Trehjulsykkel - hjelm?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Bruker hjemme. De bruker jo ikke i bhg, men der tok jeg med hjelm etter ett uhell på eldste. Da sykla hu i en liten nedoverbakke og tryna. Slo ansiktet sitt rett i styret og blødde neseblod forså å falle av og treffe med bakhodet i asfalten. Så jeg ble oppringt på jobb at mitt barn var på vei ned til legesenteret... Panikk og tårer og gørr på vei til legesenteret for min del ja. Hu fikk hjernerystelse da.
Så ja, alltid hjelm.

For meg handler det om prinsipp.. Sykkel = hjelm

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

På sykkeltur brukes hjelm av alle, men hjemme på terrassen er det lov uten hjelm på trehjulssykkel og sparkesykkel.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her skal det bli hjelmbruk uansett hvordan sykkel! Kun fordi jeg vil få inn den vanen med hjelm når man sykler :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Hjemme brukte han hjelm til trehjulsykkelen. Hendte faktisk at han kjørte av fortauet og slo seg innimellom..

Mine har ikke brukt hjelm på trehjulssykkel.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sykling = hjelm!

sykling= hjelm alltid her i huset

Alle måbruke hjelm under sykling. til svigermors fortvilelse. . trur ho syns æ overreagere når frøkna må ha hjelm på trehjulssykkel. men æ syns det e viktig å lære att hjelmen ska på under sykling!! :-)

Ja alltid hjelm hjemme, som sagt for gode vaner og nedoverbakke osv :-)

Vi bruker ikke hjelm på 3 hjulssykkel, balansesykkel og sparkesykkel.
Men når de skal sykle på 2 hjulssyklene(minsten med støttehjul og Størsten uten) så må de ha på hjelm hver gang.
Dog må de ha på hjelm uansett hva de sykler/sparker på når de får sykle hjem fra bhg, for det er en lang nedoverbakke hele veien hjem

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

De brukte alltid hjelm på trehjulssykkel:) Bruker alltid hjelm når de sykler. Men når de sparkesykler har de den kun på om de er på rampen:)

#Happyface fra appen#

Back
Topp