Trehjulsykkel - hjelm?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
I bhg bruker de ikke hjelm når de sykler på trehjulssykler. Her hjemme har barna gjort det. Ikke så mye pga at de kan falle og slå seg, men for å lage en god vane = når vi sykler bruker vi hjelm :)

Nå er de 7 og 9 år og bruker ikke hjelm når de leker seg med trehjulingene på lekeplassen, men hjelmen kommer automatisk på når de bytter til vanlige sykler :)

ville kanskje gjort det om det er nedoverbakker rundt oss, siden de kan få stor nok fart på trehjulssykler i bakker, men her er det helt flatt så aldri brukt det

Alltid hjelm ved sykling

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi bruker alltid hjelm! Både i tilfelle de faller og for å lage en god vane. I bhg sykler de uten hjelm. Litt stor fart og skummelt innimellom, men gått bra til nå. Siden tilsyn i bhg ikke er alltid like godt, så vil ikke jeg insistere på at de skal bruke hjelm der, pga kvelningsfare.

Vi brukte hjelm på 3 hjuls sykkel. Jeg mener at de fortsatt kan slå seg mye i hodet, i tillegg syns jeg det er greit at de lærer seg å bruke hjelm med engang.

Jeg kommer til å insistere på det når mini blir større og skal ha dette.

Synes det er mye hysteri - snakk ifht barn og graviditet.
Nei, det er ikke hysteri å bruke hjelm på 3hjulssykkel, sparkesykkel eller sykkel med støttehjul. Det kan faktisk komme en bil og dytte til sykkel og unge....
Syklene i bhg er jo ganske annerledes enn de vi har privat. Biler er det heller ikke der. Men ja, de kan selvfølgelig dette av. Og det er sikkert lov å ta med hjelm til ungene.

24 uker <3

Nå har eg me 3 hjulcykel me sånn stang eg håller i pga han ikkje klara cykla på den selv enda .då bruker me ikkje Hjelm men den dagen han ska cykla selv så må han ha den på.

Sykkel er sykkel og da er det like greit å innøve først som sist at når man sykler skal man bruke hjelm. :)

I starten når han sønnen min hovedsaklig drev å utforsket sykkelen og farten ikke var større enn at vi kunne gå ved siden av ham, så tok vi ikke kampen med hjelm. Da syns vi det var viktigere at han fikk nyte "leken" og det å bli kjent med sykkelen uten at det kunne bli ødelagt av å styre med en hjelm (som på det tidspunktet var like nyttig som om vi skulle hatt på hjelm i rusjebanen). Vi var som regel rett rundt han.. og han var like mye av sykkelen som på. ;)

Nå som farten har blitt større driver vi å innfører hjelmbruk. Det handler for oss om sikkerhet og å begynne å etablere en vane. Her i huset så bruker alle hjelm når vi sykler, voksne som barn. Det er også mye lettere å få på en 2-3 åring hjelm, når han ser at mamma og pappa også må bruke det ;)

Sykkel er sykkel uansett hvor mange hjul, så her må/er hjelm alltid på! :)

<3 lille spire <3

Her har de ikke hatt 3 hjulsykkel, men i bhg der jeg jobber og i bhg til ungene bruker de ikke hjelm ved sparkesykkel og 3 hjulstykkel..

mine har brukt balansesykkel, og har da brukt hjelp. Mest egentlig for å få det som en rutine.

Her skal det brukes hjelm, nekter hun så får hun ikke sykle på trehjulssykkelen. Så enkelt er det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her skal det brukes hjelm, nekter hun så får hun ikke sykle på trehjulssykkelen. Så enkelt er det.

Bruker de hjelm i bhg også?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Bruker de hjelm i bhg også?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Nei, der bruker de ikke hjelm og det brukte ikke vi heller da vi gikl i bhg merklig nok. Her vi bor er det en del små bakker. Datteren min klarer ikke bremse. Da vil hun kjøre rett ut i innkjørselen hvor det kommer mange biler inn og ut av garasjen. Vi er med ut når hun sykler fordi det er ingen brems på trehjulingen. (Hun er snart 3 år).

Ville absolutt brukt hjelm. Både for å etablere en god vane, og med tanke på trafikk og nedoverbakker.

Back
Topp