Jeg jobber som regionsjef i motebransjen. Denne stillingen betaler 30.000,- i grunnlønn i Mnd. Jeg har vært mye syk med kvalme og vond rygg i svangerskapet som gjør at det ble umulig å holde alt gående. For å gjøre det lettere for arbeidsgiver ble vi enige om at de satt inn en vikar for meg nå uansett om jeg er 100% eller 50% sykmeldt. At jeg heller kan jobbe som selger i denne perioden jeg ikke er fullt på jobb.
I dag får jeg jeg en Mail fra arbeidsgiver om vi må snakke om lønnen min nå som jeg er 50% tilbake. Hun mener da at jeg skal gå til timelønn som er latterlige 22,- mindre i timen enn det jeg har i fastlønn. Dette avviser jeg blankt fordi dette vil jo utgjøre stor forskjell for mine Foreldrepenger.
Har en arbeidsgiver i heletatt rett til å komme med noe sånt når man er 50% sykmeldt pga graviditet??
Synspunkter, fakta og henvisninger mottas med takk!

Sent from my iPhone using BV Forum
I dag får jeg jeg en Mail fra arbeidsgiver om vi må snakke om lønnen min nå som jeg er 50% tilbake. Hun mener da at jeg skal gå til timelønn som er latterlige 22,- mindre i timen enn det jeg har i fastlønn. Dette avviser jeg blankt fordi dette vil jo utgjøre stor forskjell for mine Foreldrepenger.
Har en arbeidsgiver i heletatt rett til å komme med noe sånt når man er 50% sykmeldt pga graviditet??
Synspunkter, fakta og henvisninger mottas med takk!
Sent from my iPhone using BV Forum