Trener dere jenter?

Baby-B

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg bare lurer på om det er flere av dere som trener under svangerskapet?

Jeg begynner å kjenne at magen tar mer og mer plass og trenger derfor noen treningstips. Jeg merker at jeg begynner å bli veldig ensformig med tanke på at magen begynner å bli litt i veien. Spesielt når det kommer til styrketrening. Aerobic begynner også å bli litt tungt, så tips til både styrke- og kondisjonstrening mottas med takk :)



Og til dere som IKKE trener - begynn å rør på dere jenter! Det finnes mange gode argumenter for å trene under svangerskapet. Man trenger ikke å "ta av" for å holde seg i form vet dere.
(http://www.side2.no/helse/article2505282.ece)

Noen av fordelene ved å trene:

- lettere fødsler
- kortere fødsler
- har færre keisersnitt
- bruker mindre smertestillende
- føder i snitt litt tidligere, men har mindre risiko for å få premature barn
- kommer seg mye raskere etter fødsel
- har mindre risiko for spontanabort
- legger på seg mindre under graviditet og tar av seg den ekstra vekten raskere etter fødsel
- får barn som raskere tilpasser seg natt og dag, amming osv

Er det noen som har noen gode treningstips? (Og bare for å nevne det så er jeg ingen "danse-jente". Danserelaterte øvelser er derfor ikke nødvendig..)
 
Jeg trener :) Går for det meste i indoor walking og trening med slynge. Trente hele forrige svangerskap, og hadde en kjemperask, lett og smertefri fødsel- satser på det samme nå :)
 
Er det du som er på bildene?

I så tilfelle: SPREKA!!! Du ser jo dritbra ut! :D


Jeg har ikke trent på fem måneder, rett og slett fordi jeg ikke har hatt energi til det. Og jada, jeg vet: for å få energi må man bruke energi. Men det har rett og slett vært singla tomt etter jobb (på jobb også, for den saks skyld). 

Har en liten drøm om at jeg skal klare og bli mer aktiv nå som jeg er sykemeldt, dvs gå på fjellturer og kanskje en tur innom treningsstudio av og til. Vil jo ikke forfalle helt, heller! :O 
 
Har trent innimellom, men så har jeg blitt smittet av forkjølelse et par ganger og har vel vært ekstra tungt å komme igang etter det. Nå har jeg hatt ørebetennelse, men er frisk og begynte å trene igjen denne uka, men merker hvor sinnsykt dårlig kondis jeg har fått på denne tiden og svak i muskler :S nå skal jeg ta keisersnitt, så fordelene ved rask og "smertefri" fødsel får jeg uansett ikke :P
 


tigerbebis skrev:
Er det du som er på bildene?

I så tilfelle: SPREKA!!! Du ser jo dritbra ut! :D

Ja, det er meg på bildene. Tusen takk - hyggelig å høre :) Jeg FØLER meg nemlig ikke så sprek om dagen.. Jeg var på vekta etter dagens treningsøkt og jeg har sannelig gått opp 8kg! Hjelp! Jeg får litt panikk..

Fjellturer er bestandig en slager :) Lykke til :)
 
Trente helt til det siste i forrige svangerskap, og det var utrolig herlig! Har ikke trent noe denne gangen, både pga. tid og lazyness. Merker det også, og tror nok jeg må dra meg litt i nakken og komme meg ut å gå mer, eller gjøre noe hvertfall.

Ellers ser jeg at alle øvelsene du gjør der, er kjempesupre! Hadde også litt problemer med aerobicen mot slutten av forrige svangerskap, mer pusting og pesing  Ellers har du prøvd?;
- Armhevinger på step (siden magen er litt i veien)?
-Trene sidemagemusklene med manualer (ikke de foran)
- Knipeøvelser er KJEMPEVIKTIGE (må bli bedre til selv)!
- Ligge på rygg og heve rumpa mot taket
- Sideplanken, og vanlig planken
- Bekkentilt

Ummm, kommer ikke på så veldig mye mer i farta.

 
Trente helt til det siste i forrige svangerskap, og det var utrolig herlig! Har ikke trent noe denne gangen, både pga. tid og lazyness. Merker det også, og tror nok jeg må dra meg litt i nakken og komme meg ut å gå mer, eller gjøre noe hvertfall.

Ellers ser jeg at alle øvelsene du gjør der, er kjempesupre! Hadde også litt problemer med aerobicen mot slutten av forrige svangerskap, mer pusting og pesing  Ellers har du prøvd?;
- Armhevinger på step (siden magen er litt i veien)?
-Trene sidemagemusklene med manualer (ikke de foran)
- Knipeøvelser er KJEMPEVIKTIGE (må bli bedre til selv)!
- Ligge på rygg og heve rumpa mot taket
- Sideplanken, og vanlig planken
- Bekkentilt

Ummm, kommer ikke på så veldig mye mer i farta.
 
Trente helt til det siste i forrige svangerskap, og det var utrolig herlig! Har ikke trent noe denne gangen, både pga. tid og lazyness. Merker det også, og tror nok jeg må dra meg litt i nakken og komme meg ut å gå mer, eller gjøre noe hvertfall.

