Trener dere som før? Hvor mye tør dere løfte?

marithe

Forumet er livet
August 2018
Maiblomstene 2020
En blanding av juleavslutninger, syk treningspartner og lavt blodtrykk har resultert i litt i minste laget med trening i det siste for min del, men tenker prøve komme tilbake til rutinene snart. På en aerobic-time denne uka byttet jeg ut hopp med samla bein med en annen øvelse fordi det føltes feil å hoppe på den måten og enkelte styrkeøvelser føles også «feil», så de byttes også. Ellers så tenker jeg at jeg tar litt lavere vekter enn jeg pleier på de fleste øvelser. Tror det tyngste jeg har løftet hele uka nå var 35kg. Kommer til å løfte tyngre enn det i f.eks markløft etter hvert som jeg kommer igang igjen med styrketrening, men ikke tyngre enn at jeg kunne klart 15 repetisjoner fint.

Trener mindre, men pga kvalme og bekkenplager.

Viktigste er å lytte til kroppen [emoji1316]

Trener ikke pga bekken og kvalme.

Lytt til kroppen og stopp før du er helt utslitt.

Jeg kjøpte meg jo tredemølle rett før positiv test og er helt utrent..:wacky: startet akkurat på et 12 ukers program da jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg hadde mye bekkenplager forrige graviditet og helt til nå etter fødselen - og kjenner det tar seg opp allerede. Men jeg fortsetter med programmet enn så lenge. Jeg måå ned i fettprosent/vekt.. kostholdet er under endring :dead:

Ang løft så løfter og bærer jeg på min 10mnd gamle gutt, ikke så veldig mye tyngre enn d..

En blanding av juleavslutninger, syk treningspartner og lavt blodtrykk har resultert i litt i minste laget med trening i det siste for min del, men tenker prøve komme tilbake til rutinene snart. På en aerobic-time denne uka byttet jeg ut hopp med samla bein med en annen øvelse fordi det føltes feil å hoppe på den måten og enkelte styrkeøvelser føles også «feil», så de byttes også. Ellers så tenker jeg at jeg tar litt lavere vekter enn jeg pleier på de fleste øvelser. Tror det tyngste jeg har løftet hele uka nå var 35kg. Kommer til å løfte tyngre enn det i f.eks markløft etter hvert som jeg kommer igang igjen med styrketrening, men ikke tyngre enn at jeg kunne klart 15 repetisjoner fint.

Flink som trener da! Sendte deg en melding jeg ;)

Trener ikke pga bekkenet. Tar ingen sjanser på at det skal bli verre enn sist.

Trener litt yoga som jeg har gjort av og på en stund nå. Har lest noen steder at man skal være litt forsiktig med dype tvister, men gjør det som ikke kjennes feil [emoji4] Blir vel å gå over til gravidyoga når magen kommer.

Første svangerskap var jeg kjempeengstelig for å trene galt og lot alle tvister være på vanlig yoga, men da jeg gikk over på gravidyoga, og innså at man gjorde tvister der også, begynte jeg å forstå at det er stor forskjell på tvister og dype tvister :) Jeg var overforsiktig første runde. Veldig engstelig for at "å kjenne etter hva som føltes greit" ville føre til at jeg gjorde ting jeg ikke burde. Litt for lett å droppe store deler av treningen fordi man er redd for å gjøre feil, men å la være å trene er jo egentlig den største feilen man kan gjøre. Håper jeg klarer meg bedre denne gangen, men frykter jeg blir alt for forsiktig igjen. Høres ut som om du har en god innstilling.

Jeg er ganske redd for å trene selv, og kommer ikke til å løfte noe. Jeg tenker å trene med kroppsvekt og fortsette med løping. Spinning og svømming når løping blir vondt. Tenker to kondisjonsøkter og to «styrke»-økter i uka.

Jeg trenger egentlig som vanlig [emoji5] Foreløpig føler jeg at jeg har masse energi, og treningsøktene har føltes greie frem til nå. Men kommer nok ikke til å «gi alt» hvis jeg ikke har overskudd til det. Er 6+4 nå.

Jeg er så ekstremt sliten og kvalm så får ikke til å trene som vanlig. Har nok med å komme meg igjennom jobbdagen. Er 5+6 I dag. Håper formen blir bedre slik at jeg får trent:)

Sist måtte jeg gå halvveis i timen.. trente bootcamp da, så var så hardt at jeg ble så kvalm. [emoji28] Hvordan er det egentlig å trene magen nå....?

Orker ikke å trene noe som helst nå.. Er så trøtt og sliten at jeg knapt klarer å gå på jobben. Sovner så fort jeg setter meg :hungover: håper det blir bedre etterhvert så jeg kan trene igjen. Er 7 + 0

Trener som vanlig. Løper mye generelt sett og gjør det fortsatt. Lytter bare på kroppen, men kjører på med høy puls og bakkeintervaller.

