Mrs.Chuck Bass skrev:


mklu83 skrev:
Vet du hva.. Det er overhode ikke teit å tenke som du gjør, og jeg vet alt om det... Hadde det på helt lik måte forrig svangerskap... Konstant redd for å komme på do å oppdage blod.. Jeg var forrige gang sykemeldt til uke 16, mye pga dette..

Var på ultralyd i uke 8 og 12.. Alt så strålende ut, men likevel... Gruet meg noe sinnsykt til ordinær ultralyd.. Og tror faktisk ikke jeg hadde greid å glede meg skikkelig over å være gravid før denne..

Håper du har fått flyttet timen din hos legen, og fått henvisning til ultralyd.. Det hjelper å se at alt faktisk er bra.. Ellers så vil jeg si at du kan prøve å få time hos jordmoren. Jeg hadde ofte timer hos jordmor tidlig i svangerskapet forrige gang fordi jeg var så bekymret.. Og fikk beskjed at når jeg ble veldig bekymret så måtte jeg ringe for å få komme inn å snakke og høre etter hjertelyden.

Masse masse klemmer til deg! Håper du snart greier å glede deg over graviditeten.. Dersom du har behov så ta kontakt med lege/jordmor (jordmor har best tid) for å snakke og gjerne høre hjertelyd..


Tusen takk, det hjelper å høre om fler som er som meg! Det er liksom ikke det at jeg går rundt og er hysterisk og så fryktelig bekymra hele tiden eller, det er mer en paranoid overbevisning jeg har om at det allerede har gått galt, ikke at jeg er redd for at det skal gjøre det!
Jeg fikk flytta timen til i morgen, så jeg håper virkelig jeg kan få en UL av legen nå. Men det med jordmor var ikke dumt nei, kanskje jeg skal undersøke mulighetene jeg har for det og :-) Leger er jo litt mer sånn "sitte og skrive på PC´en samtidig som de stiller standard spørsmål" liksom.. Jordmødre er tykke, godt voksne damer, med myke hender og all verden av kunnskap og kløkt som gir de beste klemmene mellom hengepuppene <3 hverfall er det sånn jeg ser de for meg :p


Likte beskrivelsen din av jordmor.. :) Jordmoren jeg gikk til forrige svangerskap gikk rett inn i det bildet.. :D  
Bra du fikk time hos legen allerede imorgen, er nok godt å snakket med legen. Og forhåpentligvis få henvisning til ultralyd.. Håper du får fort time til den også.. :)

Ikke kjekt når tanker om forrige gang kommer hver gang du føler et håp om at det faktisk har gått bra denne gangen.. Føler det litt sånn denne gangen også, men ikke på langt nær slik som forrige gang.. :) Gleder meg faktisk til ultralyd neste uke.. :)
Første ultralyden jeg gledet meg til forrige gang var i uke 32.. :D
 


TulleHøna skrev:


Mrs.Chuck Bass skrev:

Da har jeg ringt legekontoret, og jeg fikk komme for å snakke med legen i morgen kl 11.30 :-) OG jeg greide å gjennomføre samtalen uten å begynne å gråte! :p Syns det er så vanskelig å snakke om at jeg er gravid (og ikke minst selve g-ordet! Grøss...), på en normal måte med folk. Men nå er jeg litt letta, og kan begynne å telle timer til morgendagens legetime, i stedet for å telle sekunder til den om 9 dager :p 


hahahah!! jeg liker heller ikke å si g-ordet! syns det er pinlig :P
men det var bra du fikk time tidligere! det er deilig å bli hørt og tatt hensyn til!
så får vi krysse fingrene for at du får en UL :D


Uff, det er virkelig et forferdelig ord! :p Spes på trøndersk; gravvvid, liksom. Haha! 
Ja, nå kan jeg slappe av bittelitt mer, i en liten stund :p Håper virkelig jeg får UL ja! Hun kan da ikke nekte meg det? :s Hvilken grunn har hun for det, liksom? Heldigvis er det samme lege som sist. Da satt jeg der og strågråt mens hun fylte ut sykemelding. Hadde nettopp vært på UL og sett bare rester av fosteret da. Så hun er kjent med situasjonen :-)
 
Vet hvordan det kan være....har selv inntil i går hatt en uvirkelighetsfølelse rundt det hele. Var i går på kontroll, og legen hørte etter hjertelyd. Da han ikke fant den ble jeg ikke overrasket, har på en måte innstilt meg på at det bare er 50-50 sjanse for at dette skal gå bra. 
På veien hjem stakk jeg innom en venninne, som har dopler apparat (angelsound), og lånte med meg den hjem. Etter litt leting fant jeg hjertelyden, 156 slag i minuttet:) En ubeskrivelig følelse!! Føler meg nå myyye tryggere på at det faktisk skal bli en baby om et halvt års tid. 

