Trenger litt hjelp med klesvask!

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Jeans skal jo ikke vaskes med skyllemiddel/tøymykner... men syns de blir så stive. Har dere noe annet oppi der??

Har ikke tørketrommel så det er ikke aktuelt for meg :)

Oo, skal det ikke? Whoops.. Det bøir gjerne litt stivt av å henge på tørkestativ, i allefall her i huset, men du har vel ikke så mye valg. Rist den og krøll den før du tar den på? :p

• Liker
Reactions: S.
Varfør ska man inte ha skyllemiddel i jeans? De visste eg ikkje. Har dessverre ikkje tips

Det visste ikke jeg heller , har alltid brukt det og ingenting er blitt ødelagt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

De i butikken sier det altid.. er pga stoffet i jeansen, gjør at de ikke blir like elastiske osv

Kjøper ikke så eksklusive jeans at jeg bryr meg om det. Vasker de sammen med bommulllstøy og med skyllemiddel.

Pleier å legge de på badegulvet litt, så når de er blitt litt tørre henger jeg de inn i garderoben på kleshenger. Like myk hver gang :) funker her iallefall ;)

Det jeg har fått beskjed om er at de blir fortere "slappe" i stoffet, noe som gjør at de får dårligere passform og lettere sklir ned hvis man bruker tøymykner.

10.04.14 tre skal bli fire <3

Jeg bruker også alltid skyllemiddel:-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg bruker aldri skyllemiddel uansett. Jeans er jo stive når de er nyvasket, og så går de ut igjen. Man skal ikke vaske jeans så ofte som folk gjerne gjør heller.

Har alltid brukt tøymykner på jeans jeg :P

Bruker det egentlig ikkje på noe jeg. Går fint det.

Jeans skal ikke vaskes med skyllemiddel/tøymykner og de skal vaskes på 30 grader, ikke tørketrommel! Tøymykneren ødelegger stretchen i jeansen, samme gjør tørketrommelen. Jo oftere du vasker de, jo kortere varer de! Så om man bruker rundt 1000,- på jeans, er det vel greit at de holder fasong og ikke slites etter etpar mnd? :) Sier jeg som har jobbet med jeans i 7 år ;)

Jeans skal ikke vaskes med skyllemiddel/tøymykner og de skal vaskes på 30 grader, ikke tørketrommel! Tøymykneren ødelegger stretchen i jeansen, samme gjør tørketrommelen. Jo oftere du vasker de, jo kortere varer de! Så om man bruker rundt 1000,- på jeans, er det vel greit at de holder fasong og ikke slites etter etpar mnd? :) Sier jeg som har jobbet med jeans i 7 år ;)

Her vasker jeg kun med milo og på skåne vask eller ullprogram! Jeg er super nøye og dessuten vasker jeg ikke nye jeans før 4-6 måneder etter innkjøp;-)

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Her vasker jeg kun med milo og på skåne vask eller ullprogram! Jeg er super nøye og dessuten vasker jeg ikke nye jeans før 4-6 måneder etter innkjøp;-)

Men hva gjør du da med flekker og sånn da?
Tørker over med fuktig klut?

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Amen! ;)

Her vaskes de før de blir tatt i bruk. Kan være jeg ødelegger de, men jeg nekter å gå i all den skiten. Og babyene skal heller ikke ligge og kose seg i det. ;)

Har dessverre ikke noe tips utenom tørketrommel. Men jeg har ett sånt jeansprogram på tørketrommelen min, o det fungerer veldig bra:)

Back
Topp