Trener boe vekter, men det er mest kettlebells og enkle øvelser før løpere, kommer til å fortsette med det.

Ellers spinning de dagene jeg synes det er dritt å komme seg ut :D og svømming når kulen sier stop på løpingen (sist svangerskap klagde blæra etter 5 min i 3 trimester Hehe)

Sniker fra juni! Første svangerskap fortsatte jeg å trene som før;) fikk beskjed om at jeg ikke burde bygge meg "opp" i styrke, men å ligge på ca det nivået jeg lå på og evt justere det ned etter behov. Anbefalte ikke "maksløft" (så tungt at man bare klarer færre enn 3-5 repetisjoner), men at jeg tok en vekt jeg kunne løfte mer enn 8-10 repetisjoner av. Fikk beskjed om at man skulle passe litt på buktrykket ved feks markløft, men at dette ikke var farlig om jeg løftet det jeg var vandt til. Løftet faktisk 50-60kg i både knebøy og markløft til ca uke 33-34-ish. Da kastet jeg inn håndkleet og trente med mindre vekter hjemme. Fikk noe vondt i bekkenet på ett-bens øvelser fra uke 24-ish, så da droppet jeg de (typ bulgarske utfall). Jeg løp lite, fordi jeg fikk vondt i bekkenet etter løpeøkter, men gikk masse turer. Har dessverre trent dårlig de første ukene av dette svangerskapet, da jeg har vært mye mer plaget av kvalme, men håper det bedrer seg fra uke 12-14!
Lykke til med svangerskapet og treningen! :D

(Jeg tilpasset forresten noen av mageøvelsene etter boken til helle bornstein "smart mamma" etterhvert som magen begynte å bli stor).

Har hørt at mye løping ska man ikke i svangerskpet. Altså træning løping der man liksom satse alt, spess ikke di 3 første månan pga SA. Hmmmm merkelig at dokker sir dokker gjør dette da. Æ e slutta me alt æ træna pga bekken. E så evig plaga, men æ træna nu meir en nok me og spreng etter snuppa mi, og gå i trappan heile dagen osv osv :P Nok som må gjøres hjemme før å si det sånn <3

Sniker fra juni! Første svangerskap fortsatte jeg å trene som før;) fikk beskjed om at jeg ikke burde bygge meg "opp" i styrke, men å ligge på ca det nivået jeg lå på og evt justere det ned etter behov. Anbefalte ikke "maksløft" (så tungt at man bare klarer færre enn 3-5 repetisjoner), men at jeg tok en vekt jeg kunne løfte mer enn 8-10 repetisjoner av. Fikk beskjed om at man skulle passe litt på buktrykket ved feks markløft, men at dette ikke var farlig om jeg løftet det jeg var vandt til. Løftet faktisk 50-60kg i både knebøy og markløft til ca uke 33-34-ish. Da kastet jeg inn håndkleet og trente med mindre vekter hjemme. Fikk noe vondt i bekkenet på ett-bens øvelser fra uke 24-ish, så da droppet jeg de (typ bulgarske utfall). Jeg løp lite, fordi jeg fikk vondt i bekkenet etter løpeøkter, men gikk masse turer. Har dessverre trent dårlig de første ukene av dette svangerskapet, da jeg har vært mye mer plaget av kvalme, men håper det bedrer seg fra uke 12-14!
Lykke til med svangerskapet og treningen! :D

(Jeg tilpasset forresten noen av mageøvelsene etter boken til helle bornstein "smart mamma" etterhvert som magen begynte å bli stor).

Jeg tenker gå ned sånn ca 5 kg på markløft og knebøy, om det kjennes greit, og ta noen flere repetisjoner, og selvfølge justere etterhvert etter hvordan ting føles.

Jeg tenker gå ned sånn ca 5 kg på markløft og knebøy, om det kjennes greit, og ta noen flere repetisjoner, og selvfølge justere etterhvert etter hvordan ting føles.

Det høres ut som en god plan :) jeg kom meg kjemperaskt etter KS og "tror" det var fordi jeg var flink og trente helt til siste slutt. :D

Trente med mannen min i dag. Han mente jeg kunne varme opp på en markløftsvariasjon med 50kg. Jeg tar ikke mer enn 80kg i en-rep-max. Enten så er jeg pysete forsiktig med vekter som gravid, ellers så er han på den uforsvarlige enden av skalaen. :-) Trente med 50kg som arbeidsvekt i stedet jeg. Det var nok litt for lett, men prøver meg heller fram fra for lett enn fra for tungt.

Back
Topp