Trenger gode råd!

Vecca#1

Håper på en liten spire snart <3
Melkeproduksjonen blir bare dårligere og dårligere, drikker ammete daglig og ammer hver 3t. For å prøve å øke produksjonen. (Noe som ikke skjer) Brystene er ubeskrivelig såre, og jeg smører og lufter men det blir langt i fra bra :-( Lillemann biter i frustrasjon å suger veeeel og lenge.
Nekter flaske og ammeskjold, å nå begynner det virkelig å gå utover kveldsroen og leggingen.. Vi har gått fra og bruke kanskje 5 min. Til 1 1/2 t. Har prøvd mm, hipp og Nan. Spytter ut og tar til tårene. Prøvd Avent, Nuk, MAM osv. Å det nærmeste vi kommer innen "ok" er avent, men vil fortsatt ikke ha.. Noen gode råd? Jeg gir somregel veldig fort opp når han begynner og gråte, da det er jo helt forferdelig å mammahjerte tåler det dårlig :-( Pappan og mormor har også prøvd, men nei.. Er det noen erstattning som er bedre på smak? Er det noe annet vi kan gjøre? Begynner å bli utrolig desperat da vi har plagdes godt over den siste mnd.. HS kom ikke med ett eneste råd..
Ble ett langt og rotete innlegg dette, men håper dere forstår og har noen gode tips! :-)

Vi har hele tiden brukt mme fra semper. Den likte frøkna her best og den var snill mot magen. Har egentlig ingen tips å komme med, da det virker som du har prøvd det meste. Prøvd å gi han flaske flere ganger i løpet av dagen også, ikke bare når han evt er trøtt eller veldig sulten?

Dette hørtes veldig kjedelig ut for alle dere! Vi sleit veeeeeldig med amming og mating i starten så jeg vet hvor kjipt det er. Nå er de jo blitt så store at man kan begynne med litt mat også. Kanskje du kan prøve å tilby litt grønnsaksmos med tillegg ved siden av? Eller blandet i mosen. Så kanskje smaken blir ok godkjent etter hvert. Barna må smake ting fryktelig mange ganger før de lærer å like smaken og jeg tenker det vil gjelde mme også.
Prøv å puppe så ofte så mulig så lenge du orker :) pupp er utrolig praktisk, men når det begynner å gå ut over livskvaliteten over lengre tid kan man vurdere om det er verdt det. Kanskje du kan finne gode tips på en av facebookgruppene?
Håper inderlig det ordner seg og at du får ro og lille mat :)

Har ikke noen spesifikke tips, men har hørt dr. Brown flaskene skal være ganske bra for de som ikke tar andre flasker ;-)
Håper det blir bedre for dere snart :-)

Har ingen tips ift flaskene, og økedøgn har du jo prøvd... Med pumpe eller? Jeg var i akkurat samme situasjon forrige uke. Vet hvor ufattelig slitsom det er. Min nekter å ta flaske (dr brown, avent, bambino osv) og mme (NAN, hipp, semper...). Fordi han nå spiser fulle porsjoner med grøt så gikk melken min ubemerkelig ned, helt til jeg plutselig merket at han var mye sulten. Jeg la inn to økedøgn med pumping hver annen time, amming, sutting på puppene når han ville og flasking. Flaskene tok han ikke, og melkeprod hadde jeg lite håp for, men tenkte å gi det et skikkelig forsøk før jeg legger bort ammingen og samtidig jobbe med å få han til å ta flaske. Etter ca to døgn kom melken for fullt igjen... Men det var to døgn med flaske styr uten like og kjempe misfornøyd unge... Og nå må jeg pumpe meg en gang om dagen for å opprettholde.

Så kjedelig :( har du prøvd å spise havregrøt med kanel? Det har økt min produksjon veldig de gangene jeg har spist det.

Håper det løser seg, lykke til! :)

Anbefaler medela calma- flaskene. Samme sugeteknikk for å få ut melk, som man bruker for å få melk ut av puppen:)

Sinlac er også en type mme det går an å prøve, ellers har jeg ingen andre råd enn å prøve nye flasker helt til du finner en som er grei og som babyen tar. Det er jo endel typer, dr.brown, avent, mam, medela, og sikkert en haug med fler.

Og så kan det være at du må prøve andre flaskesmokker.. det er jo smokk 1, smokk 2, smokk 3, smokk 4 osv.
Mange kombinasjoner, og dyrt, men noen ganger må man gjennom den mølla der for å finne ut av det.

Noen må faktisk mate babyen med kopp.

Back
Topp