Treg stigning - bekymret

Drømmespire

Elsker forumet
Himmelbarn
Septemberlykke 2016
Siden tirsdag eller onsdag forrige uke har teststreken på bt holdt seg like sterk hver dag, altså veldig godt synlig men ikke like sterk som kontrollstreken. I kveld på 20 dpo testa jeg med rfsu da jeg ikke hadde flere bt igjen (ikke drikki eller gått på do på 4 timer). Akkurat samme streken.. Streken burde vel bli like sterkt som kontrollstreken snart. Hvor mye hcg må egentlig til for at den skal bli like sterk tro.. Er ikke sikkert jeg burde henge meg opp i dette, men alt for vanskelig å la være når man får den samme streken hele tiden. Takknemlig om noen har et godt svar!
 
Jeg visste ikke at de strekene skulle være like sterke engang jeg! :) Jeg testet med en vanlig cb og en digital cb tre timer etterpå - begge var positive så jeg regner med at det holder seg sånn hvis man ikke skulle miste / få en blødning?
 
.
 
Jeg visste ikke at de strekene skulle være like sterke engang jeg! :) Jeg testet med en vanlig cb og en digital cb tre timer etterpå - begge var positive så jeg regner med at det holder seg sånn hvis man ikke skulle miste / få en blødning?

Jo høyere nivå jo sterkere er de vanligvis, og det bør dobles annenhver dag. Jeg har altså hatt samme styrke i flere dager. I tillegg kjenner jeg meg ikke gravid. Men har ingen smerter eller blødning som kan minne om sa enda. Håper på det beste.. :)
 
Flere som har noe svar? Etter å ha lest litt begynner jeg å bli redd for MA :(
 
Siden tirsdag eller onsdag forrige uke har teststreken på bt holdt seg like sterk hver dag, altså veldig godt synlig men ikke like sterk som kontrollstreken. I kveld på 20 dpo testa jeg med rfsu da jeg ikke hadde flere bt igjen (ikke drikki eller gått på do på 4 timer). Akkurat samme streken.. Streken burde vel bli like sterkt som kontrollstreken snart. Hvor mye hcg må egentlig til for at den skal bli like sterk tro.. Er ikke sikkert jeg burde henge meg opp i dette, men alt for vanskelig å la være når man får den samme streken hele tiden. Takknemlig om noen har et godt svar!

Hvis det er noen trøst så fikk jeg tydelig nedgang på mine tester. Helt til at CB til og med sa til og med "ikke gravid". Så du trenger nok ikke bekymre deg noe, så lenge de holder seg sterke :) *krysse fingrene for deg*
 
Hvis det er noen trøst så fikk jeg tydelig nedgang på mine tester. Helt til at CB til og med sa til og med "ikke gravid". Så du trenger nok ikke bekymre deg noe, så lenge de holder seg sterke :) *krysse fingrene for deg*

Takk for det :) Jeg er veldg lei meg på deres vegne :( Bare blir bekymret selv når strekene overhodet ikke blir sterkere på mange dager, og i dag tidlig hadde jeg en bitteliten blodklump på pairet når jeg tørket meg. Men akkurat det siste trenger ikke være noe spesielt for alt jeg vet.
 
Jo høyere nivå jo sterkere er de vanligvis, og det bør dobles annenhver dag. Jeg har altså hatt samme styrke i flere dager. I tillegg kjenner jeg meg ikke gravid. Men har ingen smerter eller blødning som kan minne om sa enda. Håper på det beste.. :)
Ok, dette var jeg ikke helt klar over. Tenkte bare at var man gravid så er man det til det evt skjer noe :) Men jeg håper at alt er i orden! Kanskje du kan bestille en blodprøve hos legen?
 
Min strek var lik i styrke over noen dager. Ble umiddelbart redd og laget til og med egen tråd om det her i juni grupp, men plutselig ble de litt sterkere igjen :) De ser stadig like ut tørket forøvrig, men strekene kommer fortere og er sterkere mens de er fuktig. Og så har jeg også lest at noen ikke får helt sterke billigtester. Antakelig er alt i skjønneste orden :) Men man kan jo alltids sjekke hos legen, om enn bare for å bli beroliget :)
 
Det er jo veldig stor variasjon i HCG-produksjonen hos den enkelte. Google hcg-tabell og se slingringsmonnet :)

Jeg ville bedt om legetime og sjekket med blodprøve. Da tar de vel to med noen dagers mellomrom for å sjekke stigning.

