Trenger hjelp:) Gravid.

loveyoubaby

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Hei. Jeg tok en rfsu test i går som testet svak positiv, tok deretter en CB som viste Gravid 1-2.. Fikk mensen 6 juli og den var ferdig 12 juli. Forstår ingenting av hvordan man regner og finner ut av hvor langt man er på vei. Noen som vil forklare meg?:) Vet ikke om jeg er på overtid og skulle hatt mensen nå eller ikke, for har ikke hatt noe kontroll på den.. bare tilfeldig at jeg skrev opp når jeg fikk den sist.
 
Man begynner å telle uker fra første dag i siste menstruasjon, og dag 1 av svangerskapet blir derfor den 6. juli da du fikk mensen. Teller man uker frem til nå, vil det si at du er 4 uker og 2 dager på vei :)

Gratulerer så masse!
 
Takk for svar:) Betyr det at jeg er i uke 4 da ? For jeg har prøvd flere terminkalkulatrorer og da kommer det at jeg er i uke 5, så skjønner ingenting. er altså helt ny på det her :) Trodde ikke jeg skulle ha mensen før til helgen som kommer, og trodde jeg testet veldig tidlig, men kanskje jeg skulle hatt mensen i helgen som var da.. hmm..
Tusen takk:hello2
 
Takk for svar:) Betyr det at jeg er i uke 4 da ? For jeg har prøvd flere terminkalkulatrorer og da kommer det at jeg er i uke 5, så skjønner ingenting. er altså helt ny på det her :) Trodde ikke jeg skulle ha mensen før til helgen som kommer, og trodde jeg testet veldig tidlig, men kanskje jeg skulle hatt mensen i helgen som var da.. hmm..
Tusen takk:hello2
4+0 til 4+6 er uke 5, fordi uke 1 starter første dag i siste mens, altså "0+0" :)
 
Back
Topp