Ellers ser jeg at alle øvelsene du gjør der, er kjempesupre! Hadde også litt problemer med aerobicen mot slutten av forrige svangerskap, mer pusting og pesing  Ellers har du prøvd?;
- Armhevinger på step (siden magen er litt i veien)?
-Trene sidemagemusklene med manualer (ikke de foran)
- Knipeøvelser er KJEMPEVIKTIGE (må bli bedre til selv)!
- Ligge på rygg og heve rumpa mot taket
- Sideplanken, og vanlig planken
- Bekkentilt

Ummm, kommer ikke på så veldig mye mer i farta.
 
Du ser helt fantastisk ut :)
Så deilig at du trener, skulle ønske jeg fikk kommet igang med styrketrening snart også. Venter på tiltak fra NAV jeg da, får må ha hjelp fra fysio eller lignende på grunn av rygg/nakke/skuldre skader. Det som er så dritt er at det er så laaaaaaaaang ventetid på alt, og jeg blir så mye bedre av å trene, men må ha oppfølging så jeg ikke gjør det feil, pga smerter.

Men går tur med hunden min nesten hver dag da, og prøver å bevege meg så mye som mulig. Ellers bruker jeg nintendi wii'n min og Zumba spillet innimellom. Det er både gøy og utfordrende :)

JA, det er positivt å trene, i alle former. Det viktigste er å komme seg opp av soffan, og bare gjøre litt om man ikke klarer så mye. Litt er bedre enn ingenting!
 
Du ser råflott ut!!
Trener selv 2 ganger i uken,saltimer med noe som ligner  aerobic og litt styrke.
Vant til å trene 3-4 ganger i uken tidligere før svangerskapet.
Men nå som ryggen bare blir verre og verre,blir det nok mer gåing og sykling fremover tenker jeg.
Sånn gjorde jeg da jeg gikk gravid sist å.
 
Jeg trener spinning 1 el 2 ganger i uka! :) Utenom det er det ikke veldig mye egentlig, men prøver å få til ski/gåturer i helgene! Spesielt nå som det er så flott vær ute! Har ikke samvittighet til å sitte inne hele helga da! :)
 
Jeg har begynt å trene igjen etter noen måneder med bekken som nesten ikke lot meg gå, og deilig er det. Er overvektig, men alltid vært veldig glad i å trene, så er lykkelig for å ha funnet energien og at kroppen lar meg få trene litt. 
 
Jeg har liksom lyst til å trene, men det har blitt litt vanskeligere nå som magen er blitt større...

På spinning dulter jeg borti magen for hvert tråkk, og det virket ikke som om jenta i magen var helt happy for det ;-/ Så tror jeg dropper det! (med mindre noen har tips for å unngå det?)

Aerobic og dansetimer er også vanskeligere, både pga kondis og at jeg lett får innmari vondt i ryggen.

Spurte på elixia sist hva de anbefalte meg - de hadde ingen timer å anbefale :-O Da ble jeg litt motlaus gitt...

Tar også imot all slags råd med stor takk :-)
 
Trente lite/ingenting FØR graviditeten, og kan ikke skryte på meg at jeg har begynt nå akkurat !!!!

men har stooore planer om å begynne etter fødselen, da skal fettet av..hvertfall noe av d !
 
trente ikke før graviditeten...så kan ikke skryte på meg at jeg har begynte nå akkurat!

men har store planer om å begynne etter fødselen - da skal fettet av...
imens bruker jeg graviditeten som en unnskyldning til å utsette d hele..off...hehe..
 
.
 
Under mitt første svangerskap satt jeg stille i 9 måneder - fødselen var en DRØM!

Dette svangerskapet går jeg hver eneste dag, og det er såå deilig :)
Vurderer med litt yoga, må bare finne tid først :)
 


Liz:-) skrev:
Jeg har liksom lyst til å trene, men det har blitt litt vanskeligere nå som magen er blitt større...

På spinning dulter jeg borti magen for hvert tråkk, og det virket ikke som om jenta i magen var helt happy for det ;-/ Så tror jeg dropper det! (med mindre noen har tips for å unngå det?)

Aerobic og dansetimer er også vanskeligere, både pga kondis og at jeg lett får innmari vondt i ryggen.

Spurte på elixia sist hva de anbefalte meg - de hadde ingen timer å anbefale :-O Da ble jeg litt motlaus gitt...

Tar også imot all slags råd med stor takk :-)

Jeg var på styrke og core på elixia på fredag, det gikk kjempe fint for min del. Når de gjorde core delen på magen(som kun var 3 øvelser) så tok jeg planken og sideplanken og litt sånt. :)
 
Så hyggelig å se at det er flere som er i aktivitet. Det er viktig å holde seg i form slik at man får overskudd :)

Men, noen hadde skrevet en viktig ting litt lengre opp. Det viktigste er faktisk ikke å trene alt du kan. Du trenger ikke løpe ei mil på mølla hver dag samt styrkeøvelser. Dette kommer an på hvordan og hvor mye du trente før. Det viktigste er faktisk at man rører på seg. At man kommer seg opp av sofaen, får litt frisk luft samt får utløst litt endorfiner :)

Lykke til damer :)
 
Du ser flott ut:D

Joda, trener jeg også..går turer og trener styrke:D
Utrolig deilig etterpå..så har jeg jo også hørt at fødslene kan bli enklere om man holder seg i form:D
 
Back
Topp