Vet det er flere som er negative til bruk av dette, men for min del er det suverent! Mye bedre enn å være usikker og redd!! Kanske det kunne vært en ide for deg også? Si i fra om du ønsker det, så skal jeg gi deg noen gode råd om bruk:)
 Ønsker deg lykke, lykke til i morgen
 


Gabriella Ilona skrev:
Vet hvordan det kan være....har selv inntil i går hatt en uvirkelighetsfølelse rundt det hele. Var i går på kontroll, og legen hørte etter hjertelyd. Da han ikke fant den ble jeg ikke overrasket, har på en måte innstilt meg på at det bare er 50-50 sjanse for at dette skal gå bra. 
På veien hjem stakk jeg innom en venninne, som har dopler apparat (angelsound), og lånte med meg den hjem. Etter litt leting fant jeg hjertelyden, 156 slag i minuttet:) En ubeskrivelig følelse!! Føler meg nå myyye tryggere på at det faktisk skal bli en baby om et halvt års tid. 

Vet det er flere som er negative til bruk av dette, men for min del er det suverent! Mye bedre enn å være usikker og redd!! Kanske det kunne vært en ide for deg også? Si i fra om du ønsker det, så skal jeg gi deg noen gode råd om bruk:)
 Ønsker deg lykke, lykke til i morgen


Jeg har kjøpt en Angelsound, men har til gode å finne noe hjertelyd enda. Har ikke prøvd så mye, for det er jo litt tidlig enda, så det vil nok ikke gjøre det enklere for meg om jeg ikke finner den. Jeg satser alle pengene mine på at jeg må få en UL nå, så får jeg bare ta ting derfra etterpå :-) Men du kan gjerne komme med tips og råd alikevel da! :-) Kan jo hende jeg vil bruke den etter hvert :-)
 


Mrs.Chuck Bass skrev:


TulleHøna skrev:


Mrs.Chuck Bass skrev:

Da har jeg ringt legekontoret, og jeg fikk komme for å snakke med legen i morgen kl 11.30 :-) OG jeg greide å gjennomføre samtalen uten å begynne å gråte! :p Syns det er så vanskelig å snakke om at jeg er gravid (og ikke minst selve g-ordet! Grøss...), på en normal måte med folk. Men nå er jeg litt letta, og kan begynne å telle timer til morgendagens legetime, i stedet for å telle sekunder til den om 9 dager :p 


hahahah!! jeg liker heller ikke å si g-ordet! syns det er pinlig :P
men det var bra du fikk time tidligere! det er deilig å bli hørt og tatt hensyn til!
så får vi krysse fingrene for at du får en UL :D


Uff, det er virkelig et forferdelig ord! :p Spes på trøndersk; gravvvid, liksom. Haha! 
Ja, nå kan jeg slappe av bittelitt mer, i en liten stund :p Håper virkelig jeg får UL ja! Hun kan da ikke nekte meg det? :s Hvilken grunn har hun for det, liksom? Heldigvis er det samme lege som sist. Da satt jeg der og strågråt mens hun fylte ut sykemelding. Hadde nettopp vært på UL og sett bare rester av fosteret da. Så hun er kjent med situasjonen :-)


hahaha! kanskje jeg skal begynne å i si det på trønder :P ringe pappa å si ,: du fattærn, æ e gravvvid æ shø!!"
 syns ikke det er bedre sånn vi sier det her nede. graviiiiiid! blir liksom å trekke det pinlige ordet så langt!
nei, hva med svanger? på tjukka, bolle i ovnen, på tjukken, prego, med barn......
eller bare rett å slett være ærlig å si, jeg har pult på meg en liten rakker!
uff emoticon


Jeg tror nok ikke de nekter det UL! kan ikke se poenget med å gjøre det! 

 
Back
Topp