Trener dere jenter?

Du ser flott ut:D

Joda, trener jeg også..går turer og trener styrke:D
Utrolig deilig etterpå..så har jeg jo også hørt at fødslene kan bli enklere om man holder seg i form:D
 
Du ser flott ut:D

Joda, trener jeg også..går turer og trener styrke:D
Utrolig deilig etterpå..så har jeg jo også hørt at fødslene kan bli enklere om man holder seg i form:D
 
Du ser flott ut:D

Joda, trener jeg også..går turer og trener styrke:D
Utrolig deilig etterpå..så har jeg jo også hørt at fødslene kan bli enklere om man holder seg i form:D
 


snorkfrøk1 skrev:
Du ser flott ut:D

Joda, trener jeg også..går turer og trener styrke:D
Utrolig deilig etterpå..så har jeg jo også hørt at fødslene kan bli enklere om man holder seg i form:D


Tusen takk :) Jeg har også hørt at fødslene kan bli enklere om man holder seg i form, så jeg håper virkelig det er noe i det :)
 
Nei, dessverre. Har aldri vært en trenings-jente og er litt overvektig pga det. Har lyst å gjøre noe, men sliter så veldig med bekkenløsningen og klarer nesten ikke å gå. Vet ikke om det i det hele tatt er noe vits å begynne nå og isåfall vet jeg ikke hva jeg kunne gjøre ( mtp bekkenet )... Har du kanskje noen tipps? Du ser flott ut og dette er en veldig motiverende tråd!!
 


Mamusia skrev:
Nei, dessverre. Har aldri vært en trenings-jente og er litt overvektig pga det. Har lyst å gjøre noe, men sliter så veldig med bekkenløsningen og klarer nesten ikke å gå. Vet ikke om det i det hele tatt er noe vits å begynne nå og isåfall vet jeg ikke hva jeg kunne gjøre ( mtp bekkenet )... Har du kanskje noen tipps? Du ser flott ut og dette er en veldig motiverende tråd!!


http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article538419.ece
Om du kommer igang med trening kan det faktisk dempe bekkenplagene - og er ikke det en motivasjon i seg selv så vet ikke jeg :)

Her er noen tips jeg snappet opp en dag:
http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article701426.ece

Lykke til :) Men pass på slik at du ikke overdriver og gjør vondt værre.. Selv om det er viktig å holde seg i form er det også viktig å kjenne sine egne begrensninger :)
 
Jeg går lange turer med hundene hver dag 2-3 timer :) Deilig :) Gjorde det i forje svangerskap også og hadde en veldig fin fødsel og lite plager med bekkenet. Siste lange turen jeg gikk da gikk jeg 22.12 og vannet gikk 23.12, så følte meg veldig sprek til helt på slutten selv om tempoet etterhvert går ned. Men det viktigste er¨å bevege seg :)
 
Trener svømming  x1 i uka. Og så går jeg tur hver dag med hunden vår (varierer på lengde, men minimum 30 minutter)... 
 
Jeg svømmer 1 gang i uka. Og så går jeg turer hver dag med hunden vår. Lengden på turene varierer, men det blir minimum 30 minutter.
 
Sukk, nå er bekkenløsninga skikkelig vrang igjen og jeg får ikke trent noe :( Jeg trener jo mest ting som ikke går utover bekkenet, men når man ikke klarer gå noe særlig som helst før det blir både kynnere og alt pga smerter, så er det ikke enkelt. Jeg vil trene!! Spesielt siden jeg er overvektig ;) Behandleren min sier faktisk at den eneste gruppa han ber om å ta det med ro er de med bekkenløsning, for det kan gjøre vondt myyye verre av å trene, spesielt om man ikke er trent fra før av. Man skal ta det veldig med ro, men likevel er litt bevegelse bra om man får det til. En liten gåtur flere ganger for dag feks (da mener jeg liten for de som er skikkelig plaget), og mange andre måter å trene på (feks med håndvekter og lignende) hvor man kan sitte og trene. Har kun fått en øvelse fra behandleren min, og den er vond, men viktig!
 
Jeg trener bassengtrening med fysioterapaut og har fått øvelser å gjøre hjemme, som planken, bekkenvuggning, styrking av rygg + at jeg går til vanlig fysio en gang i uka for å massere ryggmuskler. Dette kommer mye av at jeg har 2 prolapser i ryggen de ikke får fikset før etter fødsel så for vedlikehold å styrking
 
Back
Topp