Trenger desperat hjelp!!!!

Du skal ha krav på sykepenger, men da fra nav. Kontakt nav og snakk med de. Håper det er noen der som kan hjelpe deg!

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå ble jeg lite bekymret.
På nav sine sider står det at man må ha vært i arbeid 4 uker.
Men jeg jobbet ikke i det firma så lenge, jeg ble jo syk. Hmm tror dere jeg får avslag på søknaden? Håper ikke det for da sliter jeg:(

Husker ikke om du har skrevet noe om det, men hadde du jobb før du startet i det firmaet? For da blir ofte retten til sykepenger overført (kommer litt ann på hvor lang tid det gikk mellom slutt på en jobb og start i neste).

Men få deg en advokat asap. Her må du gå til sak for å få det du har krav på økonomisk! Forstår godt at du ikke vil jobbe der mer, men det gjør det bare enda mer klart at de har brutt loven. Med de bevisene du har så er det soleklart at du vinner fram! Tjener du mindre enn 246.000,- i året så kan du søke om gratis advokathjelp. Det er egne regler om du er gift/registrert samboer.

Ja, snakket med nav, tydeligvis hadde nye firma sendt inntektopplysning og de hadde krysset av at de utbetaler lønn og nav refunderer, men har jeg fåått lønn?? Nei.

Han saksbehandler på nav skal hjelpe meg, da det er litt spesielt situasjon. Jeg har jo jobbet i det firma siden august ifjor,men har vært ringevikar byrå, det var nå da min kontrakt skulle gå over til fast at de plutselig sa nei etter at jeg faktisk signerte kontrakt.
Så jeg har jobbet der lenger enn i 4 uker bare vikarbyrå.
Men de på nav sa jeg skulle levere vaktliste fra vikarbyrå ellr noe bekreftelse hvor mye jeg jobbet i firmaet.

Men blir det ikke da vikarbyrået som er din arbeidsgiver? Det var jo der du var ansatt frem til sykemeldingen?

Kjente jeg ble utrolig sinna på dine vegne nå!!!
Håper du får hjelp til å ordne opp i dette - sånn skal det IKKE være. Mange gode råd over her ser jeg. Krysser fingrene for deg!

Back
Topp