Alt er sikkert fint, men bra med bekreftelse. Jeg har nesten heller ingen symptomer, men vi har jo fått positive tester:)
 
Takk for svar så langt :) Tok en rfsu ende i sted også, samme styrke som i går ca. Jeg kan bare ikke skjønne hvorfor det har holdt seg på samme nivå i så mange dager, 6-7 dager eller noe..Må nok ringe til legen ja, jeg klarer jo ikke å tenke på annet.
 
Da skal jeg til legen i morgen og ta urinprøve som måler hcg. Blodprøve ville de vente med, hun sa de normalt ikke tok før i uke 12. Kunne komme i dag også, men får ikke tid da jeg er på jobb hele dagen. Med andre ord, tankene må fortsette å svirre til i morgen :s Setter pris på oppmuntrende svar da :)
 
Har du bilder av testene?
 
Har du bilder av testene?

Har tatt vare på testene, så kan ta bilde av alle sammen og legge inn, men får gjøre det etter jobb i dag!
 
Her er bilde av testene, tatt fra søndag (12 dpo) eller mandag (13 dpo) til i dag (21 dpo). På en av dagene tok jeg 3 tester. Har ikke med testene fra de aller første dagene jeg testa da. Det går fra de gamleste bt på høyre side i første bilde til nyeste bt på venstre side i bilde 2. På siste bilde er rfsu fra i går og i dag. Kanskje litt kronglete men :p Ser hvertfall at stigningen ikke er mye å skryte av. Beklager dårlig bildekvalitet.
 

Vedlegg

  • unnamed (2).jpg
    unnamed (2).jpg
    30,4 KB · Visninger: 93
  • unnamed (4).jpg
    unnamed (4).jpg
    39,5 KB · Visninger: 92
  • unnamed (1).jpg
    unnamed (1).jpg
    14 KB · Visninger: 85
Syns jo de ser veldig fine og sterke ut jeg :) tror ikke du trenger å bekymre deg.
 
Syns jo de ser veldig fine og sterke ut jeg :) tror ikke du trenger å bekymre deg.

Men burde ikke streken vært like sterk som kontrollstreken nå? Har jo vært nøyaktig samme strek i flere dager. Uansett, godt å høre at det ser bra ut! :) Mulig jeg bekymrer meg for mye, men er ikke rart når man leser at streker som ikke blir sterkere over tid kan være svangerskap utenfor livmor eller ma. Skal bli godt å få tatt en tur til legen i morgen også og få tatt den urinprøven som måler hcg :)
 
Men burde ikke streken vært like sterk som kontrollstreken nå? Har jo vært nøyaktig samme strek i flere dager. Uansett, godt å høre at det ser bra ut! :) Mulig jeg bekymrer meg for mye, men er ikke rart når man leser at streker som ikke blir sterkere over tid kan være svangerskap utenfor livmor eller ma. Skal bli godt å få tatt en tur til legen i morgen også og få tatt den urinprøven som måler hcg :)
Aner ikke, tar bare en test jeg :p orker ikke stresse meg selv opp unødvendig, det som skjer det skjer. Vet ikke når man kan forvente at den skal være samme styrke som kontrollstreken.
 
Aner ikke, tar bare en test jeg :p orker ikke stresse meg selv opp unødvendig, det som skjer det skjer. Vet ikke når man kan forvente at den skal være samme styrke som kontrollstreken.

Nei jeg håpte å slippe det stresset selv, men så googler jeg om stigning annenhver dag, ser på utviklingen på andre sine tester osv., også er det i gang :p
 
Det skal sies at jeg verken har hatt store blødninger eller hatt smerter så langt, så det er hvertfall positivt med tanke på sa. Men det kan jo fortsatt skje ting da. I det hele tatt har jeg ikke følt meg særlig gravid generelt, men veldig øm i korsryggen i dag da, det kan jo også komme av at jeg jobber i barnehage. Har hatt lysebrun utflod av og til og de siste dagene har jeg hatt mye vanlig utflod generelt. Kjenner jeg er litt roligere i kveld, men skal bli godt å få sett hvordan det går i morgen og fremover.. :)
 
Back
Topp